حماس: یورش زمینی اسرائیل به غزه با پاسخی بزرگتر از ۷ اکتبر مواجه خواهد شد

العربیه: گروه حماس، شنبه 29 مهر، هشدار داد که اگر اسرائیل تصمیم به حمله زمینی به غزه بگیرد، با پاسخی بزرگی مواجه خواهد شد که در مقایسه با آن آن‌چه در هفتم اکتبر رخ‌ داد، بسیار «ناچیز» خواهد بود.

این پیام هشدارآمیز حماس، طی اظهارات اسامه حمدان، یکی از رهبران این جنبش، در یک کنفرانس مطبوعاتی در لبنان بیان شد.

حماس حمله غافلگیرانه‌ای در 7 اکتبر به شهرک‌های اسرائیلی پیرامون نوار غزه آغاز کرد و از آن روز تاکنون اسرائیل حملات بی‌امان خود را علیه غیرنظامیان فلسطینی در باریکه ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است اسرائیل برای تهاجم زمینی به نوارغزه، تانک‌ها و نیروهای خود را در نزدیکی این باریکه در حال آماده‌باش کامل قرار داده و نوار غزه را با قطع آب، غذا، سوخت، برق و همچنین جلوگیری از کمک‌رسانی بشردوستانه به‌طور کامل به محاصره درآورده و به‌طور مکرر طی پیام‌های هشدارآمیزی از ساکنان شمال غزه خواسته فورا به جنوب این باریکه فرار کنند.

اسامه حمدان از لبنان درباره اسرا و گروگان‌های اسرائیلی در بند این گروه، گفت:«بسیاری از کشورها با حماس درباره زندانیان خارجی گفت‌وگو کرده‌اند.»

وی افزود: «زمانی که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل به غزه پایان یابد، درباره سرنوشت اسرای ارتش اسرائیل صحبت خواهیم کرد.»

حمدان در ادامه گفت: «در صورت فراهم شدن شرایط، موضوع آزادی زندانیان غیر‌نظامی را بررسی خواهیم کرد».

گروه حماس جمعه 28 مهر، در حالی دو زندانی آمریکایی، یک مادر و دخترش را آزاد کرد که پیش از آن، دو زن زندانی دیگر را نیز آزاد کرده بود.

در حالی جنگ بین ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه وارد سومین هفته خود می‌شود، که شنبه 29 مهر، ارتش اسرائیل با پخش اعلامیه‌ای در آسمان نوار غزه به ساکنان آن هشدار داد هر فردی که ماندن در شمال دره غزه را ترجیح دهد از سوی ارتش اسرائیل به عنوان «تروریست» تلقی خواهد شد.

جنگ میان اسرائیل و حماس علاوه بر هزاران زخمی، تاکنون در طرف اسرائیلی 1400 کشته و در طرف فلسطینی 4385 کشته بر جای گذاشته است.
+12
رأی دهید
-73

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    Jerusalem - بیت المقدس،اورشلیم، اسرائیل

    خواهیم دید.
    3
    56
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    تِر نزن، آب قطع هست😂😂
    6
    50
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    حماس زر میزند ان بابایش مرد فرصت دیگری را به گیر اورند که جنایتی مثل ان جنایت 7 اکتبر را در اسرائیل عمرا" بتوانن تکرار کنن ! رهبران حماس و جهاد اسلامی یک ذره وجدان داشته باشن و بخواهند جلوی کشتوکشتار و ویرانی شهر غزه و دیگر شهرهای فلسطین را بگیرند و جنگ به مناطق دیگر نکشد , این دو امر مهم انسانی را پیش از هر اقدامی انجام دهند . اول گروگانهای اسرائیلی را ازاد کنن و دوم اینکه خودشان را به نیروهای اسرائیلی تحویل دهند و یا اینکه خودشان را به سازمان ملل تحویل دهند تا در دادگاهی بی طرف محاکمه شوند.
    4
    53
    یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.