حماس: آماده آزاد کردن دو گروگان بودیم؛ اسرائیل از تحویل گرفتن آنها خودداری کرد

العربیه: گروه حماس شامگاه شنبه 29 مهر، اعلام کرد که «به دلایل بشردوستانه» تصمیم به آزادی دو گروگان گرفته است اما اسرائیل «از تحویل گرفتن آنها خودداری کرده است.»

این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز جمعه گذشته آزادی دو اسیر زن بازداشت شده در نوار غزه را اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل نیز در بیانیه‌ای آزادی دو اسیر به نام های «جودیت و ناتالی رعنان» تاکید کرد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در بیانیه‌ای گفت: «در پاسخ به تلاش‌های قطر، دو زندانی آمریکایی (یک مادر و دخترش) را به دلایل بشردوستانه آزاد کردیم.»

ابوعبیده، در این باره افزود: این برای این بود تا به مردم آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعاهای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولتش، ادعاهای دروغ است.»

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه قطر، گزارش داد: آزادی دو گروگان آمریکایی از غزه «پس از چندین روز تماس مستمر» با همه طرف‌ها صورت گرفته است.

این سخنگو، با بیان اینکه گفت‌وگوهای قطر در خصوص آزادی گروگان‌ها با اسرائیل و حماس ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: کشورش امیدوار است که این گفت‌وگوخا به «آزادی همه گروگان‌های غیرنظامی از همه ملیت‌ها» منجر شود.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است که این دو زندانی آمریکایی که روز جمعه 28 مهر، از غزه آزاد شدند، در حال حاضر نزد کمیته بین المللی صلیب سرخ هستند.

در همین راستا، رسانه های اسرائیلی با انتشار تصاویری از این دو اسیر آمریکایی، آنها را جودیت رانان (59 ساله) و دخترش ناتالی رانان (18 ساله) معرفی کردند.

حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی طی حمله غافلگیرانه خود به اسرائیل در 7 اکتبر، ده‌ها اسرائیلی و خارجی را اسیر کردند.

بر اساس آخرین برآوردهای اسرائیل، حدود 203 گروگان در نوار غزه در اختیار حماس قرار دارند که بسیاری از آنها دوتابعیتی و خارجی هستند.
+4
رأی دهید
-11

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.