اسرائیل: برای حمله زمینی به غزه آماده می‌شویم؛ بریتانیا خواهان خویشتن‌داری اسرائیل شد

ایران اینترنشنال: ارتش اسرائیل اعلام کرد خود را برای حمله زمینی به نوار غزه آماده می‌کند. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا از دولت اسرائیل خواست با تبعیت از قوانین بین‌المللی، از جان غیرنظامیان در نوار غزه محافظت کند. او همچنین خواهان خویشتن‌داری ارتش اسرائیل شد.

تایمز اسرائیل گزارش داد نیروهای نظامی این کشور هم‌اکنون مشغول آموزش دیدن بر اساس طرح عملیاتی ارتش اسرائیل هستند.

طی چند روز اخیر، ده‌ها هزار سرباز اسرائیلی در مرز این کشور با نوار غزه مستقر شده‌اند و این موجب شدت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله زمینی اسرائیل به غزه شده است.
ادامه درگیری‌ها میان حماس، اسرائیل و حزب‌الله
چند راکت از سمت لبنان به طرف منطقه «جبل دوف» در شمال اسرائیل شلیک شدند.

شهر اسدورت هدف حملات راکتی شبه‌نظامیان فلسطینی از نوار غزه قرار گرفت.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد آمار کشته‌شدگان در حملات اسرائیل به این منطقه، به چهار هزار و ۳۸۵ تن رسیده است. ۳۷ نفر از اعضای کادر درمان نیز در میان کشته‌شدگان دیده می‌شوند.

دست‌کم، ۱۳ هزار و ۵۰۰ فلسطینی نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل اعلام کرد روز جمعه ۲۸ مهر ۵۵۰ راکت شلیک شده از سوی حماس و جهاد اسلامی فلسطین به طرف اسرائیل، به اشتباه در نوار غزه فرود آمده‌اند.

هاگاری با بیان اینکه این رقم یک پنجم مجموع راکت‌های شلیک شده از سوی این دو گروه شبه‌نظامی بوده، گفت سقوط این راکت‌ها در غزه، کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی را در پی داشته است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل خبر داد که حزب‌الله لبنان تصمیم گرفته است به جنگ حماس و اسرائیل بپیوندد.

گالانت گفت این گروه بابت این تصمیمش «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

هاآرتص گزارش داد در پی حملات راکتی حماس، آژیر خطر در مناطق مرکزی اسرائیل از جمله تل‌آویو به صدا در‌آمد.

به گفته یک مقام امنیتی اسرائیل، از مجموع ۲۰ بیمارستان موجود در شمال غزه، چهار بیمارستان از تخلیه مطابق با دستور اسرائیل امتناع می‌کنند.

او افزود حماس از بیمارستان‌های غزه به عنوان سپری در برابر حملات اسرائیل استفاده می‌کند.

وای‌نت به نقل از رسانه‌های فلسطینی خبر داد در حمله ارتش اسرائیل به یک خانه در رفح، دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند.

نیروهای امنیتی اسرائیل ۶۸ مظنون به ارتباط با حماس، از جمله سه عضو ارشد این گروه را شب گذشته در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.

اسرائیل شب گذشته در پاسخ به حملات موشکی و راکتی حزب‌الله، به مواضع این گروه در جنوب لبنان حمله کرد.
بحران گروگان‌گیری حماس
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد بنا بر آخرین آمار، شبه‌نظامیان حماس ۲۱۰ گروگان را در نوار غزه در اختیار دارند. پیش از این شمار گروگان‌های حماس ۲۰۳ نفر اعلام شده بود.

رضا نوبختی، سفیر جمهوری اسلامی در تایلند درباره گروگان‌هایی که پس از حمله اخیر حماس به اسرائیل اسیر این گروه شبه‌نظامی شده‌اند گفت همه آنان زمانی که ارتش اسرائیل بمباران غزه را متوقف کند، آزاد خواهند شد.

به گزارش بانکوک پست، نوبختی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز جمعه ۲۸ مهر به وسیله کمپین همبستگی با فلسطین در بانکوک، پایتخت تایلند برگزار شد، درباره گروگان‌هایی که تابعیت تایلندی دارند گفت به او اطلاع داده شده ابراهیم رئیسی، رییس دولت جمهوری اسلامی، هفته گذشته در قطر با اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس دیدار کرده و خواستار آزادی آنان و گروگان‌های فیلیپینی شده است.

بلومبرگ روز جمعه ۲۸ مهر گزارش داد آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از اسرائیل خواسته‌اند با توجه به در جریان بودن مذاکرات برای آزادسازی گروگان‌های حماس از طریق قطر، حمله زمینی به نوار غزه را به تعویق بیندازد.

اسرائیل در مقابل اعلام کرد آزادی دو گروگان آمریکایی از سوی حماس تاثیری بر ادامه عملیات نظامی این کشور در نوار غزه نخواهد داشت.

موضع اسرائیل پس از آن اعلام شد که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اسرائیل باید تا زمان آزاد شدن تعداد بیشتری از گروگان‌های حماس حمله زمینی به غزه را به تعویق بیندازد، گفت با این نظر موافق است.

بن لابولت، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی بعد با رد اظهار نظر بایدن گفت رییس‌جمهوری آمریکا متوجه پرسش خبرنگار نشده است.
شرایط وخیم انسانی در نوار غزه و ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه
گزارش‌ها حاکی از آن است که کامیون‌های حامل تجهیزات پزشکی و دارو برای ورود به نوار غزه از گذرگاه رفح عبور کردند. اسرائیل با ورود ۲۰ کامیون کمک به غزه موافقت کرده است.

سی‌ان‌ان نوشت مرز رفح تنها ۲۰ دقیقه پس از بازگشایی و عبور این کامیون‌ها مجددا بسته شد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر‌دوستانه و امدادرسانی تاکید کرد این نباید آخرین محموله ارسالی کمک‌های بشردوستانه به غزه باشد.

هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌توانند شامل غذا، آب و کمک‌های پزشکی باشند، اما اسرائیل اجازه ورود سوخت به این منطقه را نخواهد داد.

وزارت امور خارجه فرانسه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، با اشاره به بازگشایی موقت گذرگاه رفح برای ارسال کمک به ساکنان غزه، خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه میان اسرائیل و حماس شد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) تایید کرد تاکنون دست‌کم ۱۷ تن از کارکنانش در حملات اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست‌داده‌اند.

یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا، از مصر و اسرائیل خواست فورا اجازه ارسال منظم و گسترده کمک‌ها را به نوار غزه بدهند.

رسانه‌ها از هماهنگی مصر و آمریکا برای خروج شهروندان خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح خبر دادند.
واکنش‌های بین‌المللی به جنگ حماس و اسرائیل؛ پیامدهای مناقشه خاورمیانه در سایر کشورها
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه گفت اسرائیل در روز ۱۵ مهر «از سوی گروهی هدف حمله قرار گرفت که نماینده مردم فلسطین نیست».

او با بیان این که «شهروندان فلسطینی مسئول حمله حماس نیستند»، بر حمایت پاریس از راه حل «دو کشور دو ملت» تاکید کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست صلح قاهره گفت که حمله حماس به اسرائیل هیچ‌گاه نمی‌تواند توجیه‌گر مجازات جمعی فلسطینیان باشد.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در این نشست گفت ریاض طرح اسرائیل برای جابجایی اجباری ساکنان غزه را مردود می‌داند.

محمود عباس در نشست صلح قاهره تاکید کرد فلسطینی‌ها در سرزمین خود باقی می‌مانند. او گفت صلح و امنیت در منطقه تنها از طریق راه‌حل «دو کشور دو ملت» محقق خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی، رییس‌ جمهوری مصر گفت هدف قاهره از برگزاری این نشست، توافق بر سر نقشه راهی است برای پایان دادن به فاجعه انسانی در نوار غزه و احیای طرح «دو کشور دو ملت» برای رسیدن به صلحی پایدار میان اسرائیل و فلسطین.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بر اساس بررسی و تحلیل تصاویر موجود و عکس‌های ماهواره‌ای، گزارش داد به احتمال زیاد یک موشک که از غزه شلیک شده و به بیراهه رفته، باعث انفجار مرگ‌بار بیمارستان باپتیست الاهلی غزه شده است.

بایدن روز جمعه ۲۸ مهر در یک سخنرانی گفت: «یکی از دلایل حمله حماس این بود که می‌دانست من می‌خواهم با عربستان سعودی گفت‌وگو کنم. حدس بزنید چه خبر بود: عربستان سعودی می‌خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسد.»

حدود ۱۵ هزار نفر از حامیان فلسطین در شهر سیدنی استرالیا در اعتراض به حمله‌های اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.

هاآرتص به نقل از دی‌پی‌ای خبر داد از زمان تهاجم حماس به اسرائیل تاکنون، ۷۰ حمله یهودستیزانه در برلین، پایتخت آلمان رخ داده است.

اسرائیل از شهروندان خود خواست که از اقامت در همه کشورهای خاورمیانه و عربی از جمله مصر، اردن و مراکش خودداری کنند و همچنین از سفر به کشورهایی مانند مالزی، بنگلادش، اندونزی و مالدیو بپرهیزند.

رسانه‌های محلی در قبرس گزارش دادند شب گذشته یک بمب دست‌ساز در نزدیکی سفارت اسرائیل در نیکوزیا، پایتخت قبرس منفجر شد.

بنا بر گزارش‌ها این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت. پلیس قبرس چهار فرد سوری‌الاصل را به ظن مشارکت در این بمب‌گذاری بازداشت کرد.
+21
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    به امید پیروزی .پیروزی شما انتقام ما از فاجعه ۵۷ است. کوچکترین اهمیتی هم به داد و قال طرفداران حقوق بشر به خصوص ایرانی‌‌ها ندهید.حقوق بشری که این‌ها سخن از دارند به همه چیز ربط دارد بجز حقوق بشر، این شیزوفرنی در نزد ما ایرانی‌‌ها است. به خصوص قشر۵۷ اتی. فریاد می‌‌زنند زن زندگی‌ آزادی. ولی هورا می‌‌کشند .برای همفکران جانیان و مخالفین زن زندگی‌ آزادی.‌ای کاش ما هم ۵۷ اینقدر ترسو نبودیم.
    1
    4
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tony Arzenta - کی‌یف، اوکراین
    خویشتن چی؟ بابا یارو حماس قاتلن
    1
    7
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    اسقاطیل گور خودش رو با حمله زمینی خواهد کند .حیدر حیدر یا صهیون ..............
    12
    2
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.