گذرگاه رفح میان مصر و غزه باز شد

رادیو فردا: روز شنبه، ۲۹ مهر، با بازشدن گذرگاه الرفح میان مصر با باریکه غزه در بخش مصری این گذرگاه، کامیون‌ها و تریلی‌های حامل کمک‌های انسانی با عبور از دروازه گذرگاه وارد غزه شد.

سفارت آمریکا در اورشلیم پیشتر در این روز خبر داده بود که گذرگاه ساعت ده صبح به وقت محلی گشوده خواهد شد.

معلوم نیست که فلسطینی‌هایی که تابعیت کشورهای خارجی را دارند، تا چه هنگام بتوانند با عبور از این گذرگاه، از باریکه غزه خارج شوند.

آمریکا از چند روز پیش به فلسطینی‌هایی که تابعیت آمریکایی دارند، گفته بود خود را به بخش جنوبی و در نزدیکی الرفح برسانند تا هر زمان که گذرگاه در بخش مصری آن گشوده شد، به سرعت از این باریکه خارج شوند.

بر اساس گزارش‌ها، در ساعات اولیه گشایش گذرگاه ۲۰ تریلر حامل کمک‌های انسانی شامل غذا و دارو وارد غزه می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، برای گشایش این گذرگاه به توافق رسیده، روز جمعه این امر را مورد تأیید قرار داد.

دولت اسرائیل در پایان سفر روز چهارشنبه جو بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با انتقال کمک به غزه از بخش مصری گذرگاه الرفح مخالفتی ندارد و مانعی در این راه نخواهد بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای بررسی وضع الرفح در منطقه حضور دارد.
+20
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    فلسطینی‌هایی که تابعیت کشورهای خارجی .فرق را می‌‌بینید؟ همه در می‌‌روند ولی‌ شما یک بلیط هواپیما به سمت اسراهیل پیدا دیگر نمی‌‌کنید. همه دانشجویان اسراهیلی در حال بازگشت به اسراهیل و خواهان رفتن به جبهه هستند. اینها فرار می‌‌کنند به برلین.پاریس. لندن و در خیابان‌ها اینجا با سنگ به سر پلیس می‌‌زنند. جالب ولی‌ دیروز بود مصاحبه تاگس اشپیگل با چند عدد حماسی. در هفته گذشته ما هر روز مثلا در برلین تضاهرات داشتیم. گردن مثل گرگدن آتش زدن سطل‌ها زباله.سنگ پرتاب کردن به طرف پلیس. نهره کشیدن مثل اکوان دیو.ولی‌ سه روز است که دیگر خبری نیست. آنقدر ابله که در مصاحبه می‌‌ گویند.هوا خوب نیست.باران می‌‌یاد.سرد است. کسی‌ حوصله ندارد بیاد. بامزه تر از این‌ها پناهنده سوریه هستند. سه گرو در فاجعه سوریه دست داشتند. داعش به عنوان نماینده اسلام سنی. ایران و حزبلا و حماس به عنوان نقطه مخالف. نیم میلیون از سوریه فرار .
    4
    19
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    ادامه : نیم میلیون از سوریه فرار .هزاران آلمانی با دسته گل قدم خوش به استقبال این ها. جنگ زده باید حمایت کنیم. حالا که سیر شده. هر روز در کنار برادران حماسی خود در خیابان. فحش به آلمانی و پرچم ایران و حماس را بالا می‌‌برند.پرچم کسانی که دلیل آوارگی این‌ها هستند. پارادکس از این بیشتر. ما که در اینجا درک نمی‌‌کنیم.شما ؟ همه از اسلام فرار می‌‌کنند.به اینجا که رسیدند .اسلام ایران را می‌‌خواهند
    3
    24
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.