ماموران حکومتی به معترضان در نماز جمعه زاهدان حمله کردند + ویدیو

 معترضان شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند. عکس از آرشیوتصاویر و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، حاکی از ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان و نیز جمله نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی به معترضان و محاصره مسجد مکی است.

وب سایت «حال وش» که در حوزه مسائل استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند، گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد مکی زاهدان، به معترضان حمله و مسجد مکی را محاصره کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی سعی داشتند تا وارد مسجد مکی شوند.

به نوشته حال وش، تعداد زیادی از معترضان با خشونت بازداشت شده اند و مسیرهای منتهی به مسجد مکی به شدت توسط نیروهای نظامی و امنیتی در حال کنترل است.

بر اساس برخی فیلم ها، معترضان شعار می دادند:‌ «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران.»

پیش از این نیز این شعار در سالیان اخیر از سوی معترضان در تظاهرات مختلف سر داده شده است.

به گفته «منابع» حال وش، «نیروهای نظامی و امنیتی با اتوبوس و خودروهای نظامی و شخصی در حال انتقال بازداشت شدگان که شماری از آنان مجروح شده اند، هستند.»

در این ارتباط، وب سایت کولبر نیوز به نقل از «منابع بلوچ» نوشت که نیروهای امنیتی و نظامی «اقدام به استفاده گسترده از گاز فلفل» علیه معترضان کردند.

ویدئوهای منتشر شده از زاهدان نشان می دهد که نیروهای امنیتی و نظامی حضور گسترده ای در شهر دارند و در برخی از مناطق درگیری بین مردم و نیروهای نظامی رخ داده است.
 حال‌وش: بیش از ۵۰۰ نفر با خشونت در جمعه اعتراضی ۲۸ مهر زاهدان بازداشت شدند حضور گسترده نیروهای سرکوب در اطراف مسجد مکی و بازداشت معترضان در زاهدان  شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در جمعه اعتراضی زاهدان اعتراضات مردم زاهدان با شعار «برادر شهیدم خونت رو پس می‌گیرم»
+23
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
    پس بقیه مردم در ایران کجا هستند؟ باید مردم رنج کشیده بلوچستان جور همه را بکشند؟
    1
    17
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    دم مردم زاهدان گرم، واقعاً ثابت کردند که تخم ایرانی و ایرانی بودن کجا هست. بقیه مردم ایرا مثل اینکه .. همونی که همکون میدونیم، بخار از اون بلند میشه که از بقیه نه، حالا من نوشتم اینجا هم درج شد، هر کی میخواد منفی بده، منفی ها همون تخم حروم های قشر خاکستری هستند
    3
    15
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران
    نابودی حماس خوابی بیش نیست. حماس فقط یک گروه نیست. ۲ میلیون نفر از پیر و زن و پیر و کودک و جوان همه در غزه حماسی اند. سوای میلیون ها نفر از جاهای دیگر. خواه یهود باشد، مسلمان باشد، بی دین باشد، مسیحی باشد یا هر کسی ک ذره ای انسانیت درونش زنده باشد. این روزها ما شاهد عوض کردن زورکی جای ظالم و مظلوم هستیم. ۱۵ ۱۶ سال تحت محاصره گرفتن، کشتن جوانان، به زندان انداختنشون و خیلی ظلم های دیگر، چطور توقع داشتند با جمع شدن این همه ظلم، طوفانی رخ ندهد؟ مگه میشه؟ دیکتاتوری صهیونیسم بر فلسطین فرقی با دیکتاتوری اخوند بر ایران ندارد. پس اگر واقعا راست میگین ک اخوند دیکتاتوره باید بگین اسرائیل هم دست کمی از اخوندا نداره. خودتونم چون قدرتی ندارین کاری نمیتونین بکنین وگرنه دمار از روزگار همه در می اوردید. ازادی بیان غربی هم راستی دیدیم. یا مثه من متنفر باش از حماس یا بازداشتی. میبینی همش چرنده. یادت باشه حماس و حزب الله میمانند برای نابودی اسرائیل
    3
    5
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۱-خانمها و آقایان: اینجا نه افریقا است نه رژیم آپارتاید سابق. پس لطفاً دست به گیرنده های خود نزنید چون اشکال از فرستنده است. همان فرستنده ای در اینجا سیگنالش پارازیت و بگیر و ببند است. فرستنده های ایرانی هم روی اسراییل و غزه فکوس کرده اند. بلوچ های تنها؛ اگر می خواهید بیش از این تنها نباشید وفرستنده خوبی داشته باشید؛ شعارهایتان را عوض بکنید! بگویید؛ هم غزه هم لبنان جانم فدای اسراییل! چونکه آنهایی که عزم سفر برای دفاع از غزه را بسته اند؛ اکنون شما را سرکوب میکنند! چونکه آنهایی که باید از شما دفاع بکنند؛ اکنون تحلیل گر وتئوریسین امور اسراییل شده اند.
    0
    6
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۲-پرسش ساده کدام سلطنت طلب یک جمله در اینجا راجع به خشونت علیه بلوچها نوشت? دوستان; شما اگر قوقولی را برای اسراییلی ها خوب بلدین بخوانید؛ چرا یک قد قد و جیک جیک ماکیانی هم برای این ستمدیدگان بلوچ نمی خوانید? چرا عرق آریایی شما در اینجا جواب نمی دهد? حتماً باید کسی سخنی از ولایت همایونی بگوید تا آریایی بشوید و گریبانش را بگیرید?. اگر ما غریق نجات هستیم چرا اول به فکر خودمان نیستیم? بقول دوستی چرا حالا دنبال مهسای های اسراییلی می گردیم? بی شک دفاع از مردم اسراییل و غزه در اولویت است. جانتان جور
    0
    5
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.