پیشنهاد حماس مبنی بر آتش‌بس فوری در ازای آزادی برخی گروگان‌ها

فرانک گاردنر (خبرنگار بی‌بی‌سی در امور امنیتی)

برای بی‌بی‌سی تایید شده که با ادامه مذاکرات برای آزادی بسیاری از ۲۰۳ گروگانی که در غزه نگهداری می‌شوند، حماس پیشنهاد آزادی برخی از آنها را در ازای آتش بس فوری داده است.

اسرائیل تاکنون با این موضوع موافقت نکرده است.

همه گروگان‌ها در دست حماس نیستند،‌ برخی از آن‌ها در دست سایر گروه‌های شبه نظامی مسلح هستند.

ادامه اسارت آن‌ها در غزه، عاملی پیچیده برای فرماندهان اسرائیلی است که قصد تهاجم مورد نظر خود را به این منطقه برنامه ریزی می کنند.

بدیهی است در صورتی که کار با مذاکره انجام شود، گروگان‌ها شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.
گوترش در نقطه مرزی: آن طرف دیوار ۲ میلیون نفر آب و غذا ندارندیورونیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گذرگاه رفح سمت گفت: «غیرممکن است که اینجا باشی و احساس دل‌شکستگی نکنی. ما اینجا شاهد تناقضی هستیم. پشت این دیوارها دو میلیون نفر به شکل فجیعی در حال زجر کشیدن هستند. هیچ آب، غذا، دارو و سوختی در اختیار ندارند. آن‌ها برای زنده‌ماندن به همه ‌چیز محتاجند.»

وی افزود: «در این سو شاهد حضور تعداد زیادی کامیون، با بار آب، سوخت، دارو و غذا هستیم. دقیقا چیزهایی که مردم در آن سوی دیوار به آن‌ها احتیاج دارند.»
 
وی تاکید کرد که این کامیون‌ها فقط کامیون نیستند. آن‌ها نجات بخشند. آن‌ها برای بسیاری از مردم در غزه تفاوت میان زندگی و مرگ‌ هستند. و این که می‌بینیم این کامیون‌ها این‌جا متوقف شدند، من را مجبور می‌کند که بسیار صریح صحبت کنم.

گوترش افزود: «ما نیاز داریم آن‌ها را به حرکت بیندازیم. آن‌ها را به دیگر سوی این دیوار حرکت دهیم و هرچه سریع‌تر و به تعداد هرچه بیشتر هم این کار را بکنیم.»

وی با اشاره به توافق میان آمریکا و مصر بر سر ارسال اجازه ورود این کمک‌ها به نوار غزه، اضافه کرد: «درست است که ما نیاز داریم این کامیون‌ها هرچه سریع‌تر و با تعداد هرچه بیشتر به آن سوی دیوار برسند، اما همچنین نیاز داریم که این روندی پایدار باشد. ما به دنبال یکی دو کاروان نیستیم. ما می‌خواهیم کاروان‌های متعدد با تعداد معنا‌داری از کامیون‌ها بتوانند به داخل غزه بروند و حمایت لازم از مردم غزه را فراهم کنند.»
 
او افزود: «متاسفانه این عملیات، یک عملیات بشردوستانه عادی نیست. بلکه عملیاتی در یک منطقه جنگی است. به همین دلیل هم من درخواست اعلام آتش‌بس بشردوستانه دارم. البته من این آتش‌بس را به عنوان پیش‌شرطی برای ارسال این کمک‌های بشر دوستانه نمی‌دانم.»
 
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: «ما نمی‌خواهیم مردم غزه را دوبار مجازات کنیم. یکی به دلیل جنگ و دیگری به دلیل عدم فرستادن کمک‌های بشر دوستانه. اما مشخص است که آتش‌بس بشردوستانه می‌تواند همه‌چیز را تسهیل کند و امنیت را برای همه تامین کند.»
 
آقای گوترش در آخر به راه حل دوکشوری تاکید کرد و گفت: «امیدوارم در آینده روزی صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به واسطه راه‌حل دوکشوری، هر دو کنار یک‌دیگر، برقرار شود.»
+12
رأی دهید
-100

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    سابیدین به الک 🤣🤣🤣- سید علی مفعول کجایی که حماستو بردن 🤣
    3
    50
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک. آخر نجستی ملخک
    4
    37
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    خیر مرگ یک بار شیون یک بار. فقط تا آنجا که قادر هستید از مردم عادی حفاظت کنید، بگذارید مصر کمک‌ها را وارد و در جنوب غزه یک منطقه حفاظت درست کنید و به همه اعلام به این منطقه روند،بعد شروع کنید مثل خرگوش حماس شکار کنید. کسی‌ که باد می‌‌کارد نباید حیران که توفان درو کند. از واق واق شیخ علی‌ هم نگران نباشید. سگی‌ که زیاد پارس می‌‌کند. گازی نمی‌‌گیرد. از همه بیشتر ترسی از بسیجی‌ ما نداشته باشید. این‌ها فقط زورشان به زن و بچه ایرانی‌ می‌‌رسد.یا در این سایت .من همان که ما مان صیغه حمزه شیر کش بود. آنقدر هم ابله هستند که فرق جده و غزه را نمی‌‌دانند. نه اینکه در جده "ک،،" می‌‌دادند.فکر می‌‌کنند در غزه هم همین خبر‌ها است
    9
    32
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    افراد حماس یکی یک شناسنامه باطل شده هستند.پیشنهاد معامله؟؟؟!!!!هاهاها
    6
    36
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    التماس نکن، امید به خدا اسراییل حماس، حزب الله و جمهوری اسلامی رو جر میده یک بار برای همیشه.
    3
    51
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    این دقیقا همان چیزیی که چند روز پیش بنده عرض کردم. حالا که این ترورستهای داعشی وحشی حماس جواب نابودکننده اسراییل رو دیدند و خوب چشیدند و دیدند که این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست الان دیگه خوب اوفتادن ب گ. خوردیم و غلط کردیم. امیدوارم اسراییل به همین آسانی قبول نکنه و بزنه خوب دهن این تروریستهای وحشی عقب اوفتاده که آموزش دیده رژیم منفور جمهوری آخوندی اس. حالی هستن رو سرویس کنه که دیگه هیچ وقت به فکر این گ. خوریها نیوفتند.
    5
    43
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    به ریز ریز حرفهای آفت الله بی بی سی توجه کنید کاملا در حمایت از تروریستهای حماس است بنوعی دستور از طویله اسلامی صادر شده که بی بی سی از تروریستهای حماس طرفداری کند تروریستها پیشنهاد آتش‌بس فوری در ازای آزادی برخی گروگان‌ها داده و برای توجیه این مسله نوشته همه گروگان‌ها در دست حماس نیستند،‌ برخی از آن‌ها در دست سایر گروه‌های شبه نظامی مسلح هستند. ولی در حمله تروریستها به خاک اسرائیل این تروریستها همزمان عمل کرده اند یعنی یک دستور واحد از جایی گرفته اند پس میشه با یک دستور واحد هم همه گروگانها را آزاد کرد میشه گفت تروریستها هم خر (خدا) میخواهند و هم خرما
    6
    36
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    آتش بس مربوط به جنگ و درگیری متعارف بین دو کشور هست نه وقتی صحبت از یک گروه تروریستی داعشی بیرحم و خطرناک باشد.آتش بس را برای تجدید قوا میخواهند تا در اولین فرصت دوباره حمله تروریستی و موشک پراکنی کنند و مردم غیرنظامی را قتل عام کنند و فیلم برداری کنند.اما این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست.گروه حماس برای همیشه نابود و حذف خواهد شد و دولتی متفاوت در غزه گماشته خواهد شد.
    4
    8
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۱-دوستان اَزیز: توی حَر جنگی باید ضوابط و حقوق انسانی برای اسیران و نظامیان وکودکان و زنان ومردان و غیره باید رعایت بشه. طبیعیه خشونت و سرکوب در حرکجا نهانیده بشه، جوابش خشونته. فلسطینی حا سالیان درازیه که برای سرزمین خود میجنگن، اونا برای اسلام خودشونو به کشتن نمیدن. ولی روزی نیست که اسراییل با زور و سرکشی چون حمیشه خونه حای اونا رو خراب نکنه.شهرک حای یهودی نشین رو گسترش نده! با بولدوزر باغای زیتون این مردم رو از بین نبره. چاهای آب رو با سیمان پر نکنه.
    7
    12
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- اسراییل مگه بیش از۲ میلیون آدم رو در فضای پرتراکم در یک زندون سرباز اسیر نکرده؟ مگه زندونهای اسراییل پر از فلسطینی نیست؟ مگه حر روز فلسطینی حا توسط نظامییان اسراییلی کشته نمیشن؟ آیا با این روش اسراییل ، حماس چاره ای جزء حمله به اسراییل داشت؟ گذشته و حال حمون کشورحایی حامی اسراییل حستن, که لیبی و افغانستان و عراق رو به روز سیاه نشوندن! متاسفانه حمین یهودی حایی که حالا ظلم و بیداد میکنن،(نه همه) مگه نیاکانشون مورد تحقیر مردم و نازی حا قرار نگرفته بودن؟
    10
    12
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۳- بنا براین از قتل و کشتار خونریزی حیچ کس چه یهودی و چه فلسطینی و کولی و غیره نباید مسرور شد. درد مزمن اینجایه، که ما بخاطرحمایت حکومت ملا از فلسطینی حا، عقده حای خودمون رو بر روی فلسطینی حا خالی میکنیم. جالبه عده ای که خودشون رو اسطوره تحلیل و مبحث وآزادی و دمکراسی میدونن , از کشتن فلسطینی خوشحال میشین. ولی برای یهودی حا سروگردن میشکونن! حمین حالا اوباشان رژیم بلوچا رو دارن میزنن و میبرن،پس بهتره دنبال مهساحای اسراییلی گشت. چون واقعن مرغ همسایه غازه. یا لابد خون یهودی حا با فلسطینی حا فرق میکنه!
    10
    13
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    بشین سر جات عمو. موعظه نکن. اگر بابای سرکار از شوق کمونیستی کردن ایران به دنبال آخوند خمینی نیفتاده بود، امروز ایران، خاورمیانه و تمام دنیا اوضاع بهتری داشت. با پر رویی تمام و بجای ابراز ندامت از اشتباهات گذشتگانت برای ما نسخه نپیچ.
    7
    2
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    چرا چرت و پرت میگی پیر خرفت ....پروستاتی؟ برو توی صف دیالیزت!۴۵ سالت بوده از ایرون زدی بیرون، حالا حم دوره جنتی حَستی. برو پوشکتو عوض کن.کهن عقل : مزدوری و پایین مالی تاکی؟ این حَمه ت. مالی کردی به کجا رسیدی؟ تواصلا نمیدونی حَفته چند روزه و توی دنیا چه خبره. فکر کردی با گیر دادن به این واون میخایی اینجا اعتباری کسب بکنی؟سرسپرده لات بودن مگه احتیاج به دیپلم و سواد داره.؟ .....اگه چیزی برای گفتن نداری, چرا پای خونواده رو میکشی؟ تومطمن حستی که بابای من ایرونی بوده.مگه قراره حر که یک چیزی بنویسه حتمن باید باباش کمونیست باشه؟ تازه مگه فکر کردی وقت ساواکه کسی بترسه چه ایده ای داره؟ مشکل تو و یاران پوشک پوشت سرکوب داخلی از جمله بلوچا نیستش که خفه گرفتید، ولی درد تو اینه که بابای من چه بوده؟مطمن حَستم که بابای من مزدور ساواک نبوده. جنتی! برو وایستا تو صف تعویض پوشکت .
    0
    0
    یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.