ری دالیو، میلیاردر آمریکایی: در آستانه جنگی بزرگ هستیم

العربیه: میلیاردر مشهور آمریکایی، ری دالیو و بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری «بریج واتر»، یکی از بزرگترین صندوق‌های تامینی در جهان، گفت که احتمال وقوع یک «جنگ جهانی همه‌جانبه»، به‌دلیل ادامه دو جنگ در اوکراین و غزه، به 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش وب‌سایت «فورچون» که اخبار اقتصادی جهان را پوشش می‌دهد، او اوایل هفته جاری با اشاره به درگیری شدید بین اسرائیل و گروه حماس، در یک پست در شبکه اجتماعی «لینکدین» گفت که این جنگ (جنگ در غزه و اسرائیل)، خطرات بزرگی را در پی دارد که می‌تواند به چندین درگیری مختلف دیگر در «چندین جبهه» منجر شود و احتمالا «اثرات مضری را به همراه خواهد داشت.»

این میلیاردر آمریکایی تاکید کرد که این جنگ، «بسیار فراتر از اسرائیل و غزه خواهد بود.»

دالیو همچنین هشدار داد که خطر اصلی یک جنگ جهانی همه جانبه ناشی از احتمال درگیر شدن ایالات متحده و چین در یک رویارویی مستقیم نیز وجود دارد.

او گفت که تنش بین ایالات متحده و چین در حال حاضر «هنوز» از مرز غیرقابل مهار بودن عبور نکرده، اما «ما باید متوجه باشیم که این دو جنگ داغ (جنگ بین اسرائیل و حماس و جنگ بین روسیه و اوکراین) تنها بین طرف‌های مستقیما درگیر نیستند، بلکه بخشی از منازعه بزرگ‌تر قدرت‌های بزرگ برای شکل دادن به نظم جدید جهانی است.»

به گفته دالیو، هر دو جنگ (در اوکراین و غزه) به مرحله درگیری آشکار رسیده‌اند که احتمالاً با شدت ادامه خواهند یافت تا یک پیروز، آشکارا از بطن آن ظاهر شود.

اظهارات این میلیاردر در حالی مطرح شده که در درگیری شدید بین اسرائیل و گروه حماس، تاکنون، اسرائیل از سوی آمریکا، بریتانیا، آلمان، کانادا و بیشتر کشورهای غربی حمایت شده و در سوی دیگر محور موسوم به «مقاومت» که شامل ایران و گروه‌های متحد آن در منطقه می‌شود، در همبستگی با حماس می‌ایستند.

در عین حال، چین و روسیه، رقبای ایدئولوژیک ایالات متحده، بر لزوم حل مناقشه‌ای که هفت دهه است ادامه دارد و «تاسیس یک کشور مستقل فلسطینی» تاکید کردند.
+39
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    اسرائیل اگر نمیتونه حریف یک گروه با امکانات حماس بشه میتونه خفه بشه و تبدیل به یکی از کشورهای اونجا بشه و الکی ادای حقوق بشر در بیاره و قائله رو ختمش کنه و جدی سعی کنه بطرف صلح و عادی سازی بره به مرزهای مورد دو طرف هم احترام بزاره (این برای دموکراسی ایرانیها هم خوبه). اتفاقا امکاناتش رو هم داره بطور مثال یکی از ریشه‌های ادیان ابراهیمیه میتونه از طریق دیپلماسی دینی بسیار موفق تر باشه و امنیت لازم رو بدست بیاره. مسلمانها میتونند برن اونجا زیارت یک عالمه پول و فرصت شغلی هم میاد سراغ اسرائیل و اعراب بومی. یهودیها میتونند بروند عراق و شهر اور و . این در خاورمیانه درست تر جواب میده. خاورمیانه مرکز معنویت دینی دنیاست و حتی سیاستهای قلب اروپا هم خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر این ماجراست. متاسفانه لات بازیهای جوجه‌ یهودیهای حزب لیکود مثل نتانیاهو و لاشخوران جهانی و آدمکشهای حماس از این ماجرا نون میخورن.حل این ماجرا خیلی سخت نیست بنظرم اینجا مسلمانها و یهودیها در اسرائیل هر دو یک جور قربانی هستند. صلح بهترین راه حله.
    29
    18
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.