توضیح مرضیه برومند درباره اظهارات جنجالی‌‌اش؛ «هر جنایتی از طرف هر جنایتکاری محکوم است»

 مرضیه برومندرادیو فردا: در پی واکنش گسترده به اظهارات جنجالی در مراسم تشییع داریوش مهرجویی، مرضیه برومند، مدیرعامل خانه سینما، روز پنج‌شنبه،‌ ۲۷ مهرماه، در توضیحی تاکید کرد که «مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی بیزارم».

مدیرعامل خانه سینما در ادامه پیام خود در اینستاگرام، بخشی از واکنش‌ها به اظهارات جنجالی اخیر خود را «مغرضانه و جعلی» دانست و «فجایع و کشتار مردان و زنان و کودکان بی‌گناه» فلسطین را محکوم کرد.

مرضیه برومند در صفحه اینستاگرام خود با انتشار یادداشتی در توضیح اظهارات اخیر خود نوشت: «آنچه مرا به نوشتن این متن واداشته است احترام به افکار سینماگران، هنرمندان و مردم ایران است، نه پاسخ به واکنش‌های مغرضانه و جعلی که به راه افتاده و پیش از این هم آن‌ را تجربه کرده بودم.»

او افزود: «من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.»
روز چهارشنبه، در جریان مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، مرضیه برومند در سخنانی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «با ما خوب باشید، ما کنار شما با اسرائیل هم می‌جنگیم.»

این سخنان برومند بلافاصله با واکنش جمعیت حاضر و هو کردن او همراه شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

از جمله همایون غنی‌زاده، کارگردان سینما و تئاتر، نوشت: «... به شما خیره شده‌ایم و گلویمان دریده می‌شود وقتی برای نرم‌تر شدن چماق تحقیر و سرکوب یا اعتباری تقلبی و یا برای پول التماس می‌کنید و چنگ به صورت مردمی که هزینه می‌دهند می‌اندازید و این سد را طوری می‌شکنید که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. این خیانت است.»
اما خانم برومند در یادداشتی که روز پنج‌شنبه منتشر کرد، مدعی شد که هنگام سخنرانی «ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم، می‌خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین با هنرمندان و آثارشان جز این بود که متاسفانه هست، بدون شک آنها هم آنچه را که در دل داشتند به زبان می‌آوردند، حوادث غمبار غزه و آنچه را که سال‌هاست بر ملت بی‌پناه فلسطین می‌گذرد محکوم و در آثارشان ثبت می‌کردند، اما متاسفانه به اشتباه واژه جنگ را به کار بردم.»

او افزود: «آنها که آثار مرا دیده‌اند و با کارهای من بزرگ شده‌اند می‌دانند که من چگونه می‌اندیشم.»

به تازگی، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی از گروه‌های مختلف خواست که از غزه حمایت کنند. او گفت: «امروز در قضیه‌ غزه، این واکنش بر دوش همه‌ ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم.»

درخواست «حمایت گروه‌های مختلف از غزه» از سوی رهبر جمهوری اسلامی، در حالی مطرح ‌شد که مردم در اعتراضات سال‌های اخیر بارها شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده‌اند.

همچنین فاطمه سپهری، فعال سیاسی، به تازگی گفت خاورمیانه از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی «روی آرامش ندیده» و امیدوار است پرونده حکومت ایران «در طوفان الاقصی که راه انداخته بسته شود».
+9
رأی دهید
-155

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران

    مردم داشتند زندگیشونو میکردند ببینید چی به روز ما آوردند. لعنت به هر چه آخوند و مجاهد و چپی و مصدقی و همه روشعنفکران ۵۷تی که با فیلمسازی و خوانندگی و شاعری و ....سبب شورش ۵۷ شدند.
    18
    72
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران

    ای دایه مهربان تر از مادر! ملت مظلوم غزه و فلسطین رو ول کن به ملت مظلوم و بی پناه خودمان نگاه کن که مردان و زنان و کودکانش تا کمر در زباله ها دنباله یک لقمه نان میگردند.
    12
    85
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    قبلا هم‌گفتم ، ۲ هدف داشته ، حساب پس اندازه بسته نشه ، بعد همه بیمه عمر بشه ، هنرمندان اعتراضی همیشه در خطر هستند
    2
    50
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    و خداوند انسان را در زمان پیری محتاج شنیده و دیده شدن به هر طریقی نکند. مثل خواننده‌ی متخصص گاز اشک آور، مرضیه روضه خوان که آخر عمر بخاطر تشویق و کف زدن در میان میهن فروشان تخلیه مغزی خودرا در قعر منزلت فرهنگی ایرانیان زنده به گور کرد. خان دایی اگه آدم پیر شدنی اینجوری پیر شه می‌خوام صد سال سیا پیر نشم....😤😠😡
    7
    43
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه

    تو حتی از پرستوهای رژیم ملاها پست تر و بیشرفتر هستی چرا که آنان حداقل در خفا به کثافتکاری می پردازند و به اندک آبرویشان باور دارند اما تو آنچنان مست و طالب پول و مقام و‌حفظ جایگاهت در میان تبهکاران حکومت هستی که بی پروا کوس بی آبرویی و طرفداری از حکومت را حتی در میان عزای مقتولین توسط حکومت به صدا در میاوری کاری که پارسال هم با طرفداری از حکومت در مقابله با ملت انجام دادی .تف به شرف و وجدان تو و تمامی حامیان جلادان جمهوری اسلامی ملاها در ایران
    4
    70
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    تو مرضیه برومند و حتی اون مهرجویی کشته شده هم خمینی پرستی بیش نیستید و نبودید و توی بدبختی خودتون اون ملت بدبخت ایران نقش دارید ،اینو کسی میگه که توی اون فضای سینما داخل ایران کار کرد و با خیلی از شما برخورد از نزدیک داشته ،یه زمانی بزرگترین افتخار مهرجویی این بود که خمینی گجسته از فیلم گاوش تعریف کرده مثل همون کیمیایی که می گفت عمام گفته که فیلم قیصر فلان و بیسار ،حالا به سبب شهادت مهسا امینی ها و هزاران دختر و پسر جوان و نوجوان ایرانی و جامع شدن تفکر نسل تازه امسال توی برومند هم وجود اظهار نظر کردید ،شرم بر همه شما ایران سوزان
    1
    64
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    ما <یا من> اگر بجنگیم برای خاک ایران می جنگیم .زیر هر پرچمی یا حکومتی باشه برای خاک ایران می جنگیم و کوتاه نمی یاییم حتی اگر حکومت ولایت شیطان باشه ولی نه برای شهوات حکومت بچه کش ج.ا نه برای عربهای نژاد پرستی که سالیانه همدیگه رو سلاخی میکنند ولی اسرائیل اگر بکشه دنیا به آخر رسیده که این نژاد پرستهای عرب زبان فرصت داشته باشند ما رو هم میکشند. "یکی از مردم ایران"
    5
    16
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    rey kasravi - لندن ، انگلستان
    گرامی حرف هایت درسته ، اما فقر ، مشکلات معیشتی ، کرایه خانه بالا باعث شده که بسیاری در ایران از جمله هنرمندان تا حدی یا سکوت کنند و یا ماله کشی ، من درک می‌کنم ، خودت در انگلستان اگه ۳ ماه قسط و کرایه ندی ، و پس انداز نداشته باشی میفهمی که چگونه آدم کمرش و غرورش شکسته میشه ، من هنرمندانی در ایران میشناسم که جرات خندیدن ندارند ، نه بخاطر غم و اندوه بلکه خرج تعمیر دندان پیش دندانپزشک ندارند، طرف استاد دانشگاه بوده ۵ ساله بیکارش کردند ، توانایی بنایی و کارگری هم نداره ، فقط بگو چگونه باید زندگی کنه
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    شرم‌کن پیرزن طمعکار،توی این سن و سال هنوز هم بفکر ماهی گیری از آب گل آلود و دم تکان دادن برای رژیم ضد زن و ضد بشر جمهوری اسلامی هستی ؟ همان رژیمی که کسانی که به خاک سپاریشان رفتی را قصابی کردند تا بلکه به نان و نوایی برسی؟ درست مثل فوتبالیستهای بیغیرت تیم ملی و‌حتی بسیار زننده تر،پست تر از آنها که جوان هستند و طمع بیشتری دارند.
    0
    7
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    درود حرف شما صحیح تا حدودی آما به اسامی زیر نگاه کن که زجر و آوارگی و از نو شروع کردن در غربت را به بندگی و دریوزگی اخوند ترجیح دادند :. مینا لاکانی . سوسن تسلیمی . اشکان خطیبی . و صد ها نفر دیگه که می تونستند فیلم بسازند و فیلم بازی کنند اما کرامت انسانی را به دریوزگی ترجیح دادند .
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    مردم باید موج های خودشون رو راه بندازن چه توی خیابون چه از نوع مدنی. نه اینکه دل ببندن به هنرمند. چهل ساله دارین دخیل می بندین به علی دایی و پرستویی و حالا مرضیه برومند، شدن طرف شما میشن قهرمان،نشدن میشن خائن، خب که چی؟چهارصدسال دیگه هم به برومند فحش بده، چیزی عوض نمیشه، یعنی اون نهایت عجز ملتی است که از هنر و خواننده و فوتبالیست بخواد کاری کنه، انقدر راه برای مبارزه هست یه قلم لاتری ایران خودرو شرکت نکنن همه،همین یه قلم رو وجودش رو ندارن، انتظار دارند از یه عروسک گردون بنام برومند
    0
    1
    جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    خود کیمیایی می گفت ،غم نداشتن نان دلیلی بر فاحشه گری هنر نیست ،مگر پدر کارگر بیچاره من بازیگر و کارگردان و . بود که پنج تا بچه بزرگ کرد و هیچ وقت برای هیچ دولتی کار نکرد چون اصلا شانس نداشت و فقط تا اول اکابر شبانه درس خونده بود و با حقوق کارگری مکانیکی زندگیشو برد و جلو کم می خوردیم و خودمون نوکر هیچ اخوند و سپاهی نکردیم، روح شاد روان بیک ایمانوردی شاد که رفت آمریکا راننده ماشین سنگین و باغبانی و نگه بانی کرد اما نوکری سپاه و اخوند را نکرد، یک بیگ‌ ایمانوردی شرف داره به تمام بازیگران کارگردانان و هنرپیشگان بعد از عن غلاب
    0
    1
    ‌سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    rey kasravi - لندن ، انگلستان
    مرسی در کامنت ، در نهایت طبیعتا بالاترین حد احترام را باید به انسان‌هایی داد که شرافت و غرور خودشان را نمی فروشند ،چه هنرمند ‌چه کارگر / ‌کارمند معمولی ، اما در عین حال همانطور که قبلا اشاره کردم من درک می‌کنم ( نه الزاما تایید ) کسانی که تحت شرایطی سکوت را به مبارزه ترجیح می‌دهند ؟ و یا محافظه کار هستند ، برای نمونه ما ۴ فوتبالیست معروف داریم : حجازی نه همکاری کرد ، و نه ماله کشی نظام ، و بهای سنگینی از لحاظ ورزشی و اقتصادی داد ، کریمی هم همینطور ، علی دایی ،طرف مردم ایستاد ، اما بخاطر خیلی مسایل سکوت هم کرد ، لذا همه چیز را از دست نداد ، در خاتمه ما علی پروین را داریم که نه شرف دارد ونه صداقت ، من انتظار ندارم که همه شهامت کریمی را داشته باشند ، اما امیدوارم که رذالت پروین را هم نداشته باشند
    0
    1
    جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.