السیسی: کوچ اجباری فلسطینیان به سینا مصر را به جنگ با اسرائیل می‌کشاند

 رئیس جمهوری مصر: پیشنهاد می‌کنیم اسرائیل غیرنظامیان را تا پایان عملیات نظامی از غزه به صحرای نقب منتقل کند.العربیه: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که ایده کوچ اجباری فلسطینی‌ها به سینا درحکم کشاندن مصر به جنگ علیه اسرائیل است.

السیسی، چهارشنبه، 26 مهر در کنفرانسی مطبوعاتی با اولاف شولز، صدر اعظم آلمان، افزود که مصر حل مسئله فلسطین از طریق آواره کردن فلسطینی‌ها را نمی‌پذیرد.

السیسی، همچنین با تاکید بر این که ادامه عملیات نظامی و تشدید تنش‌ها در غزه، تهدیدی علیه کل منطقه است، افزود که مسئله فلسطین باید از دیدگاهی جامع که دستیابی به راه حل دو کشوری را تضمین کند، حل شود.
مصر گذرگاه رفح را نبست
به گفته السیسی، باید اجازه عبور کمک‌های انسانی به نوار غزه را داد و مصر از آغاز این تشدید تنش، اقدام به بستن گذرگاه رفح نکرد.

رئیس جمهوری مصر با خاطرنشان کردن این که قاهره پذیرای پیآمدهای تشدید تنش در غزه و نابودی روند صلح نیست، گفت که میلیون‌ها مصری برای بیان مخالفت با کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه، آماده برپایی تظاهرات هستند.

السیسی افزود: «پیشنهاد می‌کنیم اسرائیل غیرنظامیان را تا پایان عملیات نظامی از غزه به صحرای نقب منتقل کند.»
«حماس نماینده مردم فلسطین نیست»
صدراعظم آلمان نیز با محکوم‌کردن شدید حمله به بیمارستانی در غزه مملو از غیرنظامیان، تاکید کرد که گروه حماس، نماینده فلسطینی‌ها نیست و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

با شروع جنگ در 7 اکتبر که پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل آغاز شد، ارتش اسرائیل روزانه نوار غزه با وسعت 362 کیلومتر مربع را بمباران می‌کند و متعهد به نابودسازی حماس شده است.
بسته‌ماندن گذرگاه رفح تا این لحظه
جمعیت 2.4 میلیون نفری نوار غزه به آب و غذا نیاز داشته و از برق هم محروم شده‌اند. این منطقه از زمان به قدرت رسیدن حماس در سال 2007، از سوی اسرائیل در محاصره قرار گرفته است.

گذرگاه رفح که توسط مصر کنترل می‌شود و تنها گذرگاه غزه به خارج است که تحت کنترل اسرائیل نیست، همچنان بسته مانده است.

قاهره سه‌شنبه، از اسرائیل خواست تا «هدف قرار دادن مناطق اطراف شمال غزه را متوقف کند» تا کمک‌های بشردوستانه «هرچه سریع‌تر» بتواند وارد شود.
+34
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    خود را برای ظهور آماده کنید. آیه مبارکه ۵ اسراء: پس چون وقت انتقام اول فرا رسد بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را بر شما برانگیزیم تا آنجا که در درون خانه‌های شما نیز جستجو کنند. و این وعده حتمی است.
    29
    3
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    مصر دو بار شکست سخت از اسراییل خورده ، بسیار فقیر و ورشکسته است ، سال قبل در منطقه توریستی بودم ، توقع داشتم که مانند ترکیه حداقل در مناطق توریستی آباد باشد . اما شگفت زده شدم . سران کشور های عرب در ظاهر اسراییل را تهدید می‌کنند اما فقط برای آرام کردن مردم مذهبی و فناتیک خودشان است ، هیچ کشوری حاظر به اعلان جنگ به اسراییل نیست
    7
    18
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    یکی این وسط نمیخواد بگه ینهمه موشک و دسته خر چطوری رسیده به غزه! بجای بحث سر مکانهایی که تروریسم ایجاد میشه باید اون ماتحتی که این مدفوع رو میزنه منحدم کرد یعنی جمهوری اسلامی. البته صاحب این ماتحت یعنی آمریکا و اروپا هیچوقت راضی نشدن آب تو دل این آخوندها و پاسدارهای هزار پدر تکون بخوره. اینهمه پول اضافی از منابع ایران کل دنیا رو در طمع نگه داشته و تمامی زیانها رو باید مردم ایران بپردازن. این عدالت جامعه بشریه. ما رسما شدیم عین یک زنی که دزدیده شده و عده ای دارن بطور مدام بهش تجاوز میکنن و نه درمانش میکنن و نه غذا بهش میدن. فاصله طبقاتی رو هم در ایران به شدت زیاد کردن و این باعث بی رحمی و توحش در اونهایی که بر اساس داشته هایی که یهو قیمتی شده هار و وحشی و بی رحم و بی فرهنگ بشن و همه رو گاز بگیرن. باور نمیکنید الان خیلی از کارگرهای آواره افغانی از خیلی از مردم متمول ایران رفتار اجتماعی متعادلتر و شریفتری دارن.
    6
    19
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    یا فاطمه زهرا - ناپولی ، ایتالیا
    فاطی ، دقیقاً توانسته کردی که روز ظهور را بر من عیان کُنی !؟ جنگجویان فعلاً خانه ها و ساختمان‌ها را جستجو نمیکنند و فقط با ابابیلهای F-15 و F-16 تخریب و برای ظهور آماده میکنند ! تو هم خود را برای ظهور آماده کن !
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.