جو بایدن در اسرائیل: انفجار بیمارستان غزه «کار طرف مقابل» است

صدای آمریکا: جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه ۲۶ مهر، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تل آویو، با اشاره به انفجار بیمارستان الاهلی در غزه گفت که بر اساس آنچه که دیده‌است، به نظر می‌رسد که این اقدام «کار طرف مقابل بوده و نه ارتش اسرائیل.»
 
جو بایدن در نخستین واکنش به انفجار بیمارستان غزه گفت آنچه من می‌بینم توسط «طرف مقابل» انجام شده و به طور ضمنی جهاد اسلامی و حماس را متهم کرد. او اقدامات حماس را بدتر از داعش دانست.
 
آقای بایدن که روز چهارشنبه وارد تل آویو شد، افزود: «اما بسیاری هنوز مطمئن نیستند. بنابراین باید موضوعات زیادی حل‌وفصل شوند.»
 
نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید شمار موارد پرتاب ناقص موشک از غره «رو به افزایش است»
سیستم «گنبد آهنین» دفاعی اسرائیل در اشکلونبی بی سی:در حالیکه هر دو سوی جنگ یکدیگر را به حمله به بیمارستان غزه متهم می‌کنند، نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید شمار موارد «پرتاب ناقص» موشک از غزه «رو به افزایش است.»
 
پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرده بود از آغاز جنگ تا کنون، ۴۵۰ موشک که از غزه شلیک شده به درستی عمل نکرده و در خود غزه فرود آمده است.
 
نیروی هوایی اسرائیل در رشته پیام‌هایی که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرده گفته که حماس بطور مستمر از شهروندان فلسطینی به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کند.
 
ارتش اسرائیل گفته موشک‌هایی که از غزه شلیک می‌شوند از نزدیکی ساختمان‌هایی که در آن شهروندان حضور دارند شلیک شده؛ ساختمان‌هایی نظیر «بیمارستان‌ها، مدارس سازمان ملل، مساجد، رستوران‌ها، هتل‌ها و اماکن دیپلماتیک.»
+58
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک

    چیزی که مردم در ظلم باید قبول کنن، خودی هایی که می کشنشون همردیف که چه نه بلکه بسیار شیطانی تر از دشمنانی هستن که قدرت کشتنشون رو دارن ولی تا به امروز از قدرتشون استفاده نکردن. جنایت از هر سمتی صورت بگیره یک جنایتهذحالا چه فرقی می کنه جانی کی باشه، ذهنی که به سپاه گفت هواپیمای خودی رو بزنی مظلوم واقع میشی و به ایران حمله نمیشه، همون ایده به حماس میگه بیمارستان رو‌بزنی مظلوم واقع میشی، کلا در رده بندی دشمنان مردم به دانش بالاتری نیاز دارن، گاهی دشمنان بیرون خانه هستن ولی تجربیات دست اول حکایت از این واقعیت داره که دشمنان واقعی همونهایی هستن که بیخ گوشتون هستن و از شما برای منافع شخصیشون استفاده می کنن، یه مشت عوضی که استتار رو‌خوب یادگرفتن
    6
    27
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقتی این وحوش سینما رکس ایادان را اتش زدند و گردن شاه انداختند هنوز دنیا باور نداشت که در دنیا وحوش مذهبی وجود دارند که بعلت اعتقادات مالیخولیائی دست به هر کاری میزنند. این تاکتیک حیوانی ان روز جواب داد ولی با کثرت عملیات همه لو رفته اند و دنیا باور کرده که این ها انقدر بی شرفند که سینما رکس و ده ها فاجعه کار خودشان بوده تا جائی که یک بیمارستان خودی را نابود میکنند تا به اهداف شوم خودشان برسند. در مسئله ی گروگان گیری هم به راه افراط رفته و دیگر گروگان ها باعث جلوگیری از عملیات نمیشوند
    2
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    212-Hamid - تورنتو، کانادا
    هرچی سعی می‌کنم قبول کنم راکت حماس بوده نمیتونم اصلا، با عقل جور در نمیاد، اگه ویدئو هایی که از حملات حماس به اسرائیل هست رو ببینید متوجه میشید راکت‌های حماس حتا یه طبقه رو هم تخریب نمی‌کنه چون کوچیکه و قدرت انفجارش کمه. چطور میتونه ۵۰۰ نفرو بکشه؟؟؟؟
    13
    5
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    ...چرتی همه این آتیشا از گور تو و گروه مثلا دموکراتتون و اون نانسی پلوسی لاشخور بلند میشه.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.