آیا ماجرای هواپیمای اوکراینی این بار در غزه تکرار شد؟

سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۶ مهر، در یک کنفرانس مطبوعاتی هر گونه دخالت این کشور در انفجار در بیمارستان الاهلی در غزه را رد کرد و مسئولیت آن را متوجه گروه شبه نظامی جهاد اسلامی فلسطین دانست.

دانیل هاگاری در این واکنش به اتهام های وارد شده به دست داشتن اسرائیل در این انفجار مرگ بار، به مدارکی استناد کرد که به دست واحدهای نظامی اسرائیل افتاده است و گفت: ما فایل صحبت دو فرمانده حماس درباره اشتباه برخورد موشک جهاد اسلامی به بیمارستان الاهلی غزه را منتشر کردیم.

او اشاره کرد که در این روزها بیش از ۴۰۰ راکت شلیک شده از نوار غزه، در داخل همین منطقه فرود امده است.

این مقام نظامی اسرائیلی همچنین گفت که در زمان انفجار، هیچ عملیاتی از سوی نیروهای اسراییلی انجام نشده بود.

دانیل هاگاری همچنین از رسانه هایی که به گفته او، بدون منتظر ماندن در مورد نتایج بررسی های ارتش اسرائیل، اقدام به انتشار اتهام گروه حماس در مورد متهم دانستن این کشور در انفجار در بیمارستان کردند، انتقاد کرد.

مقامات بهداشت حکومت حماس در غزه می‌گویند در حمله اسرائیل به بیمارستان الاهلی صدها تن کشته شدند. اما اسرائیل این اتهام را رد کرده است.

در این ارتباط، به گزارش تایمز آف اسرائیل، تصاویر گرفته شده از سوی یک پهپاد نشان می دهد که بر اثر یک انفجار، آتش سوزی بزرگی در منطقه ایجاد شده است اما حفره ای وجود ندارد.

ارتش اسرائیل می گوید که حملاتش معمولاً حفره های بزرگی در زمین ایجاد می کند.

پیشتر خبرگزاری رویترز نوشته بود به طور مستقل نمی‌تواند این ادعاها را تأیید کند، اما اشاره کرد که این حادثه در پی بحرانی که پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل در روز ۱۵ مهر ایجاد شد روی داده است.

انفجار در بیمارستان الاهلی واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است. در این ارتباط، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که در مسیر سفر به اسرائیل از این خبر مطلع شده بود، با محکوم کردن این حمله، گفت که ایالات متحده همواره بر حفاظت از جان غیرنظامیان در طول درگیری‌ها تاکید دارد.

او همچنین گفت: «من از انفجار در بیمارستان الاهلی عرب غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه آن رخ داد، خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم.»
+87
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    گناه این چیزا بر گرده ایرانی جماعت از نوع خاکستریشو خارج نشینشو عاشق قیمه حسینشو خودفریبشو این‌است. باشد که تاوانشو روزی پس بدیم مگر اینکه بیدارشیم که اونم از ایرانی جماعت خود فریب بعیده. تمام.
    9
    66
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    دقیقا همین هست.احتمالا تا چند روز دیگه تصاویر ماهواره ای اش هم در میاد که نشون میده جهاد اسلامی ترویست موشکی از نزدیکی بیمارستان به سمت بیمارستان زده.یا از مسیر منحرف شده،و یا به احتمال بیشتر به پیشنهاد سپاه خونخوار و ترویست (دقیقا مشابه زدن هوپیمای اوکراینی تا به گردن حمله ایکه فکر میکردند آمریکا میکنه و نکرد بیاندازند: تف سر بالا). اینها برای جان انسانهای بیگناه حتی مردم خودشون کوچکترین اهمیتی قائل نیستند.همونطور که خمینی ملعون هم علنا گفت بخاطر اسلام لازم بشه مسلمانان هم کشته بشند اشکال نداره میروند بهشت.اسرائیل هرگز عمدا مردم غیر نظامی خصوصا بیمارستان رو هدف قرار نمیده چون دقیقا اینکار پاس گل دادن به حماس و اسلامگراها هست که ازش استفاده سیاسی کنند و افکرا عمومی رو تحریک کنند.
    9
    91
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    اینکه حماس بیمارستان خودی رو زده باشه احتمالش نزدیک به صفره و اصلا منطقی نیست. غیر ممکنه، اصلا محاله. خارج از حد تصوره. صرفا حاصل توهم توطئه است. فقط باید پارانوید مزمن بود که یک همچین تزی ارائه بدین. نشدنیه. یه جورایی مثل اینه که یک کشوری بیاد هواپیمای مسافربری خودش رو ساقط کنه.
    67
    10
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    ما با بی شرفترین موجودات روی زمین مواجه هستیم. کسانیکه به کودک خردسال خودشان بمب انتحاری می بستند تا به یک عروسی یهودیان رفته و چند یهودی بخت برگشته سلاخی شوند. این ها از هزار کفتار کثیف ترند که اقلام منفجره را زیر مدارس و بیمارستان ها انبار کرده اند. با توجه به سینما رکس و ده ها مورد مشابه فقط مغز علیل اخوند و حماس میتواند عامل این انفجار باشد. ظاهرا انباری از مواد منفجره اتش گرفته که چنین حجم عظیمی کشته داده است و یک موشک یا بمباران هوائی چنین حجم خرابی را حادث نمی شود
    2
    58
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تاریخو باید ازاول بهآخر خوند.مشکلت اینه.ینی اونوقتا که امیریکاییها اروپایی سرخپوست ازتک.مایاکشتن.ویتنام.افقانستان.سوریه.کشتن.گسترش دادن.پول پارو.بهدم اسراعیل.ایجاددرمنطقه.تصرف زمین قسب زمین.چهقدر کشتن تاحالا?بهنظرت?0نه غازه نه لبنان برامن براتونونوآب نمشه.ایرانم بهفکر گسترش مرزهانیست.ولی اگع ازبیرون مرزها دفاع نکنه.فردابهونه.ببین.اسراییل واسه مردم ایران نه احترام.ولی واسه خوده ایران دندون تیزکردن.همه رو اگع اومدن سلاخی میکنن.چون ازنظراونا فقط یهود قوم برتر.
    27
    1
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    خاکستری ینی چی?.اگع منظورکاسب.بازاری.وکیل.پزشک.کارمیکنن.هرحوکومتی باشه.سرشون بهکارخودشون مشقول.گرفتاربیمه ماشین.قسط لوازم خونه.قیمه هم نباشه.یه دینه دیگه.یه بساط دیگه.من تاریخ قدیمونمیخام بنویسم.فقط ازاول دنیاهیچ حوکومت با جقرافی.ادبیات.ریاضی.پزشکی.کارنداره.ولی پای تاریخ وسط.همه تفسیرواسع خودشون دارن.تفسیردلبخاهی.دفعه بهد بنویسی خاکستری فوحشت میدم.چون همه مثل همیم.فرق نداریم.سفیدسیاه نداریم.
    23
    1
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دم اونهایی که کامنت منو تا اخر نخوندن و منفی دادن گرم 😀😀
    14
    5
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    خیلی ها دیده اند بعضی از لات و لوتها در دعوا خود زنی می کنن و یا رفیقشان را با چاقو می زنند تا طرف دعوایشان را متهم کنن که به خواسته های پلیدشان برساند. از دیر باز نظام اخوندی ایران شیوه خود زنی , یکی از طرحهای مهمش بوده و هست که از این طرح به نفع سیاستهای خود استفاده کرده و میکند ! رژیم ایران با حماس و جهاد اسلامی به این نتیجه رسیدن در جنگ با اسرائیل شکست مفتضحانه ای می خورند طرح خود زنی را بکار بردن و ان بیمارستان که پر از بیمار و زخمیهای غزه ای بوده را منهدم کردن تا وانمود کنن کار بمب افکنهای اسرائیل بوده انگاه دولت و ارتش اسرائیل را در جوامع بین الملل متهم کنند به نسل کشی . جوامع بین الملل جلوی بمب بارانهای دقیق اسرائیل را بگیرند و اسرائیل را وادار به اتش بست و مذاکره با حماس و جهاد اسلامی کنن . دورنیست انگاه حماس برای فریب اذهان عمومی بخصوص مردم غزه , از طریق گروگانها که در اختیار دارد اسرائیل را وادار به اعلام شکست در جنگ کند و همچنین با ازاد کردن گروگانها اخاذیهای از اسرائیل بکند تا جلوی اعتراضات مردم غزه را به خود در اینده را بگیرند.
    2
    20
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    مغز آلوده به اسلام سیاسی متفاوت عمل می‌کند . چند سال پیش کشیشی قرآنی را در یک شهرک بی نام ونشان در امریکا آتش زد ، افغان‌ها ریختند و تک تک کارکنان دفتر سازمان ملل را سلاخی کردند ، به جز یک لهستانی که واژه ای عربی ذر حد الله اکبر بیان کرد و بهش رحم شد ، یک کرد عراقی در استکهلم یک قرآن پاره کرد ، ۲ تا پیرمرد سویدی را در در بلژیک کشتند ، لذا در راستای انتقام و ایجاد وحشت و کینه، هواپیما ، کشتی ، بیمارستان فرقی ندارد ، هدف خونریزی است ،
    2
    16
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    حرف مفت ممنوع.رهبر ملعونت خمینی گور بگور شده علنا گفته اگر بحث دفاع از اسلام باشد گرفتن جان مسلمانان بیگناه هم بلا مانع هست چرا که به بهشت نیروند.مصاحبه اش هم در بوتیوب موجود هست،راه نداره انکار کنید تروریستهای کودک کش شیعه.
    1
    18
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    مشکلت اینست که بعلت تعصب اسلامی که تقصیر خودت نیست و در نوزادی مغزت را یه ان شستشو داده اند قادر نیستی مسائل را بصورت منفرد و درست ببینی. ویتنام و یا جنگ جهانی اول و دوم را که یهودیان خلق نکردند ولی بنی قریظه کار مسلمانان است و دشمنی عجیب قرانی درست مثل وحوش 1500 سال پیش عربستان که مملکت من و تو را هم به اتش کشیدند و تاکنون هم مردم من تاول های ان زخم را با خود دارند که نمونه اش تو هستی کار گروه های متعصب و عقب افتاده ی اسلامی هست
    0
    21
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تنها یه شیر ناپاک خورده میتونه اینقدر چشم کورش رو روی جنایتهای صهیونیستها ببنده و از جنایتهاشون دفاع کنه ....
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    عزیزم با تعصب های مذهب اجدادی که در نوزادی با ان ها شستشوی مغزی شدی شعار نده. مستدل و با منطق حرف بزن من و همه گوش میدهیم. دیدی حمله به بیمارستان هم با تمام دروغ هایش کار وحوش حماس بود. به من و بقیه یاد بده جنایت های اسرائیل چی بوده (چون متعصب مذهبی نیستم) تا چشم هایم باز شود
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا
    بله تکرار شد این تروریستهای حماس انبار ممهمات کنار بیمارستان رو با راکد زدن
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.