گاف تابلوی شهرداری تهران مقابل سفارت بریتانیا؛ عکس کشتار ارامنه به جای «قحطی بزرگ» در ایران

بی بی سی: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در اینستاگرامش با انتشار عکسی خبر داده است که تابلویی با مضمون اعتراض به بریتانیا با عنوان «قحطی بزرگ» مقابل سفارت این کشور در تهران نصب کرده است. اما حالا مشخص شده است که این تابلو نقش برجسته، بازسازی عکسی معروف از «کشتار ارامنه» در جریان جنگ جهانی اول در دوران عثمانی در حلب ٬در سوریه کنونی است.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره این تابلو نوشته است: « در جنگ جهانی اول دولت بریتانیا با وجود اعلام بی‌طرفی، ایران را اشغال و با احتکار مواد غذایی «قحطی بزرگ» را ایجاد کرد.آنها چند میلیون نفر را به دام مرگ کشاندند و هیچ‌ وقت از این جنایت خود عذرخواهی نکردند.» موضوعی که پیشتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران به آن اشاره کرده بود.

پس از انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی، بعضی از کاربران موضوع اصل عکسی که این سازمان آنرا بازسازی کرده است را یادآوری کردند.

این تابلو کپی عکسی معروف است از کشتار ارامنه بین سال ۱۹۱۵-۱۹۱۹ در زمان جنگ جهانی اول است که در حلب در سوریه کنونی ثبت شده است. این عکس بارها در مقالات و مطالب مربوط به کشتار ارامنه در جریان جنگ جهانی اول منتشر شده است.
+38
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی

    چقدر اینها حر.. .خوب پس در این تقویم کشور ایران که شما درست کردید.چرا نیست هیچ اسمی از نیمی جمعیت ایران که اربابتون ملکه کشت.چرا نیست یادی از ایرانیانی که مغولان کشتند.اگر راست میگید پس کو.ما که هر چه در این تقویم نگاه کردیم چیزی جز تولد و مرگ مفت خواران و زن بارگان مدینه ندیدیم. ایرانیان امروز خوشحال باشند که فلان امام مفت خوره زن باره بی خاصیت که همه عمر یک روز کار نکرد به دنیا آمد و روز دیگر ایرانیان گریه کنند که همان مفت خوره بی خاصیت از پر خوری و زن بارگی و بی غیرتی زیاد مرد. این تقویم ماست.حالا یه هوبی آخوندا یاد این داستان افتادند الله و اعلم
    2
    47
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    نتیجه متعهد و بی سواد بودن مسیولان جمهوری نکبت اسلامی ،مشابه حرف زدن رییسی بی سواد ، حماقت نه تنها علف خوردن است .
    44
    42
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    شرط میبندم که خر چشم بسته به اینا چار تا سور میزنه مگه نه چلی
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.