پوتین درباره احتمال تبدیل نزاع میان حماس و اسرائیل به جنگی منطقه‌ای هشدار داد

العربیه: رئیس جمهوری روسیه، نگرانی خود را از احتمال تبدیل شدن درگیری بین حماس و اسرائیل به «جنگ منطقه‌ای» ابراز کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دوشنبه 24 مهر، از افزایش فاجعه‌بار شمار قربانیان در میان غیرنظامیان در نوار غزه و افزایش احتمال گسترش دامنه درگیری میان حماس و اسرائیل به منطقه ابراز نگرانی کرد.

کاخ کرملین، در این‌باره اعلام کرد که پوتین در گفت‌وگوهای تلفنی خود با همتایان مصری، فلسطینی، سوری و ایرانی، «نگرانی عمیق خود را در مورد تشدید گسترده درگیری‌ها، همزمان با افزایش فاجعه‌بار شمار قربانیان غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در نوار غزه» ابراز کرده است.

در بیانیه کرملین آمده است که در این گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، در مورد تشدید مناقشه اسرائیل و فلسطین با رؤسای جمهوری کشورهای مذکور بحث و گفت‌وگو کرده و هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان را غیرقابل قبول دانسته و تاکید کرد: «هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان در طول درگیری غیرقابل قبول تلقی می‌شود.»

سخنگوی کرملین، افزود که در این گفت‌وگوها «نگرانی عمیق در مورد احتمال تشدید و گسترش درگیری و تبدیل شدن آن به یک «جنگ منطقه‌ای» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پوتین همچنین بر تعهد روسیه به هماهنگی با همه «شرکای مثبت» خود، برای توقف درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تاکید کرد.

در همین راستا، رئیس جمهوری روسیه، دوشنبه 24 مهر، برای اولین بار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد مناقشه با حماس گفت‌وگو کرد، و او را از محتوای رایزنی‌های خود با بسیاری از رهبران منطقه مطلع کرد.

کرملین در این بیانیه‌ افزود که طرف اسرائیلی همچنین از نکات اساسی تماس‌های تلفنی پوتین با سران فلسطین، مصر، ایران و سوریه مطلع شده است.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که پوتین به نتانیاهو گفته است روسیه آمادگی دارد تا به پایان دادن به رویارویی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک کند.

در بیانیه کاخ کرملین همچنین آمده است که پوتین نتانیاهو را از اقداماتی که روسیه برای کمک به بازگرداندن اوضاع به حالت عادی، کاستن از تنش‌ها و جلوگیری از خشونت‌ها و بروز یک فاجعه انسانی می‌تواند در نوار غزه انجام می‌دهد، مطلع کرده است.
+4
رأی دهید
-15

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.