آمریکا از اسرائیل در صورت حمله حزب‌الله لبنان دفاع نظامی می‌کند(لینک به روز میشود)

ایران: احتمال «اقدام پیش‌دستانه» جبهه مقاومت در ساعات آینده وجود دارد
وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه به تلویزیون دولتی ایران گفت که احتمال «اقدام پیشدستانه» علیه اسرائیل در ساعات آینده وجود دارد و هشدار داد که اسرائیل دست به هر اقدامی که در غزه بزند با عواقب آن مواجه خواهد شد.
 
حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: «همه گزینه‌ها و سناریوهای ممکن در مقابل حزب الله قرار دارد. رهبران مقاومت اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی هر اقدامی را در منطقه انجام دهد. هر اقدام پیش‌دستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.»
 
این مقام دولت ایران سپس عنوان کرد که «اگر امروز از غزه دفاع نکنیم فردا باید در بیمارستان‌های خودمان با بمب‌های فسفری رژیم [اسرائیل] مقابله کنیم.»
 
وزیر خارجه ایران پیش از این از احتمال گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه اسرائیل در جنگ کنونی سخن گفته بود. با این حال ایالات متحده و اسرائیل به تهران هشدار داده‌اند که در این جنگ دخالت نکند. دولت جو بایدن حتی تاکید کرده که هدف از ارسال ناوهای هواپیمابر ایالات متحده به شرق دریای مدیترانه هشدار به ایران بوده است.
حماس خواستار آزادی «شش هزار فلسطینی» در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی شد
رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از سرزمین‌های فلسطینی عصر دوشنبه خواستار آزادی «شش هزار زن و مرد فلسطینی» زندانی در زندان‌های اسرائیل در ازای رهایی گروگان‌های اسرائیلی شد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد مشعل گفت گروگان‌های اسرائیلی گروه حماس شامل افسران عالیرتبه از لشکر غزه هستند.
 
سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، نیز همزمان اعلام کرد که این گروه حدود ۲۰۰ گروگان اسرائیلی در اختیار دارد و بقیه، حدود ۵۰ نفر دیگر، در دست سایر گروهای شبه‌نظامی فلسطینی هستند.
 
ابوعبیده در یک ویدئوی ضبط‌شده افزود «گروگان‌های یاد شده در نوار غزه و دیگر نقاط هستند ولی ۲۲ نفر از آن‌ها در بمباران‌های اسرائیل کشته شدند».
 
او مدعی شد که حماس با گروگان‌های خود مطابق قوانین اخلاقی و بشردوستانه رفتار می‌کند.
 
ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که ۱۹۹ اسرائیلی توسط این گروه ربوده و به نوار غزه ربوده شده‌اند.
 
این افراد در جریان حملات مرگبار حماس در روز ۱۵ به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی به گروگان گرفته شدند. دست‌کم ۱۳۰۰ اسرائیلی در این حملات کشته و بیش از چهار هزار نفر نیز زخمی شدند.
 
سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ما گروگان‌هایی از ملیت‌های دیگر را در اختیار داریم که مهمان ما هستند و هر زمان که شرایط اجازه دهد آن‌ها را آزاد می‌کنیم».
 
ابوعبیده در مورد احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه گفت که «این موضوع ما را نمی‌ترساند و ما برای آن آماده هستیم».
 
آمریکا از اسرائیل در صورت حمله حزب‌الله لبنان دفاع نظامی می‌کند
آمریکا تلویحاً به حزب الله لبنان و ایران هشدار داد که در صورت حمله حزب الله به اسرائیل در دفاع از این کشور وارد عملیات نظامی خواهد شد. در این حال آمریکا تصریح کرد که از عملیات اسرائیل در غزه حمایت نظامی نمی‌کند.  
 
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هشدار داد که اگر حزب‌الله لبنان به اسرائیل حمله کند آمریکا در دفاع از این کشور مداخله نظامی خواهد کرد. لوید آستین در عین حال از اسرائیل خواست که آغازگر حمله به حزب‌الله نباشد. در این حال، وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا در گفتگو با مقامات اسرائیل تصریح کردند که آمریکا از عملیات نظامی در غزه که زیان‌های بسیاری به غیرنظامیان وارد می‌آورد و حاکمیت ملی مصر را به خطر می‌انداز حمایت نخواهد کرد.  
معترضان در برابر بی‌بی‌سی: «حماس را تروریست بخوانید»
اجتماع ملی یهودیان با سازماندهی یک گردهمایی اعتراضی در برابر ساختمان اصلی بی‌بی‌سی در لندن، خواستار «تروریست خوانده شدن حماس» از سوی بی‌بی‌سی شده است.
 
صدها معترض با فریاد «شرمت باد» با پرچم‌های اسرائیل در برابر مقر بی‌بی‌سی در لندن تجمع کردند و سخنرانان یک بار دیگر خواستار آن شدند که بی‌بی‌سی سیاست خود را درباره تروریستی اطلاق کردن سازمان‌ها تغییر دهد.
 
اوایل این هفته بی‌بی‌سی یک بار دیگر از تصمیم خود در عدم اطلاق صفت تروریست به سازمان شبه نظامی حماس دفاع کرد.
 
در دستورالعمل سردبیری خبر بی‌بی‌سی آمده است استفاده از کلمه تروریست به جای تسهیل درک مسئله، مانع ایجاد می‌کند.
صدها معترض در برابر بی‌بی‌سی خواستار تروریستی خوانده شدن حماس شدند
فرمانده سپاه پاسداران: جنگ غزه «اولین مرحله از فروپاشی زودرس» اسرائیل است
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفته است «جنگ غزه اولین مرحله از فروپاشی زودرس رژیم جعلی صهیونیستی است».

مقام‌های ایران، موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و از آن با عنوان «رژیم صهیونیستی» یاد می‌کنند.

آقای سلامی به اعتراضات سال گذشته در ایران اشاره کرده و گفته «سال گذشته تمام جبهه استکبار به میدان آمده بود تا انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند و به فضل الهی توفیقی نیافتند اما امسال تمامی آنها هم نمی‌توانند سرپوشی بر شکست بزرگ و تحقیرآمیز صهیونیست‌ها بگذارند».

هفته پیش، علی خامنه‌ای، رهبر ایران، با حضور در یک دانشگاه نظامی در تهران، ضمن تمجید از عملیات حماس علیه اسرائیل گفته بود که این کشور «شکست غیرقابل ترمیم خورده است».
حماس : «حدود ۲۰۰ اسیر اسرائیلی داریم»
خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی حماس می‌گوید ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسیر اسرائیلی در غزه هستند.

بر اساس این گزارش حماس در یک پیام ویدیویی گفته است حدود ۲۰۰ گروگان را در اختیار دارد و باقی افراد اسیر شده در اختیار گروه‌های مسلح دیگر هستند.

این گروه گفته است با زندانیان خود بر اساس قوانین حاکم بر اخلاق و رفتار انسانی برخورد می‌کند.

حماس گفته است عده ای از شهروندان کشورهای دیگر نیز در اسارت هستند که «مهمان هستند» و «هر زمان که شرایط مهیا باشد آزاد خواهند شد.»

حماس پیشتر گفته بود گروگان‌های خود را در تونل‌هایی در غزه پنهان کرده و تهدید کرده بود اگر منازل غیرنظامیان بدون هشدار از سوی اسرائیل هدف قرار بگیرند گروگان‌های خود را خواهد کشت.
وزیر خارجه ایران: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، گفته «زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود».

وزیر خارجه ایران در پیامی که در شبکه «ایکس» منتشر کرده، نوشته این موضوع را در تماس تلفنی با وزرای خارجه تونس، مالزی و پاکستان مطرح کرده است.

آقای امیرعبداللهیان یک روز پیش گفته بود «اگر جنگ علیه غزه متوقف نشود، گسترش جبهه‌های جنگ هم بعید نیست».

برخی از گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران از جمله حزب‌الله لبنان، گفته‌اند که برای وارد شدن به نبرد میان حماس و اسرائیل و در «حمایت از فلسطینیان» آمادگی دارند.
منابع رسمی فلسطینی می‌گویند بیش از «۱۰۰۰ نفر» در غزه، زیر آوار مفقود هستند
فلسطینی‌ها در زیر آوار یک ساختمان مسکونی در اردوگاه آوارگان خان یونس به دنبال اجساد و بازماندگان می‌گردند
فلسطینی‌ها در زیر آوار یک ساختمان مسکونی در اردوگاه آوارگان خان یونس به دنبال اجساد و بازماندگان می‌گردندمنابع رسمی دولت خودگران فلسطینی می‌گویند که بیش از ۱۰۰۰ نفر در زیر آوار خانه‌ها و ساختمان‌های تخریب شده در حملات هوایی اسرائیل به غزه، همچنان مفقود هستند.

سخنگوی وزارت کشور غزه که توسط حماس اداره می شود هم ناپدید شدن این تعداد نفر را تایید کرده است.

وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطینی امروز اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون حداقل ۲۷۵۰ فلسطینی در نوار غزه کشته و ۹۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش ۵۸ نفر هم در کرانه باختری رود اردن کشته و بیش از ۱۲۵۰ نفر زخمی شدند که به گفته سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی، در میان آنها ۱۱ روزنامه‌نگار فلسطینی بودند.
بغیر از رئیسی، پوتین با بشار اسد هم تلفنی گفتگو کرد
بنابر اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری و ایرانی خود تلفتی گفتگو کرده است.

کرملین گفته آقای پوتین همچنین قرار است با رئیس جمهوری مصر، بنیامین نتانیاهو، رئیس جمهوری اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفتگو کند.

پیشتر معاون دفتر سیاسی رئیس جمهوری ایران گفته بود آقای رئیسی در تماس امروز به رئیس جمهوری روسیه گفته بود ایران «تداوم محاصره، کشتار زنان و کودکان، حمله زمینی به غزه» را «موجب جنگ طولانی و گسترده» می‌داند.

روسیه عضو ناظر سازمان همکاری اسلامی و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
مقام وزارت خارجه ایران توییت خلیلزاد در مورد نقش ایران در منازعه خاورمیانه را «تحلیل‌های شیطانی» خواند
مقام ارشد وزارت خارجه ایران، دیدگاه زلمی خلیلزاد در مورد نقش ایران در منازعه کنونی خاورمیانه را «تحلیل‌های شیطانی» خوانده است.

آقای خلیلزاد روز گذشته درشبکه اجتماعی ایکس نوشت حملات اخیر حماس و اسرائیل، روند عادی‌سازی مناسبات عربستان و اسرائیل را «مختل» کرده است و توصیه کرده که آمریکا اقداماتی را با «مشورت» عربستان در دست بگیرد تا مانع رسیدن ایران به اهداف منطقه‌ای شود و «هزینه‌های بسیار بالا» بر ایران تحمیل شود.

رسول موسوی، مدیرکل غرب آسیا وزارت خارجه در واکنش به آن در ایکس نوشت که او «طرفدار و تسهیلگر تغییر رژیم» در ایران از طریق مداخله نظامی و با «الگوی اشغال افغانستان و عراق» است و این رویه را به اسرائیل در «ورود به غزه و تغییر رژیم حماس پیشنهاد می‌کند».

زلمی خلیلزاد در توییتی افزوده است در صورتی که روند عادی‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی از مسیر خود خارج شود «موفقیت بزرگی برای رژیم ایران» و یک «عقب‌گرد» برای آمریکا و شرکای منطقه‌ای خواهد بود.

زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا در مذاکرات با طالبان و سفیر در کابل، بغداد و سازمان ملل بوده است.

او در حال حاضر مسئولیتی در دولت آمریکا ندارد.
مقام‌های ایرانی امروز چه گفتند؟
شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران امروز هم درباره بحران جاری میان اسرائیل و حماس اظهار نظر کردند و یک نماینده مجلس هم در سخنانی در جلسه علنی خطاب به سازمان‌های بین‌المللی گفته «برید بمیرید».

    حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفته «زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود».

    محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فوق العاده رؤسای مجالس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به صورت ویدئویی و غیرحضوری برگزار شده، با عبارات مشابهی هشداری مشابه وزیر خارجه ایران داده است.

    موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی هم در جلسه علنی امروز مجلس در یک سخنرانی گفته «سازمان های بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر، برید بمیرید. شما روی هرچه نامرد هست را سفید کرده‌اید».

    ابراهیم رئیسی،رئیس جمهور ایران در تماس تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه گفته ایران «تداوم محاصره، کشتار زنان و کودکان، حمله زمینی به غزه» را «موجب جنگ طولانی و گسترده» می‌داند. آقای رئیسی با روسای جمهوری ترکیه و سوریه هم امروز تلفنی صحبت کرده است.

    حسین سلامی،فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت «جنگ غزه اولین مرحله از فروپاشی زودرس رژیم جعلی صهیونیستی است».

    رضا نجفی،معاون حقوقی وزارت خارجه ایران گفته «با توجه به وضعیت پیچیده فعلی در فلسطین، جامعه جهانی دولت‌ها و شورای امنیت ملل متحد باید هر چه سریع تر به اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل خاتمه دهند».

    ناصر کنعانی،سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که اسرائیل «در میدان نبرد شکست خورده است و برای جبران این شکست، توان خود را برای مقابله با ملت فلسطین و شهروندان فلسطینی به کار گرفته است».

    علی اکبر ولایتی،مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نماینده حماس در تهران گفته «رژیم اسرائیل رفتنی است».
وزیر دفاع اسرائیل جنگ کنونی را «طولانی» و «پرهزینه» توصیف کرد
یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل جنگ کنونی را «طولانی» خوانده است.

او که به همراه وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری شرکت کرده بود گفت: «این جنگی طولانیست و هزینه آن زیاد است-ولی ما پیروز می‌شویم- برای اسرائیل برای یهودیان و برای ارزشهایی که هر دو کشور(آمریکا و اسرائیل) به آنها باور دارند.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم اکنون برای دومین بار طی چند روز اخیر به اسرائیل سفر کرده است.

او پنجشنبه هفته پیش برای اعلام حمایت آمریکا از اسرائیل به تل‌آویو رفته بود و پس از آن برای ادامه مذاکرات دیپلماتیک به شش کشور عربی سفر کرد.
حمله هوایی به منطقه مرزی رفح
رشدی ابو علوف، خبرنگار بی‌بی‌سی در نوار غزه حمله هوایی به گذرگاه مرزی رفح میان مصر و نوار غزه را تایید کرده است.

به گفته این خبرنگار یک جاده و یک ساختمان در سمت فلسطینی این ایستگاه مرزی در این حمله هوایی آسیب دیده است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که پیشتر انتشار گزارش‌ها از احتمال بازگشایی ایستگاه مرزی رفح منجر به جمع شدن عده کثیری از مردم غزه برای عبور از این ایستگاه مرزی شده بود.

روز جمعه یکی از مسیرهایی که پیشتر اسرائیل به عنوان مسیر امن برای عبور غیرنظامیان و خروج از غزه اعلام کرده بود نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت و ۷۰ نفر در جریان آن کشته شدند.

سخنگوی سازمان ملل متحد می‌گوید گفتگوها برای بازگشایی کامل ایستگاه مرزی رفح هنوز به جایی نرسیده است.
+30
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    اصل اول هر جنگی تشخیص توان نظامی طرف مقابل است ، صدام از فقدان ژنرال های شاهی اطلاع داشت ، اما توان جنگی خلبان‌های لایق ایرانی را دست کم گرفت و هزینه داد ، رجوی از نارضایتی کشور از اخوندها اطلاع داشت ، اما آنقدر خودشیفته بود که محبوبیت خود را دست بالا میدید با ۳ تا ۴ هزار نفر خواست تهران را بگیرد ، همان لب مرز سلاخی شدند ، چرا که تشخیص نظامی نداشتند ، حماس کشتن چند تا نوجوان بیگناه نیمه مست و خسته که تا صبح رقصیده بودند را فتح نظامی قلمداد کرد و تو چاه افتاد ، حزب الله لبنان هم ۲ گزینه دارد یا شاخ کشی کند و تحقیر شود و یا سکوت کنند
    2
    12
    ‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    خوب این که نمیشه جناب امریکا با تهدید نگذارید دیگر تروریستها از تروریست دوست و هم پیمانشان پشتیبانی کنند و در جلوی چشم انها نیروهای دوستشان هیچ با بمبها و موشکهای جنگی اسرائیل از اسمان و زمین تیکه تیکه میشن مردمان و کودکان مدنی و بیگناه هم کشته و خانه هایشان ویران می شود. بعداز این جنگ حماس با اسرائیل همه هم پیمانان تروریستی حماس مثل نظام اخوندی ایران و حزب الله لبنان و هشت شعبی عراق و بشار اسد همه کیش و مات خواهند شد.
    2
    9
    ‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.