طرح مسکن ۲۵ متری برای متاهلان و ۱۷ متری برای مجردها

ایران اینترنشنال:خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران از در دستور کار قرار داشتن مسکن ۱۷ متری برای مجردها پس از مسکن ۲۵متری متاهلان خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در گفت‌و گو با روزنامه هم‌میهن با بیان اینکه اساسا ساده‌زیستی یکی از ارکان شریعت ماست، گفت: احتمالا در آینده واحدهایی مخصوص مجردها با متراژ تقریبی ۱۷تا ۱۸متر ساخته شود.

این مقام صنفی خطاب به مسئولان منتقد طرح مسکن ۱۷ و ۲۵ متری گفت: «بروند در نجف منزل حضرت علی را ببینند که اندازه آن چقدر بوده است.»

حدود یک ماه قبل، اظهار نظر او درباره ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری و رونمایی از این پروژه‌ها، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت و با انتقاد مقام‌های شورا و شهرداری تهران و همچنین وزارت راه و شهرسازی روبرو شد.

باقرپور در رونمایی از پروژه ساخت «۱۸۰۰ میکرو آپارتمان ۲۵ متری» که به گفته او قرار بود در منطقه ۱۹ شهرداری تهران اجرا شود، این طرح را طرحی برای افزایش جمعیت در راستای سیاست‌های کلی نظام توصیف کرده بود.

اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، گفته بود: «شهرداری به هیچ وجه برای ساخت خانه‌های ۲۵ متری پروانه صادر نخواهد کرد.»

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران هم اعلام کرده بود: «شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهرداری هیچ برنامه‌ای برای احداث چنین واحدهایی ندارد و اطلاعاتی هم درخصوص احداث چنین واحدهایی نداریم.»

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، نیز طرح آپارتمان‌های میکرومتری را «ایده بدی» دانست، اما اینکه به رغم تمام این مخالفت‌ها، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران بار دیگر طرح ساخت جنین آپارتمان‌هایی را حتی با متراژی پایین‌تر برای مجردها مطرح کرده نشان می‌دهد، به رغم این مخالفت‌ها، طرح و ایده اصلی ساخت چنین آپارتمان‌هایی در میان تصمیم‌گیران و بالادستی‌ها، حامیانی دارد.

تامین مسکن و حل بحران در این حوزه، آرزو و رویای تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی بوده و مجلس‌های شورای اسلامی در دوره‌های مختلف با تصویب قوانین و مقرراتی برای تحقق این آرزو تلاش کرده‌اند، هرچند که به استناد سخنان محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۲۲ مهرماه می‌توان تایید کرد که تمامی این سیاست‌ها و قوانین در نهایت توفیقی به همراه نداشته است.

قالیباف با انتقاد از سیاست‌های مسکن خانه‌دار شدن در ایران، خانه دار شدن را برای اقشار حقوق‌بگیر آرزو دانست و گفت: «باید کاری کنیم که قدرت خرید مردم بالا برود یا به مسکن سوبسید بدهیم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: «واقعیت امروز ایران این است که با توجه به حقوق‌ها و قیمت مسکن خانه دار شدن آرزو شده است.»
+8
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    چرا تو‌تهران اخه؟ همه مجرد و‌بیکار. ببرید تو یه شهرستان یه واحد تولیدی هم درست کنید بزاریدشون سر یه کار بیکار نباشن که مجبور شین افتابه رو هم از چین وارد کنید.
    0
    3
    دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.