زیدآبادی: ایران نه می‌تواند وارد جنگ حماس شود نه وارد مذاکره با غربی‌ ها

زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در صفحه شخصی خود نوشت: کشور‌های عرب به رغم برخی لفاظی‌های بی‌محتوا، عملاً خود را از معرکه جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه کنار کشیده‌اند و در انتظار نتیجه نهایی آن نشسته‌اند.

فعال سیاسی اصلاح طلب به اوج گیری جنگ در نوار غزه واکنش نشان داد.
 
احمد زیدآبادی در صفحه شخصی خود نوشت:
 
کشور‌های عرب به رغم برخی لفاظی‌های بی‌محتوا، عملاً خود را از معرکه جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه کنار کشیده‌اند و در انتظار نتیجه نهایی آن نشسته‌اند.
 
در ایران، اما بازار دفاع از حماس داغ است بدون آنکه سیاست عملی مشخصی در پشت این دفاع داغ لفظی دیده شود. جمهوری اسلامی امیدوار است که حماس در برابر فشار حملات اسرائیل تاب بیاورد و یا اسرائیل از اشغال دوباره نوار غزه منصرف شود تا بدین وسیله "محور مقاومت" را طرفِ پیروز نهایی اعلام کند.
 
با توجه به شرایط موجود، به نظرم هیچکدام از این دو اتفاق، رخ ندهد. جالب اینکه راه هر توصیه عملی هم برای مسئولان ایرانی در این زمینه بسته است.
 
اگر به آن‌ها توصیه شود که مستقیم یا از طریق حزب‌الله لبنان وارد جنگ شوند، پرخاش خواهند کرد که با این توصیه‌ها می‌خواهید توطئه صهیونیست‌ها را مبنی بر کشاندن پای ایران به جنگ عملی کنید؟
 
و اگر توصیه شود که برای کمک به یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک نهایی برای مسئله فلسطین وارد مذاکره با طرف‌های غربی شوید تا از آثار مخرب جنگ بر مردم نوار غزه کاسته شود، به تندی پاسخ خواهند داد؛ این که بازی در نقشه صهیونیست‌ها و تثبیت اسرائیل در منطقه است!
+36
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ary@mard - ما لاگا، اسپانیا

    جمهوری اسلامی= چوب دو سر گ و ه ی.
    5
    57
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    نتیجه کلی از این متن - پس بهتره خفه بشوند و زری نزنن - چون اگر زری نزنن کسی نمیگوید که لال هستند - ایران توسط اسراییل مورد حمله خواهد گرفت چه بخواهید چه نخواهید اسراییل دیگر امکان وجود این تفاله ها را در منطقه نخواهد داد .و حتی قید ١٥٠ اسیر خود را هم زده است و ایران بدون شک عامل نامنی در منطقه هست و همه به این اجماع رسیدن - و حالا به دوستانی که میگفتند چرا شاهزاده به اسراییل سفر کرده است - میتوانید هوش و زکاوت ایشون الان درک کنید . حالا هی بیان بنویسید . دیر یا زود نسخه اخوند پیچیده خواهد شد و به زباله دان تاریخ خواهد پیوست شما به ٤٧ سالگی نخواهید رسید . بنشیتید و تماشا کنید که شروع شده است و دیگر راهی برایتان باقی نمانده است. زنده باد ایران ازاد .
    2
    58
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    این بابا کیه حالا .یه ادم حسابی بیارید تحلیل کنه اخه این اشغالها کین میان تحلیل دوزاری میکنن .ایران اسرائیل رو به روزی انداخته همه دارن از اسرائیل فرار میکنن این یابو اومده تحلیل دوزاری میکنه
    53
    12
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    همین این که تو آدم حسابش نمی آری!! چهل سال پیش سنگ این حکومت رو به سینه میزد و یواش یواش فهمید که علی آباد خرابه شهر نیست!! اگر اون موقع ما به همین اشخاص که تو آدم به حسابشون نمیآری میگفتیم الاغ رگ گردن امثال شماها کلفت میشد و دست به چوب و چماق میبردید!! حالا تو چرا اینقدر واسه این حکومت فاسد اختلاسگر خودت رو جر میدی؟ اینها همه پولها رو فرستادند خارج و بچه هاشون هم در اروپا و کانادا و آمریکا دارن با پول اختلاس زندگی میکنند اگر جنگ هم بشه این سربازهای گاگول هستند که کشته می شوند و اینها به موقع فرار رو برقرار ترجیح میدهند
    3
    31
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.