نخست‌ وزیر اسرائیل: کل کشور پشت ارتش اسرائیل است(لینک به روز میشود)

ارتش اسرائیل تا «یک بعد از ظهر» به وقت محلی به ساکنان نیمه شمالی غزه مهلت داد
ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۲۳ مهر به ساکنان بخش شمالی غزه گفت که تا ساعت یک بعدازظهر این روز به وقت محلی فرصت دارند خود را به بخش جنوبی این باریکه برسانند.

آویخای ادری، مسئول تماس با رسانه‌های عرب‌زبان دنیا در نهاد سخنگویی ارتش اسرائیل، گفت فوریت دارد که مردم از شهر غزه و بخش‌های شمالی‌تر آن، برای حفظ امنیت خود به جنوب غزه بروند.

او گفت جاده‌هایی که تعیین شده، تا ساعت یک بعدازظهر (۱۳:۳۰ به وقت ایران) هدف قرار نخواهد گرفت تا مردم خود را به خان یونس در بخش جنوبی نوار غزه برسانند.

حماس از ساکنین غزه خواسته بود از ترک شهر و بخش‌های شمالی غزه خودداری کنند. اما گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است از روز جمعه که این خواسته ارتش اسرائیل اعلام شد، صدها هزار تن به سوی بخش جنوبی غزه روان شده‌اند.

اسرائیل روز شنبه نیز مورد مشابهی از «مهلت» دادن به غیرنظامیان را اعلام کرده بود، اما پس از آن بی‌بی‌سی جهانی گزارش داد که دست‌کم دوازده فلسطینی آواره‌شده، از جمله کودکان خردسال، در نتیجه حمله موشکی به مسیری که امن اعلام شده بود، کشته شدند.

ارتش اسرائیل از روز جمعه، ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال نوار غزه را به ترک این منطقه فراخوانده است. در ابتدا به آنها ۲۴ ساعت برای ترک منطقه فرصت داده شد، اما این ضرب‌الاجل بعداً تمدید شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، عملیات ارتش اسرائیل در غزه قرار بود از آخر هفته گذشته آغاز شود اما از جمله به دلیل شرایط آب‌وهوایی و بارندگی به تعویق افتاد زیرا عملیات هوایی را برای پهپادها و جنگنده‌هایی که قرار است نیروهای زمینی را حمایت کنند دشوار کرد.
نخست‌ وزیر اسرائیل: کل کشور پشت ارتش اسرائیل است
بنیامین نتانیاهوبنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل تاکید کرده که دولت اضطراری فراگیر شبانه روز و با یک جبهه واحد کار می‌کند.

نتانیاهو در سخنانی در جلسه کابینه در تل آویو وعده داد که اتحاد اسرائیل پیامی روشن به ملت، دشمن و جهان است.

رهبر اسرائیل به کابینه این کشور گفت که ارتش می‌داند «کل کشور» پشت سر آنهاست و می‌داند که «این یک زمان سرنوشت‌ساز است».
خلاصه‌ای از مهم ترین تحولات تا این لحظه
    ارتش اسرائیل می‌گوید که در حال آماده شدن برای «نابودی» حماس است، تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی برای حمله زمینی مورد انتظار در نزدیکی غزه جمع شده اند.

    به ساکنان شمال غزه گفته شده که خانه‌هایشان را ترک و به جنوب بروند و اسرائیل یک مسیر امن برای عبور ساکنان غزه برای مدت زمان محدودی اعلام کرد.

    سازمان بهداشت جهانی از دستور انتقال بیماران بیمارستان‌ها از شمال به جنوب انتقاد کرد و گفته است که این به منزله «حکم اعدام» است.

    هزاران نفر در حال حرکت به سمت گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر هستند. اما این گذرگاه همچنان بسته است.

    جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا به بی بی سی گفته که تلاش‌ها برای بازگشایی این گذرگاه تاکنون ناموفق بوده است.

    درگیری‌ها در مرز شمالی اسرائیل با لبنان تشدید شده و دست کم یک نفر در اسرائیل کشته شده است.

    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جلسه کابینه دولت اضطراری کشورش را تشکیل داده است.
 
ارتش اسرائیل حمله به کاروانی در غزه را که می‌خواست به سمت جنوب حرکت کند تکذیب کرد
سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل حمله ارتش اسرائیل به گروهی از غیرنظامیان که قصد فرار از شمال غزه به سمت جنوب را داشتند، رد کرد.

روز گذشته تصاویری از انفجار در مسیر یک کاروان ماشین‌ به سمت جنوب منتشر شد که به ادعای شبه‌نظامیان حماس به کشته شدن ۷۰ نفر که «بیشتر شان زنان و کودکان» بودند، انجامیده بود.

خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مختلف بین‌المللی روز گذشته این ادعا را به شکل گسترده‌ای پوشش داده بودند. موضوعی که با توجه به «دستور تخلیه» مناطق شمالی نوار غزه از سوی ارتش اسرائیل، انتقادات زیادی را در پی داشت.

در ویدئوهایی که توسط شبکه‌ سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی «تایید» و منتشر شده بود، تخریب گسترده در خیابان صلاح الدین - مسیر اصلی تخلیه - دیده می‌شد. تعدادی از اجساد، از جمله اجساد کودکان، روی یک تریلر تخت مسطح دیده می‌شد که به نظر می‌رسد برای دور کردن مردم از شهر غزه استفاده شده است.

اما یک سخنگوی ارتش اسرائیل یک روز پس از انتشار گسترده این ادعا، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای به شبکه سی‌ان‌ان گفت که «ارتش اسرائیل به کاروان در خیابان صلاح الدین حمله نکرده است.»
بریتانیا از اسرائیل خواست خویشتن‌داری نشان دهد
جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا روز یکشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) به "اسکای‌نیوز" اظهارداشت در مشورت با مقامات دولت اسرائیل گفته است تلفات جمعیت غیرنظامی باید به حداقل برسد.

اسرائیل نوارغزه را محاصره کرده و آماده حملات زمینی، هوایی و دریایی به غزه است.  

کلورلی تاکید کرد بریتانیا به حق اسرائیل برای دفاع از خود احترام می‌گذارد اما آنها باید هر کاری که می‌توانند برای پایین نگه‌داشتن تعداد قربانیان غیرنظامی انجام دهند. او همچنین درباره تشدید درگیری‌ها و گسترش آن در منطقه هشدار داده است.

وزیر خارجه بریتانیا این سخنان را در حالی بیان کرده است که روز شنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) هزاران نفر در خیابان‌های لندن در مخالفت با حملات اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.
 
هشدار ایران به اسرائیل: جنایت جنگی را متوقف کنید، شاید تا ساعات دیگر دیر شود
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نشست خبری امروز خود در لبنان به اسرائیل هشدار داد و گفت: «بر اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.»

او این اظهارات را در لبنان بیان کرد که در روزهای گذشته شاهد تنش فزاینده‌ای بین حزب‌الله و اسرائیل بوده است.

او هشدار داد که «اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌ها» در اختیار «جریان مقاومت» است.

جریان مقاومت در ادبیات حکومت ایران اشاره‌ای به گروه‎‌های متحد ایران در منطقه است.

این سخنان آقای امیرعبداللهیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

وزیر خارجه ایران از دو روز پیش سفر منطقه‌‎ای خود به عراق، لبنان و سوریه را آغاز کرده بود.
اسرائیل در آستانه حمله احتمالی زمینی: غزه را سریعا ترک کنید
در حالی که امکان حمله زمینی قریب‌الوقوع اسرائیل می‌رود این کشور از فلسطینیان خواسته است، سریعا از نوار غزه خارج شوند. بنیامین نتانیاهو در دیدار با سربازان خط مقدم از "در راه بودن مرحله بعدی" خبر داد.
۳۵هزار نفر در بزرگترین بیمارستان غزه پناه گرفته‌اند
به گفته محمد ابوسلیم، مدیر بیمارستان شفا در غزه، در پی بالاگرفتن احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه، حدود ۳۵هزار نفر در این بیمارستان پناه گرفته‌اند. ابوسلیم گفت، این ساختمان و مناطق اطراف آن از سوی جمعیت زیادی محاصره شده است. بیمارستان شفا بزرگترین بیمارستان در سراسر نوار غزه است.

مدحت عباس، یکی از مقامات بهداشت و درمان غزه با بیان این که "غزه، تصویری ترسناک از ویرانی است" اظهار داشت: «مردم پس از آن که خانه‌هایشان تخریب شد و مجبور به فرار شدند، تصور می‌کنند که این تنها مکان امن است.»
هشدار شدیداللحن اسرائیل به حزب‌الله لبنان
تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل در نشستی خبری در تلویزیون این کشور به حزب‌الله لبنان هشدار داد که وارد درگیری‌ها نشود.

او گفت: «ما امیدواریم که حزب‌الله عملا موجب نابودی لبنان نشود. چرا که در صورت وقوع جنگ در آن جا، نتیجه چیزی کمتر از نابودی لبنان نخواهد بود.»

حزب‌‌الله در جریان حملات تروریستی اخیر حماس به اسرائیل و پس از آغاز درگیری‌ها، به صورت جدی در این درگیری‌ها دخالت نکرده است اما برخی کارشناسان بر این باورند که حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه ممکن است جبهه جدیدی در مرزهای شمالی اسرائیل باز کند.

حساب کاربری ارتش اسرائیل در شبکه اجتماعی X با انتشار ویدئویی از حمله به "زیرساخت‌های نظامی" حزب‌الله خبر داده و نوشته است: «اخیرا پرنده‌ها، توپخانه و تانک‌های ارتش اسرائیل تعدادی از زیرساخت‌های نظامی سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان را مورد حمله قرار دادند. این حمله در پاسخ به پرتاب راکت به سمت خاک اسرائیل در اوایل امروز انجام شد.»

نبرد پیشین میان اسرائیل و حزب‌الله که با نام جنگ ۳۳ روزه در لبنان شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۶ و در پی ربودن دو سرباز اسرائیلی به دست گروه حزب‌الله آغاز شد و حملات اسرائیل به لبنان بخش‌های زیادی از زیرساخت‌های بیروت و حزب‌الله را ویران کرد.
ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی "عملیات زمینی قابل توجه"
ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد همزمان با افزایش انتظارات برای انجام حملات تلافی‌جویانه به نوار غزه، در حال آماده شدن برای اجرای طیف گسترده‌ای از طرح‌های تهاجمی عملیاتی است.

در بیانیه‌ای اعلام شده است: «گردان‌ها و سربازان ارتش اسرائیل در سرتاسر کشور مستقر هستند و برای افزایش آمادگی برای مراحل بعدی جنگ - با تاکید بر عملیات زمینی قابل توجه - مهیا هستند.»

به گفته ارتش اسرائیل، برنامه حملات علیه غزه ممکن است شامل حملات ترکیبی و هماهنگ از هوا، دریا و زمین باشد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت، اسرائیل "خیلی زود" به غزه حمله خواهد کرد.
نتانیاهو: مرحله بعدی حملات‌ تلافی‌جویانه علیه حماس در راه است
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در خلال بازدید از نیروهای ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز با نوار غزه خطاب به سربازان گفت: «آیا برای مرحله بعدی آماده‌اید؟ مرحله بعدی در راه است.»

در ویدئویی که دفتر نخست‌وزیر اسرائیل منتشر کرده است، سربازان در پاسخ به پرسش او به نشانه تایید، سر تکان می‌دهند اما جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نشده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید، اجساد چند اسرائیلی را که از سوی گروه تروریستی حماس ربوده شده بودند، کشف کرده است. گفته می‌شود که این اجساد، در حاشیه نوار غزه پیدا شده‌اند. جزئیات بیشتری در این باره هنوز در دسترس نیست.

این نخستین بازدید نخست‌وزیر اسرائیل از مناطقی از جمله "کفار عزه" و "بئری" محسوب می‌شود که هفته گذشته هدف حملات گروه حماس قرار گرفتند. طی روزهای گذشته انتقادهایی به نتانیاهو به دلیل عدم بازدید از این مناطق مطرح شده بود.
حمله به کاروان فلسطینیان در حال خروج از غزه؛ کودکان ۲ تا ۵ ساله در میان قربانیان
تصاویر و گزارش‌هایی عصر روز گذشته از حمله به کاروان فلسطینیان که قصد عبور از جنوب غزه داشتند منتشر شده است. این حمله در خیابان صلاح‌الدین، یکی از دومسیر تعیین شده برای تخلیه شهرغزه اتفاق افتاده است.

در تصاویر منتشر شده دست‌کم ۱۲ پیکر بی‌جان قابل مشاهده و عمدتا متعلق به زنان و کودکان است. برخی از این کودکان ۲ تا ۵ ساله به نظر می‌رسند و بنابر زاویه تابش آفتاب و نور ویدیوها به نظر می‌رسد حدود ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی تصویربرداری شده‌اند. اکثر پیکرها روی یک کامیون دیده می‌شوند و برخی هم در خیابان افتاده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت سرزمین‌های فلسطینی، دست‌کم ۷۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند.

فلسطینی‌ها اسرائیل را مسئول این حمله می‌دانند و ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع را بررسی می‌کند و همچنین اظهار داشت که دشمنانش تلاش می‌کنند مانع خروج مردم از غزه شوند.   

در پی هشدارهای اسرائیل مبنی بر تخلیه غزه، بسیاری از ساکنین به خیابان سرازیر شدند و به همین دلیل خیابان صلاح‌الدین از ابتدای روز گذشته راه‌بندان بود.
برنامه ریزی ارتش اسرائیل برای حمله زمینی، هوایی و دریایی
ارتش اسرائیل لحظاتی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که نیروهای این کشور در حال آماده شدن برای گسترش عملیات خود در زمین هستند.

در این بیانیه آمده: «ارتش اسرائیل با کمک صدها هزار پرسنل ذخیره خود را برای یک حمله همه جانبه آماده می کند.»

در این بیانیه به زمان این حمله اشاره‌ای نشده است.

انتظارحمله‌ای زمینی به غزه پیش بینی می‌شود و اسرائیل از روز گذشته از ساکنان شمال غزه خواسته که به جنوب این منطقه بروند.

براساس بیانیه جدید، اسرائیل گفته که آن ها یک حمله تهاجمی با حضور« نیروهای هوایی، دریایی و زمینی » را برنامه ریزی می کنند.

در بیانه ارتش همچنین آمده: «تجهیزات جنگی ضروری قبلا به مکان های مورد نظر ارسال شده و گردان ها و سربازان ارتش اسرائیل به صورت استراتژیک در سراسر کشور مستقر هستند.»

در این بیانیه نتیجه گیری شده که سربازان «تاکید زیادی بر یک عملیات زمینی قابل توجه دارند.»
اسرائیل آماده تهاجمی طولانی می شود
بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرد حاوی بیشترین جزئیات تا این مقطع درباره مقدمه‌چینی برای یک تهاجم زمینی علیه غزه است.

این بیانیه اساسا می‌گوید که نیروهای آن همچنان درحال آماده شدن هستند، و روشن می‌کند که این یک عملیات عظیم و به طور بالقوه طولانی خواهد بود.

ارتش اسرائیل گفت که بعد از بازپس گرفتن کنترل کلیه نقاطی که حماس در حمله روز شنبه وارد آنها شده بود اکنون در «گذرگاهی حیاتی» قرار دارد.

اما تمرکز اصلی این بیانیه بر ابعاد گسترده لجستیکی مورد نیاز برای یک «تهاجم جامع» از خشکی، دریا و هواست.

در این بیانیه آمده است: «این شامل ایجاد مراکز لجستیکی در خطوط مقدم برای تسهیل فرآیند تدارک تسلیحات و دادن توانایی لازم به نیروها برای آن است که به طور موثری مجهز شوند.»

این نشان می‌دهد که آنها همچنان مشغول چیدن اجزای لازم برای رساندن تجهیزات به نیروها در خط مقدم هستند. این عملیات شاهد بزرگترین فراخوان نیروهای ذخیره اسرائیل در ۵۰ سال اخیر است.
غیرنظامی اهل غزه: «ما گروگان هر دو طرف هستیم»
محمد، همسرش و سه کودک خردسال آنها روز جمعه بعد از فرار از شمال غزه به اردوگاه مغازی در جنوب رسیدند، اما هنوز احساس امنیت نمی‌کنند.

او به بی‌بی‌سی گفت: «ما از اینکه هیچ امکاناتی نداریم در رنج هستیم. وضعیت خیلی خیلی بد است، حتی جابجا شدن کار امنی نیست.»

محمد، ۳۱ ساله، گفت که سه روز اخیر «غیرقابل توصیف» بوده است.

او گفت: «ما اینجا گروگان هر دو طرف هستیم، گروگان اسرائیل و حماس.»

«اگر اسرائیل نتواند حماس را پیدا کند، حق ندارد غیرنظامیان و زیرساخت‌ها را بمباران کند. ما حیوان نیستیم، ما در باغ وحش زندگی نمی‌کنیم، ما انسانیم.»
«گذرگاه مرزی امن نیست؛ بمباران می‌شود و پناهگاهی در کار نیست»
محمد ماضی
بی‌بی‌سی

گذرگاه مرزی رفح جایی است که بعضی از افراد دو تابعیتی تلاش می‌کنند از طریق آن از غزه خارج شوند.

محمد ابو رجیله تمام روز را در این گذرگاه در مرز مصر و غزه گذرانده است.

او می‌گوید حدود ۵۰۰ نفر با گذرنامه‌های خارجی در تلاش برای عبور از مرز هستند اما تا الان موفق نشده‌اند.

محمد به بی‌بی‌سی گفت:‌ «خود گذرگاه مرزی امن نیست، بمباران‌ها در جریان است و هیچ پناهگاهی وجود ندارد. مردم پیام‌هایی می‌گیرند که به آنها می‌گوید بین ساعات ۱۲ تا سه بعداز ظهر به وقت محلی به آنجا بروند اما در هیچ زمانی در این بازه گذرگاه باز نشده است.»

کسانی که در مرز هستند تابعیت کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، سوئیس و سوئد را دارند. اغلب آنها دو تابعیتی هستند و پاسپورت فلسطینی هم دارند.

محمد می‌گوید: «بعضی از آنها با سفارت‌هایشان در تماس هستند که به آنها گفته‌اند به خانه‌هایشان برگردند. اما بعضی از آنها دیگر خانه‌ای ندارند که به آن برگردند. غیر ممکن است که بتوانند برگردند.»

او در صفحه اینستاگرامش مصاحبه‌ای با یک دختر جوان منتشر کرده که گذرنامه بریتانیایی دارد.

آن دختر می‌گوید: «از مردن می‌ترسم. آب و برق و اینترنت نیست. همه جا بمباران است و من اصلا نمی‌دانم کجا بروم. کجا باید بروم؟»
حزب‌الله مسئولیت شلیک راکت به مرز شمالی اسرائیل را بر عهده گرفت
سازمان حزب‌الله مسئولیت شلیک یک فروند راکت به مرز شمالی اسرائیل در روز شنبه، ۲۲ مهر، را برعهده گرفته و مدعی شد که یک مقر نظامیان اسرائیلی را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل در واکنش اعلام کرد در این روز حدود ۳۰ خمپاره و نارنجک از خاک لبنان به سوی «تپه دوو» در مرز شمالی اسرائیل شلیک شده است.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این کشور غیر از واکنش به این حملات خمپاره‌ای و نارنجک‌ها، با پهپاد «باندی از خرابکاران» را که در صدد رخنه به خاک اسرائیل از جنوب لبنان بود، هدف قرار داده است. ارتش افزود که حملات خود را در این بخش در شامگاه شنبه ادامه داده است.

از آغاز جنگ اسرائیل و حماس که شنبه هفته گذشته رخ داد، مرز جنوب لبنان و شمال اسرائیل روزانه شاهد حملات متقابل اما محدود بوده است. با این حال، یک خبرنگار و چهار عضو حزب‌الله تاکنون در این بخش کشته شده‌اند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، گفته است که حمایت این سازمان از فلسطینی‌ها امری مسلم است. با این حال، حسن نصرالله از آغاز جنگ اسرائیل و حماس هنوز موضع علنی نگرفته است. این درحالی است که او در همین زمینه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، نیز که به لبنان اعزام شده، دیدار کرد.

وزارت خارجه لبنان روز شنبه اسرائیل را مسئول مرگ عصام عبدالله، عکاس- خبرنگار محلی خبرگزاری رویترز، در آتشباری مرزی در روز جمعه اعلام کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل مرگ این خبرنگار را «فاجعه‌بار» نامید و اعلام کرد ارتش اسرائیل دلایل آن را بررسی می‌کند.
«سفر زیارتی» از ایران به سوریه متوقف شد
معاون سازمان حج و زیارت ایران روز شنبه، ۲۲ مهر، توقف «سفرهای زیارتی» از ایران به سوریه را تایید کرد و به خبرگزاری ایسنا گفت که این نوع سفر «تا اطلاع ثانوی» اتفاق نخواهد افتاد.

به نوشته این خبرگزاری، جنگ در غزه باعث این تصمیم است. این در حالی است که «زائران» ایرانی هفته‌ای یک بار با پرواز به دمشق اعزام می‌شدند و سازمان حج و زیارت ایران «قصد داشت تعداد این پروازها را بیشتر کند».

روز پنج‌شنبه، ۲۰ مهر، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد اسرائیل فرودگاه‌های دمشق و حلب را موشک‌باران کرده و به همین دلیل فعالیت آنها متوقف شده است.

این اتفاق باعث شد سفر وزیر امور خارجه ایران به دمشق به تعویق بیفتد و او روز جمعه ناگزیر شد از «طریق مرز زمینی لبنان» به سوریه سفر کند.
+36
رأی دهید
-50

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به پهلوی ! باید قبل از اینکه به حماس دستور عملیات تروریستی میدادید به عواقبش فکر میکردید ! خامنه ای کفت به زودی اسرائیل نابود خواهد شد اما الان این حماس است که دارد نابود می‌شود !! الان هم به اسرائیل پیغام می‌دهید که تا دیر نشده جنگ را متوقف کند اما جواب اسرائیل به شما اینست اگر قرار باشد برای کسی دیر شود آن کس شما هستید نه اسرائیل ! فعلا که اسرائیل بیشتر از شما و حماس به فکر مردم غزه هست و برای همین چندین بار ورود زمینی به غزه را به تعویق انداخته ! شما به فکر نصیحت کردن خامنه ای باشید ! جاوید شاه 🤗
    9
    57
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    با احترام به انسانیت و ابراز ناراحتی برای مردم غزه که طرفدار حماس نیستند، باید گفت همین غزه اب و برق و مواد غذایی رو از اسراییل میگیره، ولی برای اسراییل لگد پرانی هم میکنه. این حماس بی بته، جای اینکه روساش بشینن توی قطر و نسخه بپیچن و این گرفتاری رو برای مردم غزه درست کنن، نمیتونستن تا این زمان، حداقل یه نیروگاه درست کنن که بیمارستانهای غزه محتاج برق اسراییل نباشه؟ همونطور که قبلا گفتم از مسلمون آدم در نمیاد از باجناق فامیل. (البته با مسائل اخیر باید گفت از باجناق دو تا خواهر زن فرد اعلا سیبیلو جهت استفاده شخصی در میاد)
    5
    60
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    نتانیاهو، والله ، بالله، حماس بدون حمایت ایران‌هیچ غلطی که هیچ، نفس دومش در نمیاد، اونجایی که داری میری جا نیست، من‌تعجبم امریکا و اسرائیل چرا راه رو دارن بیراهه میروند. به احتمال قوی، فعلا رژیم ایران برای دول خارجی، حالا هر دولتی که ایران به نفعش داره عمل میکنه سود داره و‌نمیخوان حکومت رو‌عوضش کنند، یا اینکه ایران واقعاً قدرتی شده و دیگه نمیتونند جلو دارش باشند که در این صورت براشون متاسفم چون تمام حساب و‌کتابهاشون رو به هم زده، البته گزینه دومی رو‌بعید میدونم. بنجامین، فقط بگو، مستقیم یا غیر مستقیم، تا گراد مهمترین جاها رو برات بفرستیم، تو فقط اونجاها رو‌بزن، اولبیت منحوث رهبری، بعد قم، بعد مشهد و بعد هر پایگاه و بسیج منطقه ای رو، تک تک مسجد ها و تکیه ها رو، بقعه های متبرکه، فقط بزن، بقیش با ما مردم.
    0
    8
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    برو بزن هتک شو نو پتک کن تا بفهمند یک من ماست چقدر کره میده
    1
    8
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.