خبرگزاری آسوشیتد پرس ویدئویی از تمرین عملیات «طوفان الاقصی» یک ماه پیش از آغاز جنگ را منتشر کرد

 یورونیوز: خبرگزاری آسوشیتد پرس به تازگی ویدئویی از تمرین‌های نیروهای حماس، یک ماه پیش از عملیات «طوفان الاقصی» منتشر کرده است. گروه حماس این ویدئوی ۲ دقیقه‌ای را در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) در شبکه‌های اجتماعی همرسانی کرده بود.

در این تصاویر نیروهای حماس تخریب دروازه‌های مرزی و ورود به اسرائیل را تمرین می‌کنند. آنها سپس به نبرد خانه به خانه در یک شهرک بازسازی شده از روی مدل شهرک‌های اسرائیلی می‌پردازند.

این تمرین نظامی که «ستون مستحکم» ‌نام داشت همچنین تصاویری از تخریب برج مخابراتی و برج‌های دیده‌بانی نوار مرزی اسرائیل و غزه را نشان می‌داد. نیروهای حماس روز شنبه با همین شیوه تمرین شده عملیات «طوفان الاقصی» را علیه اسرائیل انجام دادند.

به گفته یک کارشناس نظامی تمرین‌های رزمی حماس که آشکارا در جنوب نوار غزه برگزار شد «بار دیگر توجه را به ناکارآمدی دستگاه امنیتی اسرائیل جلب می‌کند.»

بردلی بومن، از مشاوران ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی»‌ مستقر در واشنگتن و افسر سابق ارتش آمریکا در این باره می‌گوید: «اسرائیل یکی از بهترین سرویس‌های امنیتی جهان را دارد. اما باید شفاف گفت که این [حمله حماس] یک شکست بزرگ و پرهزینه بود.»

در سال‌های اخیر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد تقویت دیوار مرزی نوار غزه را داده بود. اما به گفته کارشناسان، حتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جاسوسی، این دیوار مثل هر سازه دیگری قابل تخریب است.

به همین دلیل است که نیروهای حماس روز شنبه با هزینه نسبتا کم و به کمک مواد منفجره و بولدوزر دیوار را تخریب کردند و نیروهای خود را به خاک اسرائیل فرستادند.

علی برکه، یکی از فرماندهان حماس با اذعان به دریافت کمک‌های مالی از ایران و لبنان تاکید کرد که حمله اخیر حماس «به طور کامل توسط خود نیروهای حماس برنامه‌ریزی شده بود.» به گفته وی شروع عملیات تا حدی سری نگه داشته شده بود که برخی شبه‌نظامیان به گمان شرکت در تمرین عادی عملیات را آغاز کردند.
+7
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    ako kermanshah - میدلزبرو، انگلستان
    این چه خدایی که همه وقتی می خواهند بکشن اسمش صدا میکنن ، از مسلمان و یهودی و …. تا زمانی که انسان به این اندیشه دست پیدا نکنه که اون بالا کسی نیست و بهشت و جهنمی وجود نداره شاهد این کشتار ها خواهیم بود.
    1
    10
    شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    ako kermanshah - میدلزبرو، انگلستان
    گنده لات شما کافران فیرورز نادری بود که خدا همچون زد پس کلش و بردش که نفهمید از کجا خورده .خداوند در قران مجید میفرماید این همه نشانه از وجود خدا دیدید و منکر وجود من شدید .همانا عذابی سخت در انتظار کافران خواهد بود
    17
    2
    شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    ako kermanshah - میدلزبرو، انگلستان
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    در حال حاضر شما زندگی همه ما را جهنم کردین احتیاج به عذاب دروغین و خیالی نیست، از دید شما همه کافر هستند ، بهتر نیست انسان بودن رو بیاموزیم.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.