شبکه اجتماعی «ایکس» صدها حساب کاربری مربوط به حماس را حذف کرد

رادیو فردا: شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) می‌گوید از زمان تهاجم نظامی حماس به اسرائیل، صدها حساب کاربری مربوط به این گروه شبه‌نظامی را حدف کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی شبکه ایکس، روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر همچنین اعلام کرد که از زمان تهاجم نظامی حماس به اسرائیل، ده‌ها هزار محتوای منتشر شده در فضای مجازی را حذف یا برچسب‌زنی کرده است.

تی‌یری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی، روز سه‌شنبه در نامه‌ای خطاب به ایلان ماسک، مالک شبکه ایکس، پیرامون «گردش اطلاعات نادرست» درباره جنگ حماس و اسرائیل در این شبکه اجتماعی هشدار داده و از او خواسته بود که در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته در این باره توضیح دهد.

آقای برتون گفته بود این اتحادیه «نشانه‌هایی» را دریافت کرده مبنی بر این که گروه‌هایی اطلاعات نادرست و محتواهایی را در شبکه ایکس منتشر می‌کنند که او آن‌ها را «خشونت‌آمیز و تروریستی» توصیف کرد.

او اخطار مشابهی را به شبکه فیس‌بوک، زیرمجموعه شرکت متا، ارسال کرده و به لزوم عمل به قانون خدمات دیجیتال اشاره کرده بود.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که اخیراً اجرایی شد، از پلتفرم‌های آنلاین بزرگ با بیش از ماهانه ۴۵ میلیون کاربر فعال، از جمله شبکه ایکس و فیس‌بوک، می‌خواهد تا برای حذف محتوای غیرقانونی و اتخاذ تدابیری برای مقابله با خطرات امنیت عمومی و گفتمان مدنی اقدامات بیشتری انجام دهند.

خانم یاکارینو می‌گوید شبکه ایکس بلافاصله بعد از حمله حماس به اسرائیل تیم بزرگی را برای بررسی وضعیت انتشار اطلاعات پیرامون جنگ تشکیل داده و وضعیت به سرعت در حال رسیدگی است.

او با انتشار پاسخ مکتوب شبکه ایکس به نامه آقای برتون گفت ما آماده برگزاری جلسه‌ای با کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی برای ارزیابی وضعیت انتشار مطالب در شبکه ایکس هستیم.

چند ساعت پس از این انتشار نامه آقای برتون، آقای ماسک نیز روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «سیاست ما این است که همه چیز باز و شفاف باشد؛ رویکردی که می‌دانم اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند».

او همچنین خطاب به آقای برتون گفته بود: «لطفاً تخلفاتی را که به آن اشاره می‌کنید در ایکس فهرست کنید تا مردم بتوانند آن‌ها را ببینند».

از زمان آغاز حمله حماس به اسرائیل و سپس واکنش نیروهای اسرائیلی به آن، تصاویر متعددی از درگیری‌های خشونت‌آمیز در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که به‌دلیل وجود برخی اطلاعات نادرست و ویدئوهای قدیمی در میان آن‌ها، پیگیری دقیق و درست خبرهای جنگ اسرائیل و حماس در این شبکه را به یک چالش تبدیل کرده است.
+14
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    ازدای بیان به سبک غربی .اسرائیل هر کاری بکنه عیبی نداره .بچه بکشه .ساختمان مسکونی بمباران کنه .از بمب‌های فسفری ممنوعه استفاده کنه .آب و برق مردم ر قطع کنه.اما فلسطینیها هیچ حقی ندارن .......به خودتون و این حقوق بشرتون
    1
    2
    جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.