جنگنده‌های اسرائیلی دو فرودگاه دمشق و حلب را بمباران کردند (لینک به روز میشود)

جنگنده‌های اسرائیلی دو فرودگاه دمشق و حلب را بمباران کردند
تلویزیون سوریه روز پنجشنبه خبر داد که جنگنده‌های اسرائیلی دو فرودگاه اصلی دمشق و حلب را بمباران کردند. این نخستین حمله اسرائیل به نقاطی در سوریه پس از حمله حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی در روز ۱۵ مهر است.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، تلویزیون سوریه در بیانیه‌ای که در شبکه تلگرام آن منتشر شد نوشت: «متجاوز اسرائیلی، فرودگاه‌های دمشق و حلب را هدف قرار داد».
 
این تلویزیون جزئیات دیگری در این زمینه بیان نکرده است. در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که فعالیت فرود‌گاه‌های دمشق و حلب در پی این بمباران متوقف شده است.
 
حملات اسرائیل به فرودگاه‌های دمشق و حلب در گذشته نیز بارها موجب توقف فعالیت آن‌ها شده بود. این دو فرودگاه در کنترل حکومت بشار اسد است.
 
حمله روز پنجشنبه به سوریه در ششمین روز از جنگ شدید بین اسرائیل و گروه شبه‌نظامی حماس صورت می‌گیرد. مواضع حماس که بر نوار غزه سلطه دارد در روزهای گذشته هدف بمباران‌های شدید جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.
 
جسد یک مرد اسرائیلی در دهکده «کفار عزه» که به دست نیروهای حماس کشته شده استصدراعظم آلمان: حمله حماس به اسرائیل بدون کمک ایران ممکن نمی‌بود
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، جمهوری اسلامی را هم "تا حدی" مسئول حمله سازمان تروریستی حماس به اسرائیل دانسته است.
 
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان جمهوری اسلامی ایران را هم "تا حدی" مسئول حمله سازمان تروریستی حماس به اسرائیل دانسته است.
 
او بامداد پنجشنبه (۱۲ اکتبر /۲۰ مهر) تصریح کرد، تاکنون مدرک محکمی مبنی بر حمایت ملموس و عملیاتی ایران از "حمله بزدلانه حماس" در دست نیست اما "برای همه روشن است که بدون حمایت جمهوری اسلامی در چند سال گذشته حماس قادر نمی‌بود چنین حملات بی‌سابقه‌ای را به خاک اسرائیل انجام دهد".

هشدار بایدن به جمهوری اسلامی درباره دخالت در درگیری‌های غزه
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر) در دیدار با نمایندگان جامعه یهودی آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داد که در درگیری میان اسرائیل و حماس دخالت نکند.
 
بایدن تصریح کرد، استقرار کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی آمریکا در نزدیکی اسرائیل "پیامی قوی به جمهوری اسلامی است که از گروه‌های اسلام‌گرای حماس و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند".
 
در حملات تروریستی گروه حماس به اسرائیل تاکنون ۲۲ شهروند آمریکایی کشته شدند.  
 
جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا هم روز چهارشنبه ۱۹ مهر در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش در جمع خبرنگاران گفت "تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به‌دلیل حمله حماس به اسرائیل منتفی نیست".
 
او افزود اگرچه هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده، اما همه گزینه‌‌ها برای تحریم جمهوری اسلامی روی میز است.
اسرائیل: تا زمانی که گروگان‌ها آزاد نشوند برق، آب، سوخت برای غزه وجود ندارد
اسرائیل کاتز،‌ وزیر انرژی اسرائیل می‌گوید تا زمانی که گروگان‌های اسرائیلی آزاد نشوند،‌ محاصره غزه پایان نخواهد یافت.
او در پیامی در شبکه های اجتماعی گفت که تا زمانی که «گروگان‌ها» آزاد نشوند هیچ «کلید برقی روشن نمی شود، هیچ شیر آبی باز نمی شود و هیچ کامیون سوختی وارد نمی شود.»
 
اسرائیل پس از حملات شنبه گذشته حماس ارسال تدارکات به نوار غزه را متوقف کرد.
 
یائیر لاپید: امانوئل مکرون به ایران پیام داده که در جنگ با حماس دخالت نکند
نخست‌وزیر سابق و از رهبران اپوزیسیون اسرائیل می‌گوید امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به ایران پیام داده است که در جنگ اسرائیل و حماس دخالت نکند.

یائیر لاپید روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت اسرائیل تمایلی به درگیری با ایران، حزب‌الله و دیگران ندارد و هشدارهایی در این زمینه به همه طرف‌ها داده شده است.

به گفته او، اکنون تمام تمرکز اپوزیسیون و حاکمیت اسرائیل روی موضوع جنگ با حماس است.

آقای لاپید در ادامه تصریح کرد اسرائیل این نبرد را تا زمانی ادامه خواهد داد که دیگر اثری از حماس و قدرت نظامی آن باقی نماند: «حماس کشتار مردم اسرائیل را نه به خاطر تلاش برای تشکیل دولت فلسطینی، بلکه برای گسترش یک قلمرو اسلامی در جهان انجام داد».

رهبر حزب «یش عتید» در ادامه تصریح کرد نبرد جاری منجر به از میان رفتن شانس ایجاد دولت مستقل فلسطینی نخواهد شد، اما مذاکرات با «گروه تروریستی» حماس انجام نخواهد شد و این گروه باید از میان برود.

او همچنین انتقادات از اسرائیل به خاطر قطعی برق، کسری مواد غذایی، دارو و اقلام انسان‌دوستانه در غزه را رد کرد و گفت تمام مسئولیت وضعیت فعلی با گروه حماس است.
ارتش اسرائیل: حملات هوایی شبکه تونل حماس در غزه را هدف قرار داد
ارتش اسرائیل می‌گوید که حملات هوایی ساعات اخیر در نوار غزه با هدف نابودی شبکه‌ای از تونل‌ها صورت گرفته که برای چند دهه مرکز عملیات حماس بوده است.
 
سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل در پیامی ویدئویی که در X (توئیتر) منتشر کرده گفته است: «مناطق مسکونی نوار غزه را به عنوان یک لایه برای غیرنظامیان و یک لایه برای حماس در نظر بگیرید.»
 
وی افزوده است: «این تونل‌ها که طی سال‌ها از زمان قدرت گرفتن حماس در غزه در سال ۲۰۰۷ ساخته شده، راهی برای حماس جهت انتقال تدارکات و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای عملیات علیه اسرائیل بوده است.»
 
او گفت که تونل‌ها در زیر سطح زمین در مناطق پرجمعیت ساخته شده و تمرکز جمعیت در روی زمین بالای تونل‌ها بزرگی و اهمیت آنها را مخفی کرده اما حالا بسیاری از این تونل‌ها ویران شده است.
 
سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: «آنچه که صورت گرفته به مراتب بیشتر از آن است که به چشم می‌خورد و نیروی هوایی اسرائیل به مناطق زیادی در غزه حمله کرده است.»
 
او گفت: «آنچه برای ما اولویت دارد هدف قرار دادن فرماندهان نظامی و رهبران ارشد حماس در همه سطوح است.»
 
سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد که «ما هر چه را که متعلق به حماس باشد، هدف قرار می‌دهیم..»
ادامه تلاش نیروهای حماس برای نفوذ به اسرائیل از راه دریا
ارتش اسرائیل می‌گوید جنگجویان حماس همچنان در تلاشند از راه دریا به اسرائیل نفوذ کنند.

طی روزهای قبل کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل تعدادی از غواصان حماس را در مناطق ساحلی هدف قرار داده بودند.

ارتش اسرائیل می‌گوید طی دو روز گذشته مورد تازه‌ای از ورود نیروهای حماس به خاک اسرائیل مشاهده نشده است.
عزم سران اسرائیل برای نابودی کامل حماس
اسرائیل از قصدش برای نابودی کامل حماس می‌گوید.

در آستانه سفر آنتونی بلینکن به اسرائیل، مقام‌های اسرائیلی از تصمیم‌‌شان برای نابودی کامل حماس خبر می‌دهند.

همزمان واشینگتن از اسرائیل خواست که در پاسخ به حمله حماس، خویشتنداری نشان دهد.

تاکنون بر اثر حملات مداوم هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل،‌ بیش از ۱۲۰۰ تن در غزه کشته‌شده اند.

چهارشنبه‌شب بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی تلویزیونی، ضمن تشبیه گروه حماس به داعش،‌ گفت: «از هم‌اکنون همه اعضای حماس را،‌ مرده بدانید».

در حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل،‌ دست‌کم ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند.
حماس می‌گوید یک زن و دو کودک اسرائیلی را آزاد کرده است
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، ویدیویی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد یکی از گروگان‌های زن و دو بچه را آزاد کرده‌اند.

این ویدیو که شامگاه چهارشنبه از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد از فاصله دور گرفته شده است و یک زن و دو بچه را که هویتشان مشخص نیست از پشت نشان می‌دهد.

مردانی هم که به نظر می‌رسد از شبه‌نظامیان حماس باشند، نشان داده می‌شوند که این زن و دو کودک را در محوطه‌ای باز نزدیکی حصار که احتمالا مرز اسرائیل و غزه باشد، رها می‌کنند.

مشخص نیست که این ویدیو چه زمانی گرفته شده است. مقامات اسرائیلی نیز هنوز درباره آن توضیحی نداده‌اند.

گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرده که این زن ملیتی اسرائیلی دارد. این بیانیه می‌گوید: «یک شهرک‌نشین اسرائیلی و دو فرزند او که در جریان درگیری‌ها بازداشت شده بودند، آزاد شدند.»
درخواست آیت‌الله سیستانی برای ممانعت از اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه
آیت‌الله علی سیستانی، از بانفوذترین مراجع تقلید شیعیان، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از جهانیان خواست که مانع اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه بشوند.

بیانیه آیت‌الله سیستانی با اشاره به بمباران‌های شدید غزه شروع شده است و می‌گوید، این حملات «به کشته و مجروح شدن بیش از بیش از شش هزار غیرنظامی بی‌گناه و آواره شدن تعداد زیادی از مردم منجر شده» و تا جایی ادامه یافته است که «دیگر مکان امنی برای پناه گرفتن مردم وجود ندارد».

ارتش اسرائیل در واکنش به حمله بی سابقه و غافلگیرکننده حماس به شهرک‌های اسرائیلی که بیش از هزار و ۲۰۰ کشته بر جای گذاشته است، نوار غزه را هدف بمباران‌های گسترده قرار داده و تاکید کرده که حماس را «از روی زمین محو خواهد کرد».
وزیر دفاع اسرائیل: حماس را از روی زمین محو می‌کنیم
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و بنی گانتس، از چهره‌های مهم اپوزیسیون این کشور، به همراه یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۲۰ مهر تاکید کردند که گروه شبه نظامی حماس را از روی زمین محو خواهند کرد.

یوآو گالانت در این نشست که به صورت تلویزیونی پخش می‌شد، گفت: ««آنچه [روز شنبه با حمله حماس] روی داد از سال ۱۹۴۵ برای یهودیان اتفاق نیفتاده است.»

وزیر دفاع اسرائیل دریک بیانیه تلویزیونی در کنار بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، تاکید کرد: «ما حماس را محو خواهیم کرد.»

یوآو گالانت در ادامه گفت: «حماس، داعش غزه٬ از روی زمین محو خواهد شد.»
+102
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    آقای عبدالحسین وهاجی، یادت می آید با تمسخر گفتی برجام را امضاء کردیم، همه چیز تمام شد!؟ گفتم برجام تان میپرد و این مرحله چهارم تحریم هاست و این سری مملکت را شخم میزنند! قرار شد تهران را در جریان بگذاری! چی شد؟ پیغام را به تهران رساندی؟ دارند برای نابودی مملکت آماده میشوند! میفهمی!؟ (دوستان سایت، تصمیم گرفته‌ام مرحله به مرحله، موضوعات فوق سری را از طریق این سایت منتشر کنم) خبر را پخش کنید تا دست صاحبش برسد!
    3
    38
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    آخه این بیچاره گو. پوشک لا پا به چه زبونی بگه حامی جمهوری چ..لمونه که بد نشه؟.
    0
    20
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به پهلوی ! قربون آدم چیز فهم !
    7
    32
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

    اولا ایران نه، جمهوری اسلامی. هرومزاده های اسلامی دولت ما نیستند. و بعدش شما دولت آلمان چرا به خواسته ملت آزاده ایران توجه نکردید وقتیکه خواستار قرار دادن سپاه جنایتکار در لیست تروریستی شد. براتون از نظر اقتصادی صرف نمیکرد. حالا چشمتون کور و منتظر روزهای بدتر باشید.
    0
    53
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    حالا معلوم می‌شه چرا اسرائیل میگه سازمان جاسوسی ما خبر نداشت و ما شوک شدیم دقیقا کاری که بوش پسر با صدام کرد یعنی خودشون برج‌ها رو زدن و به گردن صدام انداختن که تو بمب شیمیائ داری حالا میخوان همون کار رو با ایران بکنن که تو باعث این جنگ و کشتار بودی پس به کشورت حمله می‌کنیم آمریکا احتیاج به یک دلیل داشت که ناو‌های خودش رو به خلیج فارس بیاره و اسرائیل هم یک دلیل می‌خواست که به ایران حمله کنه نوامبر سیاه در راه است برای ایران و ایرانی
    42
    9
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    ایوب صبور - المیره، هلند

    جای بسی تعجب است که نیویرک تایمز نوشته که رهبران ایران هم از حمله غافلگیرانه حماس متعجب شده اند. بنظرم اینها همه خط جناح بایدن است که وانمود کنند کنار آمدن و مماشات با رژیم سربکوگر آخوندی درست بوده . چه کسی باور ندارد که حماس بوجود آمدنش و قدرت گرفتنش تمام عیار زیر عبای آخوندا بوده ؟؟؟؟مگر میشود تمامی امکانات و تجهیزات و آموزشها را برای حماس فراهم کرد ولی هیچ اطلاعی از عملیاتشان نداشته باشند؟؟!! وقتی پای مماشات پیش می آید . هر کاری برای توجیه آن انجام می دهند.من صد درصد مطمئنم که طراح اصلی عملیات سپاه قدس و سپاه پاسداران زیر نظر خامنه ای بوده و این ثابت خواهد شد.
    2
    44
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    سوریه هم شده عین این جن..ه های سر کوچه. هر کی هر جا میخواد بره یه حالی بهش میده، صداش هم در نمیاد. اینها هی فرودگاه رو بتن ریزی میکنن، اسراییل هم هی میزنه
    0
    11
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.