مصر تعهدی از حماس مبنی بر عدم بدرفتاری با گروگان‌های خارجی و دوتابعیتی دریافت کرد

العربیه: منابع «العربیه»، چهارشنبه 19 مهر گفتند که مصر تعهدی از گروه حماس دریافت کرده که با افراد خارجی و دارای تابعیت دوگانه به گروگان گرفته شده از اسرائیل، بدرفتاری نکند.

بر اساس این گزارش، مصر پس از دریافت تعهدی از حماس، پیگیری پرونده افراد خارجی‌ و دوتابعیتی‌ به گروگان گرفته شده از اسرائیل نزد حماس و ایجاد تفاهمات درباره آنها را بر عهده می‌گیرد.

پیشتر حماس تهدید کرده بود که افراد به گروگان گرفته شده را که در میان آن‌ها افراد دوتابعیتی یا از ملیت‌های دیگر نیز هستند، در پاسخ به تداوم بمباران‌ غزه توسط اسرائیل، با ضبط صدا و تصویر مقابل دوربین اعدام خواهد کرد.

همچنین، به گزارش «رویترز»، دو منبع امنیتی مصر روز چهارشنبه گفتند که مصر در مورد طرح‌هایی با ایالات متحده و سایر کشورها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق مرز خود با نوار غزه تحت یک آتش‌بس محدود گفت‌وگو کرده است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این کمک‌ها از گذرگاه مرزی رفح بین غزه و شبه‌جزیره «سینا» در مصر خواهد گذشت.

پیش از این، در پی انتشار اخباری مبنی بر هشدار مصر به اسرائیل درباره حمله بزرگ حماس، پیش از وقوع این حمله، منابع رسمی مصر، این موضوع را تکذیب کردند.

ناظران می‌گویند که مصر در حال ایفای نقش میانجی برای حل بحران انسانی است که تداوم جنگ میان اسرائیل و حماس با گذشت پنج روز متوالی ایجاد کرده است.

در همین باره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، چهارشنبه 19 مهر در تماسی تلفنی با سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان، در خصوص تحولات تشدید تنش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و پیامدهای جدی آن صحبت کرد.

به گزارش رسانه‌های مصری، این گفت‌‌وگو شامل بحث درباره امنیت و ثبات منطقه و تشدید رنج انسانی است که غیرنظامیان به دلیل ادامه درگیری‌ها متحمل شده‌اند.

در این راستا منابع «العربیه» گزارش دادند که مصر آتش‌بس 6 ساعته‌ای را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه پیشنهاد کرد.

از سویی آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اهمیت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ میان حماس و اسرائیل در منطقه بر ضرورت خودداری از بمباران مدارس در غزه تاکید کرد.

گوترش همچنین فراهم ساختن امکان رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه و نقش مصر در تلاش برای کمک‌رسانی به مردم در این باریکه را با ارزش دانست.
+0
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.