مواد مخدر به ارزش ۲۵ میلیون دلار از یک کشتی بدون تابعیت در دریای عمان کشف شد

 آرشیوصدای آمریکا: کشتی واکنش سریع «جان شوئرمن»، متعلق به گارد ساحلی آمریکا، هنگام گشت‌زنی در آب‌های بین‌المللی دریای عمان، مواد مخدر به ارزش حدود ۲۵ میلیون دلار را از یک کشتی بدون تابعیت کشف و ضبط کرد.

این کشتی آمریکایی در هنگام توقیف این کشتی بدون پرچم، در روز ۱۱ مهر، ۳۶۰ کیلوگرم متامفتامین، ۱۰۷ کیلوگرم هروئین و نزدیک به دو تن حشیش را از این کشتی کشف و ضبط کرد.

این، دومین بار در طول یک ماه است که گروه ضربت ترکیبی نیروی دریایی ائتلاف ۳۸ کشور مستقر در بحرین، جلوی انتقال مواد مخدر غیرقانونی را در دریا می‌گیرد.

در ماه گذشته میلادی، ناوچه «اچ‌ام‌اس لنکستر» (اف۲۲۹) نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بیش از ۴۵۰ کیلوگرم به ارزش حدود ۹ و نیم میلیون دلار مواد مخدر غیرقانونی از جمله هروئین و حشیش را در عملیاتی در دریای عرب کشف و ضبط کرد.

کاپیتان یانیک بوسو، فرمانده گروه ضربت ترکیبی نیروی دریایی گفت: «توقیف جدید، دومین مورد از زمانی است که نیروی دریایی فرانسه، فرماندهی گروه ضربت را در ماه ژوئیه گذشته به دست گرفت.»

اردیبهشت ماه امسال، یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در بازرسی از قایق ماهیگیری که قصد عبور از دریای عمان را داشت، موفق به کشف یک محموله مواد مخدر به ارزش ۴۲ میلیون دلار شد. خدمه این قایق ماهیگیری، خود را از اتباع ایران معرفی کردند.

تیم ضربت «سی‌تی‌اف ۱۵۰»، عملیات امنیتی دریایی ‌و ضد تروریسم را در دریای عمان و اقیانوس هند انجام می‌دهد تا ضمن مقابله با سازمان‌های جنایتکار و تروریستی، فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با آنها از جمله جابه‌جایی نیرو، سلاح، و مواد مخدر را مختل کند. این تلاش‌ها به اطمینان یافتن از عبور کشتی‌های تجاری از منطقه‌ای عاری از تهدیدهای غیر دولتی نیز کمک می‌کند.

این گروه ضربت، بزرگترین مشارکت دریایی چند ملیتی در جهان است که نیروهای عضو آن در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب شمالی، دریای عمان، اقیانوس هند، و خلیج فارس فعالیت می‌کنند.

از سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون، نیروهای دریایی ترکیبی بیش از یک میلیارد دلار مواد مخدر غیرقانونی را حین گشت زنی در آب‌های سراسر خاورمیانه کشف و ضبط کرده‌اند.
+7
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.