وزیر خزانه‌داری آمریکا به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد

 جانت یلن، وزیر  خزانه‌داری    آمریکا، آرشیوصدای آمریکا: وزیر خزانه‌داری آمریکا، جانت یلن، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد اگر با حملات شبه‌نظامیان فلسطنی به اسرائیل مرتبط باشد، همه گزینه‌ها برای تحریم روی میز است.

به گزارش فایننشال تایمز، این هشدار در حالی است که وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در مورد تحریم‌های اقتصادی گرفته نشده است.

یلن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مراکش گفت که آمریکا «پیوسته» سیاست تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران، حماس و حزب الله را «بررسی» می‌کند.

او در حالی که حمله شبه‌نظامیان فلسطینی از جمله حماس به اسرائیل را به شدت محکوم کرد، گفت واشنگتن از اطلاعاتی که می‌رسد برای تغییر تحریم‌ها استفاده می‌کند.

او گفت هیچ گزینه‌ای در مورد اقدامات احتمالی آینده را حذف نمی‌کند.

یلن که در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در روز چهارشنبه صحبت می‌کرد، گفت که ۶ میلیارد دلار مربوط به توافق تبادل زندانیان با جمهوری اسلامی ایران همچنان «دست نخورده» در قطر باقی مانده است و فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده می‌شود.

منتقدان می‌گویند این پول باعث باز شدن منابع دیگری در ایران برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی می‌شود.

مقامات دولت آمریکا پیشتر گفته‌اند که هنوز شواهدی که نشان دهد جمهوری اسلامی در حمله روز شنبه حماس به اسرائیل به طور خاص نقش مستقیم داشته است، ندیده‌اند. آنها تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی در سطح گسترده‌تر سال‌ها است که از حماس پشتیبانی می‌کند.
+45
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    گمشید بابا با این تحریم های الکی تون
    5
    57
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    برو بابا تو هم، همش زر مفت میزنین، هم ما رو سر کار گذاشتی هم خودتونو. حرفتون یه چیزه دیگه س و عملتون به چیزه دیگه. همین دیروز چند میلیارد دو دستی تقدیم کردین به آخوندهای ابله. اضافه بر این تو این چند سال با این همه به اصطلاح تحریم در عمل چه چیزی بدست آوردین؟ اگر تحریم میکنین طوری تحریم کنید که کمر آخوندای مفتخور جنایتکار بشکنه که دیگه نتون زیرش کمر راست کنن.
    8
    57
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    خشایار1980 - شیراز، ایران
    احتمالا این دفعه من هم توی لیست تحریم ها،دیگه کسی نمونده شما تحریم نکرده باشی.این وسط آقازاده‌ها تحریم هاتون را دور می زنند،روز به روز هم گردنشون کلفت تر میشه. بعد از اسرائیل هم گیر میدن به خود آمریکا.
    3
    11
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.