اسرائیل: کنترل کامل مرز با غزه را به دست گرفتیم، مردم غزه به مصر بروند

ایران اینترنشنال: ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۸ مهر اعلام کرد کنترل کامل حصار مرزی این کشور با نوار غزه را به دست گرفته است. هم‌زمان گزارش‌ها از ادامه حملات اسرائیل به غزه حکایت دارند. وقایع روز چهارم جنگ اسرائیل را در این گزارش که ساعت به ساعت به روز می‌شود، دنبال کنید.

ریچارد هکت، یکی از نظامیان بلندپایه ارتش اسرائیل بار دیگر از مردم غزه خواست این منطقه را ترک کنند.

هکت به مردم غزه توصیه کرد با توجه به باز بودن گذرگاه رفح، از طریق این گذرگاه به مصر بروند.
ادامه درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل
تایمز اسرائیل گزارش داد ارتش این کشور شب گذشته بیش از ۲۰۰ نقطه در نوار غزه را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات اسرائیل به نوار غزه، تاکنون ۷۰۴ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند و سه هزار و ۹۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز گزارش داد در پی حملات اسرائیل به نوار غزه، ۷۹۰ خانه تخریب شده‌اند، پنج هزار و ۳۰۰ ساختمان آسیب دیده‌اند و دسترسی ۴۰۰ هزار نفر به منابع آبی قطع شده است.

هم‌زمان آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ جسد متعلق به شبه‌نظامیان حماس در خاک اسرائیل پیدا شده است.

این در حالی است که به گزارش روزنامه هاآرتص، در حملات حماس تاکنون دست‌کم ۹۰۰ اسرائیلی کشته و دو هزار و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز گفت ۱۰۰ تا ۱۵۰ اسرائیلی هم‌اکنون در اسارت شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه هستند.
واکنش‌های بین‌المللی به جنگ حماس و اسرائیل
اکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشت امارت متحده عربی به حکومت سوریه هشدار داده در جنگ حماس و اسرائیل مداخله نکند و اجازه حمله از خاک سوریه علیه اسرائیل را ندهد.

به گفته اکسیوس، اماراتی‌ها که سال گذشته روابط خود را با حکومت سوریه عادی کردند و از بشار اسد برای سفر به ابوظبی دعوت کردند، نسبت به دیگر کشورهای عربی منطقه نفوذ بیشتری بر رژیم سوریه دارند.

گفته می‌شود مقام‌های امارات پیام خود را به بالاترین سطوح حکومت دمشق ارسال کرده‌اند و سپس دولت آمریکا را نیز در جریان گذاشته‌اند.

پیش‌تر خبرگزاری اسرائیلی وای‌نت در گزارشی نوشت دولت اسرائیل با پیامی که از طریق دولت فرانسه ابلاغ شده، حزب‌الله لبنان را تهدید کرده در صورت ورود به جنگ برای همراهی با حماس، با همکاری نیروی دریایی آمریکا، دمشق، پایتخت سوریه را نابود خواهد کرد و شخص بشار اسد را هدف قرار خواهد داد.

در این گزارش، به نقل از مقام‌های ارشد دولت اردن و فرانسه نیز گفته شده دولت اسرائیل و آمریکا در حال گفت‌وگو هستند و کاخ سفید تلاش می‌کند کنگره را قانع کند برای مشارکت نیروهای آمریکا در کارزار احتمالی علیه حزب‌الله مجوز بدهد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک در روز ۱۷ مهر بار دیگر حمایت قاطع خود را از اسرائیل اعلام کردند.
نقش جمهوری اسلامی در تجهیز شبه‌نظامیان حماس
واشینگتن‌پست اما در گزارشی به نقل از مقام‌های امنیتی غربی و خاورمیانه‌ای گزارش داد حمله به اسرائیل با «حمایت عمده» جمهوری اسلامی که شامل «آموزش نظامی و کمک لجستیکی و همچنین ده‌ها میلیون دلار برای تسلیحات» می‌شود، از یک سال پیش‌ طراحی شده بود.

در این گزارش که در پی گزارشی مشابه وال‌استریت ژورنال منتشر شده، با اشاره به اعتراف مقام‌ها در ایران به پرداخت «مبالغ هنگفت برای کمک» به شبه‌نظامیان، به نقل از یک مقام امنیتی غربی آمده است: «اگر به کسی نحوه به‌کارگیری سلاح را آموزش دهید، انتظار دارید در نهایت از آن استفاده کند.»

بیش از ده مقام امنیتی و تحلیلگر نظامی به واشینگتن‌پست گفتند حمله در چنین مقیاسی «بدون کمک قابل‌ توجه خارجی» برای شبه‌نظامیان فلسطینی «بسیار چالش برانگیز می‌بود».

به گفته مارک پلی‌مروپلاس، افسر ارشد سابق عملیات سی‌آی‌ای که در نقش‌های ضد تروریسم در خاورمیانه خدمت کرده، «میزان آموزش، تدارکات، ارتباطات، پرسنل و تسلیحات مورد نیاز [در حمله حماس] رد‌ پای عظیمی ایجاد کرده» که هم نشان‌دهنده مداخله جمهوری اسلامی است و هم نقصان امنیتی اسرائیل.
+183
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به پهلوی ! قرار بود اسرائیل نابود بشه که !!!! اینکه حماس نابود شد !!! علی شاشوو خیت کاشت 🤣🤣🤣🤣
    23
    147
    ‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    هتک و پتک شون یکی شد حالا راه بیفتید گریه زاری که ما رو دارند می کشند چشم تون کور دندتون نرم مگه نه چلی
    6
    66
    ‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    کار بسیار دروستی است.تنها زبانی که داعش درک کند. فقط ترس از آن دارم که چوب به چشم مردم ایران رود.همه را جمع و به ایران می آورند. در سرزمین برادارن چیریک و مجاهد سابق. البته خبر ندارند که برادران چیریک و مجاهد ما در حال حاضر در ایران نیستند. چسبیده دو دستی به ممه امریالیست که با چاقو هم نمی شود لب این‌ها را از ممه امپریالیست جدا کرد.از راه دور از مبارزه برادران حماس حمایت می کنند.
    3
    35
    ‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    مسلمون جماعت نامرده. داشت ونداشت مردم غزه ازاب و برق و سوخت و مواد غذایی ازاسراییل هستش انوقت موشک میزن به اسراییل و مردم عادی و زنهای بی گناه رو گروگان می گیرن. مرگ بر ج اس واسلام.
    4
    41
    ‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    درود بر دولت و مردم اسراییل درود بر مردم ایران.
    0
    0
    دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    چقدر تو بی ادبانه و زشت مینویسی. واقعا تربیت آخوندی داری. مثل آدم بنویس مجاهدین و چریکهای فدایی اشتباه کردند و آدم‌ها را به کشتن دادند و دستشان به خون آلوده است. این جملات سخیف ممه و واژه های چارواداری چی است بکار میبری؟؟ سنی ازت گذشته کی میخواهی آدم بشی؟؟ افتخار و غرور ایرانی به ادب و شخصیتش است.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.