جمهوری اسلامی دخالت در حمله حماس به اسرائیل را رد کرد

بی بی سی: نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی نزد سازمان ملل متحد دست داشتن ایران در حملات شبه‌نظامیان حماس علیه اسرائیل را رد کرده است.

نمایندگی ایران یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حمایت «قاطعانه از فلسطین» اعلام کرد: «ما در واکنش فلسطین مشارکت نداشته‌ایم و این کار صرفا به وسیله فلسطین صورت گرفته است.»

در دو روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره دخالت ایران در حمله منتشر شده بود. از جمله در آخرین مورد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در حماس و حزب‌الله لبنان گزارش کرده بود که ایران در هفته‌های گذشته در برنامه‌ریزی برای اجرای این حملات نقش داشته است.

این درحالی است که حماس هم به وال استریت ژورنال گفته که این گروه خودش این حملات را طراحی کرده است.

روز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ‌‌«ما هنوز شواهد هدایت یا دخالت ایران در این حمله را مشاهده نکرده‌ایم ولی بدون شک روابط عمیقی وجود دارد.»

ایران به صراحت از گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی دفاع می‌کند و روابط نزدیکی با آنها دارد اما هر گونه مشارکت مستقیم در حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل که به کشته شد صدها اسرائیلی و گروگان‌ گرفتن ده‌ها نفر دیگر منجر شد را تکذیب کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در اطلاعیه خود گفته «موفقیت» حماس به خاطر وجه «غافلگیرکننده» عملیات بود که آن را به «بزرگترین شکست» اطلاعاتی اسرائیل تبدیل می‌کند.

ایران در این اطلاعیه اضافه کرد که اسرائیلی‌ها «تلاش می‌کنند شکست خود را توجیه کنند و آن را به قدرت اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی ایران نسبت دهند.»

نمایندگی ایران در ادامه نوشته «این برای آنها در جامعه اطلاعاتی اسرائیل بسیار سخت است که بپذیرند گفته شود آنها از یک گروه فلسطینی شکست خورده‌اند.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل در اطلاعیه‌اش اقدام «فلسطینی‌ها» را «دفاعی کاملا مشروع در برابر هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع» خوانده است.
سخنگوی وزارت خارجه: عملیات طوفان الاقصی حرکتی خودجوش بود
روز گذشته هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله شبه‌نظامیان حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل گفته بود «عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین» بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران «در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر» فلسطینی‌ها و «واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه» خوانده بود.

او گفت «ملت و مقاومت فلسطین راهی جز مقاومت و اتکای به توان ذاتی خود» نداشت و بار دیگر با تکرار مواضع دولت ایران، «کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین» فرا خواند.
+12
رأی دهید
-94

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    محور شر در منطقه یعنی جمهوری اسلامی و شرکایش با یازده سپتامبر جدیدی که در اسرائیل آفریدند سند مرگ خود را امضا کردند نخست اسرائیل تا پایان سال آینده میلادی با پرداخت هزینه سنگین حماس و حزب الله را ریشه کن خواهد کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا هم قاعدتا باید تکلیف جمهوری اسلامی را روشن کند هم اروپا و هم کشورهای عربی همه از برنامه اسرائیل و آمریکا برای نابودی محور شر در خاورمیانه حمایت خواهند کرد
    8
    59
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    پرشین پرینس - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    مرگ بر سه فاسد، ملا، چپی، مجاهد. مادر به خطاها فقط گنده ... دارن. هیچی نشده سلوارشون رو زرد کردن زدن زیرش 😂
    2
    45
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    nihad_finland - تورکو، فنلاند

    چی شد؟ تا دیروز که همه کاره این جنگ بودید, به کوه خوردن افتادید هههههههههه
    0
    49
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    دوباره مثل همیشه این عنترهای اسلامی اول از پیروزی و کمک به این تروریست ها سخن می گویند و بعد که می بینند تمام دنیا اعمال آنها را محکوم می کنند به گ.خوری می افتند.
    0
    52
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    از صبح تا شب جوک ؛ همیشه کارشون همینه حرکات پت و مت هواپیمای اوکراینی را با دو موشک میزنن بعد سه روز میگن ما نبودیم ؛ ۴۵ ساله میگن اسرائیل باید محو بشه سلاح و مهمات و . می فرستن همین دو سه هفته هی اسب بازنده اسب زورو میکنند جشن میگیرن سر حمله به اسرائیل توی مجلس بازار سید اسمال داد میزنن مرگ بر اسرائیل بعد می ببین اوضاع داره خیط میشه میگن کی ما ما نبودیم کو کجا کی ؛ ملت میان توی خیابون میگن آزادی میخواهیم کار میخواهیم عدالت میخواهیم گرانی و بدبختی پدر ما را آورد حجاب زوری نمیخواهیم میزن میکشن کور میکنن تجاوز میکنند زندان میبرند بعد میگن کی کو کجا کی گفته کی دیده خودشان مردند خودشان کور شدن خودشان رفتند توی زندان استراحت کنند کی ما ما اصلا خبر نداریم .‌
    0
    42
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اشتباه نکن ، تمام سران کشورهای دنیا از حکومت اسلامی حمایت می‌کنند، چون منافعشان را تامین می‌کند، و اگر بجای ج.ا یک حکومت مردمی ناسیونالیست در ایران سر کار بیاید منافع باد آورده شان بخطر خواهد افتاد ، فقط مردم ایران و اسرائیل واقعا جمهوری نکبت اسلامی را نمیخواهند .
    0
    38
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Hassan1479 - تهران، ایران
    نه عزیزم . هر کاری بهائی دارد و با عقاید شما مخالفم
    1
    8
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    بی خیال . اول بشینید حرفاتون را یکی کنید.
    1
    8
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    هیچکس به نظام فاسد خامنه ایی تلنگر هم نخواهد زد، شاید تحریم‌های بیشتر برای له کردن بیشتر مردم ایران وضع شود، اما هیچوقت یک رهبر احمق و سر سپرده را سرنگون نمیکنند!
    1
    12
    دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.