بیانیه‌ حماس درباره ادامه درگیری نیروهایش در خاک اسرائیل

رادیو فردا: شاخه نظامی حماس، موسوم به «کتائب عزالدین القسام»، روز یکشنبه ۱۶ مهر در بیانیه‌ای مدعی ادامه حضور نیروهایش در مناطق اسرائیلی در نزدیکی مرز نوار غزه شد.

براساس این بیانیه، درگیری «سنگین» میان نیروهای حماس با ارتش اسرائیل در مناطق اوفاکیم، سدروت، ید مردخای، کفار عزه، بئری، یتید و کیسوفیم ادامه دارد.

ارتش اسرائیل تأیید کرده که هنوز پاک‌سازی شهرک‌های نزدیک به مرز از وجود شبه‌نظامیان حماس به پایان نرسیده‌ است.

بر اساس گزارش روزنامه یدعوت آحرونوت، بامداد یکشنبه درگیری‌ها در اطراف یک مقر پلیس در شهر جنوبی سدروت از سر گرفته شده. نیروهای حماس روز شنبه ابتدا به این مقر حمله کرده و شماری از نیروهای پلیس مستقر در آن را کشته بودند.


در تحولی دیگر،‌ پلیس اسرائیل بامداد یکشنبه خبر داد که ۵۰ گروگان اسرائیلی در کیبوتص (مزرعه اشتراکی) بئری را آزاد کرده و به هیچ‌یک از آن‌ها آسیبی نرسیده است. براساس این گزارش، «همه خرابکارانی که اسرائیلی‌ها را در رستوران کیبوتص برای بیش از ۱۸ ساعت به اسارت گرفته بودند، کشته شدند».


همزمان سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که کماندوهای دریایی این کشور «پنج تروریست» را که از منطقه «زیکیم» در جنوب بندر اشکلون در ساحل دریای مدیترانه قصد رخنه به اسرائیل را داشتند، شناسایی کرده و کشته‌ است.
+7
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.