آنچه در باره گروگان‌های اسرائیلی حماس می‌دانیم

بی بی سی - آلیس دیویس: ارتش اسرائیل می گوید «تعداد قابل توجهی» از غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی توسط گروه فلسطینی حماس در نوار غزه گروگان گرفته شده‌اند.

سرهنگ جاناتان کانریکوس، سخنگوی ارتش، گفت که برخی زنده هستند و فرض بر این است که شماری از آنها هم کشته شده اند.

او گفت که کودکان، زنان، سالمندان و معلولان در میان دستگیر شدگان بودند.

او گفت: «اینها ارقامی هستند که تاکنون غیرقابل تصور بودند. این آینده این جنگ را رقم خواهد زد.»

حماس می‌گوید تعداد اسرائیلی‌هایی که اسیر شده‌اند «چند برابر» ده‌ها نفری است که اسرائیل به آن اشاره می کند و آنها را به مناطقی در سراسر نوار غزه برده‌ است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که حماس مسئول سلامت آنهاست و اسرائیل «با هرکسی که به آنها آسیب برساند تصفیه حساب خواهد کرد.»

ویدئوهای زیادی در فضای مجازی منتشر شده است که ادعا می‌کند اسرائیلی‌ها را در دست جنگجویان حماس نشان می‌دهد.

یکی از ویدئوهای منتشر شده که توسط بی‌بی‌سی تایید شده است، نشان می‌دهد که یک کامیون در حال عبور از میان جمعیت در نوار غزه است که ظاهرا گروگان‌های اسرائیلی را با خود می برد.

یک ویدئوی دیگر که تایید شد در نوار غزه ضبط شده، زنی پابرهنه را نشان می‌دهد که دست های او از پشت بسته شده است.

گفته می‌شود برخی از گروگان‌ها از یک مهمانی در فضای باز در کیبوتص ریم، واقع در حومه شهر اوفاغیم در جنوب اسرائیل نه چندان دور از غزه - به اسارت گرفته شده‌اند.

شاهدان به رسانه‌های اسرائیلی گفتند که مهاجمان با موتورسیکلت شروع به تیراندازی به سوی شرکت کنندگان کردند که بسیاری از آنها هنوز مفقود هستند.

شاهدان عینی به رسانه‌های اسرائیلی گفتند که مهاجمان با موتورسیکلت شروع به تیراندازی به سوی حاضران کردند و بسیاری از آنها هنوز مفقود هستند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که بی‌بی‌سی تایید نکرده ظاهرا نشان می‌دهد یک زن که در این مهمانی شرکت کرده بود توسط دو مرد ربوده شده و با موتور سیکلت منتقل می‌شود.

یکی از نزدیکان این زن اسرائیلی را نوآ آرگامانی شناسایی کرده است.

موشه اور، برادر دوست پسر این دختر، قبل از دیدن او و برادرش در فیلم‌ها - که هر دو در اسارت چندین ستیزه‌جو هستند - گم شدن او را گزارش کرده بود.

آقای اور در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: «من نوآ را در این ویدئو دیدم، ترسیده و وحشتزده بود، اصلا نمی‌توانم تصور کنم چه چیزی در ذهن او می گذرد - در حال فریاد زدن وحشت زده روی موتور سیکلت.»

در یک ویدئویی بعدی - که بی بی سی تایید نکرده - او در حال نوشیدن آب در اتاقی در غزه دیده می شود.

نیروهای ارتش اسرائیل در خارج از نوار غزه، غیرنظامیان اسرائیلی را که در دو نقطه در جنوب گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند.

شبکه های تلویزیونی اسرائیل گزارش دادند که در کیبوتص بئیری، گروگان‌هایی که در یک اتاق غذاخوری نگهداری می‌شدند، پس از ۱۸ ساعت نجات یافتند.

گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که بیش از ۵۰ نفر در آنجا اسیر بودند.

زنی به نام الا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که ساعت ها در یک پناهگاه بمب در شهر سنگر گرفته بود.

او گفت: «ما می‌توانیم صدای تیراندازی زیادی را بشنویم، به ما گفته شد که تروریست‌ها در سالن غذاخوری هستند، ما می‌توانیم صدای تیراندازی زیادی را بشنویم.»

"ارتباطم با خانواده ام قطع شده است. می‌دانم که پدرم ربوده شده است... هیچ کس به ما نمی گوید که چه خبر است. نمی دانم مادرم زنده است."

ویدئویی که توسط بی‌بی‌سی تایید شده است نشان می‌دهد که پیکارجویان در بئیری، مردم را بدون کفش در خیابانی هدایت می‌کنند. مشخص نیست که آیا این افراد همان گروگان هایی بودند که در سالن غذاخوری نگهداری می‌شدند.

در همین حال، به گزارش رادیو تلویزیون عمومی اسرائیل، کان، دو اسرائیلی در حومه شهر اوفاغیم در کیبوتص که روز شنبه توسط شبه نظامیان حماس برای ساعاتی به گروگان گرفته شده بودند، نجات یافتند.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که افراد مسلح وارد شهر شده و پس از به صدا درآمدن آژیر خطر حمله موشکی در شهر، به سوی ساکنانی که به طرف پناهگاه ها فرار می کردند، آتش گشودند.

این دو نفر در آپارتمان خود بودند و سپس چهار پیکارجو آنها را گروگان گرفتند. پیکارجویان بعدا توسط نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

کان گفت سه سرباز اسرائیلی در جریان نجات جراحاتی برداشتند.
+8
رأی دهید
-33

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.