حماس می‌گوید ۵ هزار راکت پرتاب کرده و نیروهایش وارد جنوب اسرائیل شده‌اند

فلسطینی ها سوار بر جیپ نیروهای اسرائیلی در خیابان های غزه
بی بی سی: گزارش شده ده‌ها شبه نظامی گروه اسلامگرای حماس در یک حمله غافلگیرانه وارد جنوب اسرائیل شده‌اند. این گروه می‌گوید ۵ هزار راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده است. به دنبال این حملات، آژیرهای حمله هوایی در سراسر اسرائیل به صدا درآمدند.

ارتش اسرائیل پس از آنکه اعلام کرد شبه نظامیان فلسطینی وارد این کشور شده‌اند، به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است.

شاخه نظامی حماس گفته است ۵ هزار راکت را در ۲۰ دقیقه به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

فرمانده نظامی حماس - جنبش فلسطینی که غزه را اداره می‌کند - مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. حماس همچنین از گروه‌های مسلح در لبنان خواسته است تا به نبرد با اسرائیل بپیوندند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت بهداشت اسرائیل گفته که دست کم ۵۴۵ نفر در این حملات زخمی شده‌اند. خدمات اورژانس اسرائیل هم گفته که حداقل ۲۲ اسرائیلی در این حملات بی سابقه کشته شده‌اند. رادیو اسرائیل هم از ربوده شدن ۳۵ سرباز اسرائیلی خبر داده است.

گزارش هایی از انفجارهایی در نزدیکی تل آویو و مناطق اطراف جنوب غزه منتشر شده است. گزارش شده است که یک نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر هم زخمی شده‌اند.

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند حماس «پرتاب گسترده راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل را آغاز کرده است» و شبه نظامیان آن از «مکان‌های مختلف» وارد خاک اسرائیل شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حال «ارزیابی وضعیت» است و حماس «با عواقب و مسئولیت این رویدادها روبرو خواهد شد.»

ارتش اسرائیل از ساکنان مناطق نزدیک به غزه خواسته شده در خانه‌های خود بمانند. از غیرنظامیان در مناطق جنوبی و مرکزی اسرائیل هم خواسته شده تا «در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند».

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که در پاسخ به حمله غافلگیرانه غزه، اعلام وضعیت آماده باش می‌کنند.

وزیر دفاع اسرائیل با فراخوان نیروهای ذخیره نظامی موافقت کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مقامات ارشد امنیتی تشکیل جلسه اضطراری داده است.

حماس می‌گوید عملیات آنها به تازگی آغاز شده است و پاسخی به خشونت اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه غربی است.
صبح امروز آژیرهای حمله هوایی در جنوب اسرائیل به صدا درآمد و در منطقه کلانشهری تل آویو هم شنیده شد.

آژانس امداد اسرائیل اعلام کرد یک زن ۷۰ ساله پس از اصابت راکت به ساختمانی در مرکز اسرائیل به شدت مجروح شد. در منطقه‌ای دیگر، یک جوان ۲۰ ساله بر اثر اصابت ترکش راکت مجروح شد.

تصاویری از خبرگزاری رویترز نشان می‌داد که آتش نشانان اسرائیلی در حال خاموش کردن شعله‌های آتش در شهر اشکلون هستند، در حالی که دود غلیظی از خودروهای سوخته شده بلند می‌شد.
***********************
نفیسه کوهنورد
خبرنگار ارشد خاورمیانه بى‌بى‌سى فارسى، بیروت
 
تحولات امروز شکست بى سابقه دیوار امنیتى و اطلاعاتى اسرائیل است.
 
تصاویر سوررئالى که از فرود آمدن نیروهاى حماس با گلایدر از هوا در شهرک‌هاى نزدیک مرز غزه و همزمان ورود زمینیشان با موتور سیکلت‌ها به این مناطق، عملیاتى نیست که ظرف یک شب یا حتى در یکى دو هفته طرح‌ریزى شده باشد. همه اینها این سوال را پیش مى آورد که چطور چنین عملیات گسترده اى، از دید سرویس استخباراتى اسراییل دور مانده؟
 
دستگاه‌هاى اطلاعاتى اسراییل در منطقه و جهان به عنوان یکى از زبده ترین و پیشرفته ترین سرویس‌هاى جاسوسى شناخته مى شوند، با صدها عملیات حساس و پیچیده موفق در کارنامه شان. از ترور رهبران حماس تحت شدیدترین تمهیدات امنیتى تا ترور دانشمندان هسته اى ایرانى در قلب تهران.
 
با همه اینها، شهرک‌نشین‌هاى اسراییلى نزدیک مرز غزه، امروز صبح را نه فقط با باران راکت‌هاى حماس که با جولان دادن شبه‌نظامیان این گروه درست جلوى در خانه هایشان شروع کردند.
 
ارتش اسراییل مى گوید عملیات "شمشیرهاى فولادین" را در پاسخ به این حمله حماس آغاز کرده و می‌شود انتظار داشت که غزه و شاید حتى مناطق فراتر از آن براى روزها موشک‌باران شوند اما این سوال همچنان باقى خواهد ماند که چطور سرویس‌هاى اطلاعاتى اسراییل از پیش‌بینى چنین عملیاتى بازماندند چیزى که قطعا مدتها براى گروه‌ها و کشورهاى ضد اسراییل مانند حزب‌الله و جمهورى اسلامى ایران ملازمه‌اى براى پروپاگاندا علیه "دشمن" خواهد بود.


+33
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    از قدیم معروف بود، کسی که میخواد پدر خودشو بسوزونه، هیزمش را هم با دستهای خودش جمع میکنه! عمو بایدن پول رسوند و شما انگلها حشری شدین؟ حالا بی بی نتانیاهو برای همیشه ریشه تون را میسوزاند! این خط و این نشان!
    14
    73
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    این همه هارت و پورت ارتش اسرائیل هم پوشالی در امد این همه ادعا که قویترین دستگاه امنیتی دنیا داریم بغل دستتون گروهای مسلح نتونستین پیش بینی حمله به این گستردگی کنن بس اگر حزب الله وارد حمله بشه من الان باور دارم در مدت ۱ هفته اسرائیل به تصرف در میاره ۸ شهر در دوساعت سقوط کن دست چند گروه مسلح
    76
    32
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    خردگرا - برن، سوییس

    مردم بیگناه که بازیچه دست سیاستمداران فاسد شدند. دنیای تهوع آور امروزی که جمهوری مفعول پرور اسلامی نقش بزرگی در سیاه تر شدن آن دارد. همه میدونستیم که چنانچه پول به ملایان تزریق شود ، اولین کاری که میکنند، حمایت از گروهک های تروریستی و ایجاد نا امنی برای خاورمیانه هست، اساسن بقای ملایان مفعول در جنگ و دشمن تراشیست. از کشته شدن مردم بی گناه ،چه مردم اسراییل و چه مردم عادی فلسطین بسیار آزرده خاطر میشویم. آمریکایی که رییس جمهورش بایدن خواب آلود باشد، نتیجه اش این سیاهی و تباهیست.
    11
    55
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    5 هزار راکت؟ بیشترش ترقه بوده حتما.
    8
    18
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بازی کنندگان بین المللی باعث شده اند تا این حمله صورت بگیرد. نتیجه ی ان بطور یقین خسران کامل حماس خواهد بود در حالیکه دنیا و اعراب چشم خود را خواهند بست تا اسرائیل دندان گرازها را بطور کامل بکشد
    9
    25
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    ۵۰۰۰ راکت؟))) اونم با ۵۰۰۰ راکت چند هکتار زمین با چند تا دختر رو که اسیر گرفتن؟ این بود قدرت شما؟ اینجوری می‌خواستید اسرائیل رو نابود کنید؟ ))) بر پدر اون ساقی لعنت که به اینها جنس خوب میده.
    7
    19
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    dannni - سوئد، سوئد
    اما خوابش رو بگور میبرید تروریستهای کودک کش و ضد ایرانی.تمام دنیای متمدن طرفدار اسرائیل هست.تروریستهای حماس با مخفی شدن در مناطق غیرنظامی و سپر انسانی درست کردن در بیمارستانها و مدارس بزدلانه به مردم غیرنظامی حمله تروریستی کردن ،بعد یک مشت خائن کثیف و تروریست از این جنایت عربهای وحشی فلسطین حمایت میکنند! حزب الله اگر کوچکترین اقدامی کنه،اسرائیل کل لبنان رو به عصر حجر برمیگردونه.و در اونصورت،دیگر ملاحضات انساندوستانه اش رو هم کنار خواهد گذاشت.
    8
    28
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد
    فعلا درباره این هجوم حرف می‌زنیم متوجه هستی قبول داشته باش تو این هجوم به قول مردم اسرائیل و تحلیلگران اروپا و خود اسرائیل غافل گیرنده بود و شبکه امنیتی اسرائیل را نابود کرد
    24
    9
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.