اعلام آماده‌باش ارتش اسرائیل برای شرایط جنگی؛ شبه‌نظامیان غزه مشغول انجام عملیات در خاک اسرائیل

العربیه: از ساعات اولیه بامداد شنبه 15 مهر صدها موشک از غزه به اسرائیل شلیک شد و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی نفوذ کردند.

ارتش اسرائیل، صبح شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام آماده‌باش برای شرایط جنگی، هشدار داد که حماس عواقب حملات موشکی اخیر را متحمل خواهد شد.

همزمان ویدیویی از نفوذ چندین مسلح فلسطینی به شهرک‌های اطراف غزه منتشر شده است.

رسانه‌های اسرائیلی هم از کشته‌شدن یک شهرک‌نشین و زخمی‌شدن 15 نفر دیگر خبر دادند.

ارتش اسرائیل تصریح کرد که «شماری افراد مسلح از غزه وارد اسرائیل شدند و همزمان ده‌ها موشک از غزه به خاک اسرائیل شلیک شد.»


بیانیه ارتش اسرائیل «از اهالی مناطق اطراف غزه خواست که از منازل خود خارج نشوند.»

همزمان با شلیک موشک از نوار غزه، آژیر خطر در شهرک‌های اطراف این نوار به صدا درآمد.

شاهدان نیز از شنیده‌شدن صدای شلیک موشک از مناطق مختلف غزه خبر دادند.

رادیو ارتش اسرائیل هم گزارش داد که شماری فلسطینی از غزه درصدد نفوذ به اسرائیل با یک بالن بودند.

در همین رابطه، گروه «حماس» مسئولیت حمله موشکی به اسرائیل را پذیرفت و اعلام کرد که نیروهایش مشغول انجام عملیات در خاک اسرائیل با نام «توفان الاقصی» هستند.

این بیانیه افزوده است که محمد الضیف، از فرماندهان ارشد حماس طی ساعات آینده سخنان مهمی را درباره این عملیات ایراد خواهد کرد.

خبرنگار «العربیه» هم از نفوذ موفقیت‌آمیز ده‌ها فلسطینی مسلح به خاک اسرائیل خبر داد و گفت که روند شلیک موشک از غزه به اسرائیل افزایش چشمگیری داشته است.

از سویی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم خواستار نشست فوری با مقامات امنیتی ارشد برای بررسی حملات موشکی حماس شد.


اسرائیل از سال 2007 پس از کنترل نوار غزه توسط حماس، این نوار را تحت محاصره قرار داده است. از آن زمان گروه‌های مسلح فلسطینی حاضر در غزه هر از چندگاهی با نیروهای ارتش اسرائیل درگیر می‌شوند.
+70
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    پولهایی که بایدن داد به ایران، اینجوری خرج میشه، بایدن، حالا باز هم پول بده، ببینین، شاه ما رو کله پادکردین، امنیت منطقه که هیچ ، امنیت دنیا از بین رفت، تا در ایران امنیت درست نشود و شاه بر نگردد، امنیت دنیا تامین نمیشود، با وجود آخوند تروریست دنیا امنیت بخود نمیبیند، تمام
    35
    95
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    با درست شدن درگیری مسلحانه بین اسرائیل و فلسطینیها با حمایت نظام جنایتکار اخوندی ایران روند مذاکره بین عربستان و اسرائیل بخوبی پیش نخواهد رفت و نمی گذارد مردم اسرائیلی اب راحتی از گلویشان پایین برود. ازاد کردن 6 میلیارد پول ایران برای نظام اخوندی و مذاکره کردن مخفیانه امریکا با مسئولان نظام اخوندی این درگیریها و موشک پرانیها و مشکلات بسیار را برای اسرائیل پیش خواهد اورد. البته با ازاد شدن پولهای ایران توسط امریکا و رسیدن بدست دژخیمان نظام جنایتکار اخوندی , مردم ایران هم بی نصیب از سرکوب بیشتر توسط مزدوران نظام اخوندی نخواهد بود !
    32
    65
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    خوب تک تک تیکه های پازل رو کنار هم بچینیم پول ها بدست جمهوری نکبت رسید سلاحها آماده شدند میلیون ها افغان که اکثریت مردان مجرد هم وارد ایران شدند پس نیرو هم برای اعزام به جنگ فراهم شدند که دستمزد هاشون رو هم از پول‌های آزاد شده حاضره. کجا هستند اون‌ هموطنان ساده ایی که برای پول‌های آزاد شده خوشحالی میکردند
    17
    50
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    رژیم تروریست ،کودک کش،و‌ضد ایرانی جمهوری اسلامی این گروهکهای جنگ طلب و تروریست عرب رو تجهیز کرده،موقعش هست اسرائیل که حمایت سیاسی تمام جهان متمدن را هم برخوردار هست سر این اختاپوس ضدبشر در ایران را قطع کند.آیا دولت بایدن کودن چپ افراطی و ژوزپ بورل چپگرای بیشرم در اروپا باز هم میخواهند وحشیگریها و جنگ طلبی رژیم ضد ایرانی سپاه را ماستمالی کنند؟
    14
    38
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    ایران برنده واقعی این درگیری است ارتش اسرائیل تیشون داد پوشالی چند گروه مسلح ۸ شهرش در دوساعت به تصرف در اورد این روز لکه ننگی تو تاریخ اسرائیل قرار میگیره یاد ندارم همچین ضربه ای
    60
    30
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    dannni - سوئد، سوئد
    مزدور رژیم،ارتش اسرائیل هنوز هیچ واکنشی نشون نداده،تروریستهای حماس اینقدر رذل هستند که از داخل مدارس و بیمارستانهای غزه راکت پراکنی میکنند تا اسرائیل بخاطر خطر تلفات غیرنظامیان نتونه به این مناطق حمله کنه.این روش ناجوانمردانه و ضد بشری هم یقینا رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی یادشون داده.
    8
    5
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد
    Munchen - مونیخ، آلمان
    خیلی بی شعور تشریف داری خود سازمان های امنیت اسرائیل و کل اروپا از این حمله به شوک رفتن واقع گرا باش وقتی درباره یک مساله بحث میکنی قرار نیست اگر شما از یک کشور طرفداری میکنی تمام اشتباه هاشون ماست مالی کتی بعد این متن من که بالا نوشتم چه ربطی به مزدوری من داره آیا حق ندارم درباره یک مساله که واقع شده و بنفع جمهوری اسلامی این حمله شده و شکست دیوار امنیتی که بقول خود مردم اسرائیل اذعان شده حق نظر ندارم نکنه باید مانند شما باید هورا بزنم برای خریت و ناکارایی اسرائیل بکنم ....
    3
    11
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.