دادگاهی در ابهر یک مجروح جنگی معترض را به ۱۳ سال حبس محکوم کرد

 محمدولی حیدربیگی، مجروح جنگی معترض.صدای آمریکا: دادگاهی در ابهر یک مجروح جنگی معترض که هر دو پایش را در جنگ ایران و عراق از دست داده به ۱۳ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهامات مطرح‌شده علیه محمدولی حیدربیگی «همکاری با دولت متخاصم»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام» عنوان شده است.

کانون حقوق بشر ایران پیشتر با اشاره به بازداشت او در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ از «پرونده‌سازی» و طرح اتهامات متعدد علیه محمدولی حیدربیگی و پذیرفته‌نشدن وکیل انتخابی او از سوی قاضی پرونده خبر داده بود.
محمدولی حیدربیگی پس از بازداشت در ۲۸ آبان ۱۴۰۱ مدتی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زنجان محبوس بود و پس از مدتی به زندان صفرآباد زنجان منتقل شد.

او در طول حبس یک ماهه‌اش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این معترض سرانجام پس از حدود یک ماه در ۲۳ آذرماه به قید وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

به گزارش هرانا، در صورت تائید حکم او در دادگاه تجدیدنظر، مجازات اشد پنج سال حبس در مورد این مجروح جنگی بالای ۷۰ درصد قابل اجرا خواهد بود.

این در حالیست که خبرگزاری بسیج دو سال قبل، در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، از کمک مالی محمدولی حیدربیگی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تقدیر کرده و افزوده بود که او در جریان عملیات کربلای ۵ در جنگ ایران و عراق هر دو پای خود را از دست داده است.
+27
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    قورپه - بروکسل، بلژیک
    اینها برای بقای خودشون به افراد خانواده و دوستان رحم نمیکنند جانباز که دیگه براشون مهم نیست اون موقع که قربان صدقه مردم میشدند تا جبهه ها را مردم پر کنند به مردم نیاز مبرم داشتند
    1
    12
    جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه
    در مقابل اینهمه بیشرمی و وقاحت چه میتوان گفت !نابود باد رژیم تباهی و فساد جمهوری اسلامی ایران
    1
    4
    جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.