آیا افسردگی و اضطراب می‌تواند از علائم اولیه ام‌اس باشد؟

دویچه وله: براساس یک مطالعه جدید، مشکلات روانپزشکی ممکن است نشانه‌های اولیه مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری ام‌اس باشند.

به نوشته نشریه پزشکی مدیکال‌نیوز‌تودی، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا عواملی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است سالها قبل از شروع بیماری ام‌اس، شاخص اولیه این بیماری باشند: از جمله بیماری‌های روحی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی.

این مطالعه در مجله Neurology، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شده است.

برای مطالعه حاضر، محققان به بررسی چهار جمعیت، پنج سال قبل از تشخیص ام‌اس پرداختند.

این مطالعه نشان داد افرادی‌ که در نهایت به ام‌اس مبتلا می‌شوند، دو‌برابر بیشتر از دیگرانی که این بیماری را ندارند، مشکلات روانپزشکی قبل از تشخیص ام‌اس داشته‌اند.

از آنجا که بیماری‌های روانی بر کیفیت زندگی و پیشرفت ناتوانی مبتلایان به ام‌اس تأثیر می‌گذارد و احتمالاً خطر مرگ‌و‌میر را افزایش می‌دهد، نتایج این تحقیق ضرورت جدی‌گرفتن مشکلات روانی و دنبال‌کردن روش‌های درمانی این بیماری‌ها برای پیشگیری از ام‌اس را یادآور می‌شود.

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی از جمله مغز، نخاع و اعصاب بینایی تأثیر می‌گذارد.

پیش‌آگهی ام‌اس امروز در مقایسه با اوایل دهه ۹۰ بسیار مطلوب‌تر شده و بیماران کمتری در حال انتقال به اشکال پیشرونده ام‌اس هستند.  همچنین  ام‌اس به‌ندرت کشنده است، اگرچه می‌تواند منجر به عوارضی مانند مشکلات بلع یا عفونت قفسه سینه یا مثانه شود.

البته این مطالعه ادعا نمی‌کند که وجود اضطراب و افسردگی، قطعا پیش‌درآمد ام‌اس قریب‌الوقوع است ولی به‌عنوان یک علامت جدی باید حتما در نظر گرفته شود.
+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.