کشف ۴ میدان جدید نفت و گاز در ایران همزمان با افزایش فروش به خریداران خرده‌پا

العربیه: جواد اوجی، وزیر نفت ایران، روز چهارشنبه 12 مهر از کشف 4 میدان نفتی و گازی جدید در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا»، اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت که «میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر 2.6 میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.»

وزیر نفت ایران با نام بردن از این چهار میدان نفت و گاز جدید، گفت که «میدان چشمه‌شور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر» این 4 میدان کشف شده جدید هستند.

اظهارات وزیر نفت ایران در حالی مطرح می‌شوند که سال‌هاست اقتصاد مبتنی بر نفت ایران از سوی ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی، تحت تحریم است.

در چند سال اخیر، میزان فروش نفت ایران به حد قابل توجهی کاهش یافته بود، اما به تازگی گزارش‌ها از افزایش فروش نفت این کشور، به خصوص با تخفیف ویژه به خریداران خرده‌پا خبر می‌دهد.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی که پنج‌شنبه، 23 شهریور منتشر کرد، نوشت که تقاضا برای خرید نفت خام ایران در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، پس از تمدید کاهش عرضه توسط برخی کشورهای اوپک پلاس که منجر به افزایش قیمت‌های جهانی شد، در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، در حالی که پالایشگاه‌های کوچک و مستقل در چین نفت ایران را که با تخفیف ویژه فروخته می‌شود، ذخیره می‌کنند و از حاشیه سود قوی برای پاسخگویی به تقاضای فصلی بالا بهره می‌برند، پالایشگاه‌های دولتی بزرگ اما به دلیل ترس از مجازات به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده، هنوز با آن‌ها فاصله دارند.

ناظران می‌گویند که بازار نفت خام ایران با تخفیف‌های 13 و 20 دلاری در بین خریداران خرد در شرق آسیا، رونق فراوانی یافته و همین انگیزه بیشتری برای دولت ایران برای اکتشافات بیشتر و تلاش برای بهره‌برداری‌های بزرگ‌تر را ایجاد کرده است.
+2
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.