توافق ایران و آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر

العربیه: رسانه‌های جمهوری آذربایجان و ایران، روز چهارشنبه 12 مهر از ورود هیئت ناظر ایرانی در رزمایش مشترکی که با حضور ناوهای جنگی و نیروهای دریایی آذربایجان و قزاقستان در دریای خزر در جریان است، خبر دادند.

خبرگزاری آذربایجانی «آپا»، گزارش داد که ایران «ناظر» در رزمایش مشترک تاکتیکی «خزر-2023» حاضر شده است.

بر اساس این گزارش، سبحان بکیروف، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان با هیئتی به سرپرستی محمدرضا خزایی، فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

«آپا»، در همین باره نوشت که «در این نشست که به میزبانی ستاد نیروی دریایی آذربایجان برگزار شد، اهمیت رزمایش خزر-2023 مورد تاکید قرار گرفته و طرفین برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و ایران در دریای خزر را در آینده مورد توجه قرار دادند و توافق اولیه در این زمینه حاصل شد.»

همچنین عنوان شده که در این دیدار چشم‌انداز توسعه همکاری‌ها در زمینه نظامی بین نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که روز سه‌شنبه 11 مهر، رسانه‌های ایران از دیدار روز دوشنبه حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان خبر دادند.

به گزارش «ایسنا»، امیرعبداللهیان در این دیدار «حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها» را سیاست ثابت جمهوری اسلامی معرفی کرده و بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید کرده است.

ناظران می‌گویند تنش در قره باغ کوهستانی با پیروزی برق‌آسای ارتش آذربایجان و فروپاشی جمهوری خودخوانده جدایی‌طلب «آرتساخ» در حال کاهش است و تلاش‌های ایران و روسیه در میانجی‌گری برای برقراری نشست‌های صلح بین این دو کشور همسایه، در حال افزایش است.
+2
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    دم آذربایجان گرم . بعد از ترور کارمند سفارتش در تهران ایران را به التماس وا داشته است. ایران هر روز التماس باز شدن سفارت دوباره آذربایحان را در تهران می کند
    6
    7
    ‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.