پوتین: همه‌پرسی‌ها تمایل مناطق تحت کنترل برای الحاق به خاک روسیه را نشان داد

العربیه:در اولین سالگرد اعلام بحث‌برانگیز روسیه برای الحاق چهار بخش از اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه تاکید کرد که عملیات نظامی کشورش در اوکراین، «مردم را از شر افراط‌گرایان نجات داد».

رئیس جمهوری روسیه، افزود، که ساکنان مناطق تحت کنترل نیروهای روسی، طی همه‌پرسی محلی برگزار شده، «تمایل خود را برای ضمیمه شدن به خاک روسیه ابراز کردند».

پوتین در یک سخنرانی ویدیویی که شنبه 8 مهر، پخش شد، گفت: ساکنان این 4 منطقه، «رفراندومی را که سال گذشته برگزار شد» تأیید کردند.
همه‌پرسی غیرقانونی
پوتین افزود که گزینه پیوستن به روسیه با انتخابات محلی برگزار شده در ماه جاری، تقویت شده و در این روند انتخابات قدرت به مقاماتی بازگردانده شد که از پیوستن به مسکو حمایت می‌کنند.

وی همچنین گفت:«همان گونه که یک سال پیش در همه‌پرسی تاریخی اتفاق افتاد، مردم این مناطق بار دیگر تمایل خود را برای بودن در کنار مسکو ابراز و تایید کردند.»

رئیس جمهوری روسیه نیز تصریح کرد که مردم این چند منطقه با کار و عمل واقعی خود ثابت کردند که از هموطنان خود در روسیه حمایت می‌کنند و شایسته اعتماد آن‌ها هستند.
نجات مردم از سلطه افراط‌گرایان
پوتین با تکرار موضع خود در این‌باره مجددا گفت که تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022 مردم را از دست رهبران ملی‌گرایی در کییف نجات داد که «جنگ داخلی و تروریسم تمام عیار را علیه کسانی که از آن‌ها متفاوت فکر می‌کنند راه انداخته بودند».

شایان ذکر است که در 30 سپتامبر سال گذشته، بخش‌هایی از چهار منطقه اوکراین، دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا، پس از همه‌پرسی که به گفته مسکو منجر به اکثریت قاطع رأی دهندگان به نفع خود شد، رسماً به روسیه ضمیمه شدند.

علاوه بر این که نیروهای روسیه هیچ یک از این مناطق چهارگانه را به‌طور کامل تحت کنترل خود ندارند، در واکنش به چنین اقداماتی از سوی روسیه، کشورهای غربی برگزاری این گونه همه‌پرسی‌ها را نامشروع و نتایج آن را رد کردند و ضمیمه کردن بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه که همراه با ارعاب گسترده رأی دهندگان انجام شده را بی‌معنی و غیرقانونی دانستند.
+8
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) جناب پوتین، بنده چهار روز پیش، دستگاه تلویزیون‌ام -بخاطر این قطعی‌های‌ بلند‌مدت و همچنین کوتاه‌مدت برق در اکراین که -راست یا دروغ- بخاطر حملات موشکی زیر‌ساختی به‌اکراین که در طی‌ یک‌سال‌و‌نیم گذشته تاکنون -راست و دروغ- به‌شما نسبت داده می‌شود، سوخت! - فعلا هم توان خرید تلویزیون جدید را ندارم، این‌هست که اکنون در این "زمان شبانه" -تا قبل از میل‌فرمودن شام‌ که نان‌و‌پنیر هست- پشت کامپیوتر نت‌بوک گرمی‌ام -که خوش‌بختانه- همچنان کار می‌کند، در فضای اینترنت روسی و ایرانی‌ چرخ می‌زنم. حال حرف‌ام این‌است، که با طرح دیرین شما از برای تاسیس و احیای "دنیای روس سپید" همیشه موافق بودم، اما گرامی‌!، اکنون سال ۱۹۵۰ میلادی نیست، که کشورها بتونند با "سانسور و غربال‌گری اطلاعات" به مردم خود -از جهت اطلاع‌رسانی-، خوراک موردنظر و سانسور‌شده بدهند. / حداقل از ۱۰ سال گذشته، هر‌کس در این دنیا، با داشتن موبایل و کامپیوتر و فضا‌های مجازی، هر فرد، خودش یک "بنگاه مستقل اطلاعاتی" هست، و دیگر نمی‌توان مردم را -با پروپاگاندا و گاگول‌نمودن- خر کرد. ~ (ادامه...)
    2
    6
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) از سال ۲۰۱۴ که این آشفته‌بازار -با کارگردانی عموسام- به‌طور رسمی‌ بین اکراین و روسیه ایجاد شد، ۱۰ سال می‌گذرد، که جز تباهی برای هر دو طرف این قضیه(اکراین و روسیه)، هیچ به‌همراه نداشته است. خواهشمندم که از کاخ خود بیرون بیایید، و به مسایل، بدون عینک -خواب و خیال- نگاه کنید. / به‌ویژه در طی‌ این یک سال‌و‌نیم پیش تاکنون، با این پروپاگاندای بین اکراین و روسیه، بازار اخبار جهان -چه کمی‌ واقعی‌ و چه تا حدود زیادی کذب- بسیار داغ است. بستگان بنده که در امریکا و کانادا و آلمان ساکن هستند، در طی‌ این یک سال‌و‌نیم پیش تا تاکنون، مغز من‌ را مورد "گ.ا.ی.ش" قرا دادند، از بس‌که یا -با طعارفات پوچ ایرانی- می‌گویند بیا پیش ما؛ > (خودت رو سینه‌خیز برسون به مرز با لهستان!، ما اونجا آشنا داریم که میارنت اینجا امریکا پیش ما!، بعد که جنگ‌تون تموم شد!، برگرد پیش خودت در اکراین!)، و یا می‌گویند برو آلمان یا لهستان پناهنده‌شو!، و یا من را -با حالت بازجویی و تحکم از سوی ارباب به برده- محکوم به -تحت تأثیر قرار گرفتن از اخبار این کارزار بر‌طبق رسانه‌های روسیه‌ای می‌دانند!-. (ادامه ...)
    1
    3
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) بنده حال‌و‌هوای اجتماعی جای‌جای اکراین و روسیه‌ را مثل انگشتان هر دو دستم می‌شناسم، پس به "یک بچه‌ی دریا" نمی‌توان شنا آموخت، چرا‌که او خود، بهترین شناگر است. / جناب پوتین، بیایید واقع‌گرا باشیم --> دوران کنونی، دیگر زمان ادغام انسان‌ها نیست، چرا که -متاسفانه- در این دوران ما و پس از آن، "هر که ساز خود می‌زند" (به ویژه این خاخول‌های -چه غربی چه مرکزی و چه شرقی‌ اکراین- که اینجا باقی‌ مانده‌ا‌ند-) چراکه هرچه انسان محترم روس بود، از اینجا رفت که رفت). شما نیز از "کاخ" خود بیرون آمده، و به "کوخ" نگاه بیاندازید، تا منطقی‌ و رئالیست شوید ~ با سپاس ~
    2
    3
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    اگر دز خود مسکو همه پرسی کنید که آیا میخواهید شهروند آمریکا باشید یا روسیه ۹۰ درصد رای به آمریکایی شدن میدن.اولا که این همه پرسی ها همه ش تقلبی و ساختگیه و دومآ از چند تا آدم جنگ زده که سایه موشک و هواپیمای جنگی ۲۴ ساعته رو سرشونه اگه سوال کنی که جوابشون ارزشی نداره
    4
    7
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    از اون طرف استویای گرجستان رو گرفته ، از این طرف کریمه، حالا شرق اوکراین، لهستان رو هم میگه مال ماست استالین اشتباه کرد بخشیدهمینطور بقیه اروپا. روسیه از آمریکا میترسه وگرنه تا حالا اروپا رو درسته قورت داده بود
    3
    8
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.