اعتصاب در ۴ شهر استان سیستان و بلوچستان؛ اعتراض‌ها در زاهدان ادامه یافت

 تصاویر منتشر شده از اعتصاب کسبه در زاهدانصدای آمریکا: همزمان با ادامه جو امنیتی در شهرهای استان سیستان و بلوچستان، بازاریان دست‌کم چهار شهر زاهدان، چابهار، نوبندیان و سراوان روز شنبه هشتم مهر، در ادامه واکنش‌ها به مناسبت سالگرد «جمعه خونین زاهدان»، اعتصاب کردند.

همزمان، معترضان در برخی نقاط شهر زاهدان با آتش‌زدن لاستیک به اعتراضات خود ادامه دادند و برخی ویدیوهای منتشرشده حاکی از تردد ماموران حکومتی در شهر زاهدان است.

به گزارش وب‌سایت حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، حضور نیروهای نظامی در سطح شهر زاهدان مشاهده شده است. اعتصاب و اعتراضات به رغم جو امنیتی در شهرهای این استان بویژه در زاهدان ادامه دارد.
به گزارش منابع حقوق بشری، ماموران حکومتی در روز جمعه هفتم مهر، دست‌کم ۵۱ تن از جمله ۶ کودک را در شهرهای زاهدان، خاش و میرجاوه بازداشت کردند و حدود ۳۰ تن از معترضان نیز در جریان اعتراضات به مناسبت سالگرد «جمعه خونین زاهدان» به وسیله نیروهای سرکوب‌گر مجروح شده‌اند.
ادامه اعتراضات در مناطق مختلف زاهدان در سالروز "جمعه خونین"
دویچه وله: با تاریک شدن هوا همچنان جو امنیتی در مناطق مختلف شهر زاهدان پابرجاست.
 
بر اساس عکس‌ها و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیروهای امنیتی در منطقه بازار مشترک به سمت مردم معترض اقدام به تیراندازی کرده و در خیابان پیربخش منطقه شیر‌آباد اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به داخل منازل و خیابان‌ها کردند.
 
به گزارش حال‌وش در شامگاه ٨ مهر ماه ١۴٠٢ حدود ۳۰ خودروی ضد شورش وارد منطقه بازار مشترک شده و این منطقه را به‌طور کامل محاصره کرده‌اند.
 
شاهدان عینی از اعزام ده‌ها خودروی نظامی به منطقه شیرآباد نیز خبر داده‌اند.
 
در منطقه جاده قدیم زاهدان نیز صدای تیراندازی شنیده شده است.
 
کمپین فعالان بلوچ نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار ویدیوهای مختلف از آتش زدن لاستیک از سوی معترضان برای مسدود کردن مسیرهای ورودی به منطقه شیرآباد زاهدان خبر داده است.
مادر خدانور: ما دادخواه خون فرزندان خود هستیم
حال وش که در مورد بلوچ‌ها و اهل سنت گزارش تهیه می‌کند، از مادر خدانور لجه‌ای، یکی از جانباختگان "جمعه خونین زاهدان" ویدیویی منتشر کرده است.
 
در این ویدیو مادر خدانور در مورد حق خواهی خون فرزند خود و سایر خانواده‌های دادخواه صحبت کرده است.
او در این ویدیو می‌گوید: «چرا قاتل فرزندان ما پیدا نمی‌شود؟ خداوند هر کسی را که در قتل فرزندان ما نقش داشته است را به سزای اعمالش برساند. ما دیه نمی‌خواهیم و به پول آن هم احتیاجی نداریم. فقط تقاضای شناسایی عامل یا عاملان قتل بچه‌هایم را داریم تا مجازات شوند.»
+26
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    اگر بقیه شهرهای کوچک و‌بزرگ، دهات و بخشهای ایران به اعتصابات سیستان و‌بلوچستان نپیوندند و با آنها در زمینه اعتصاب ملحق نشوند، خاک بر سر آنها، کثافت بر سر تک تک مردم آن شهرها، حتی بر سر من، من و خانواده ام همگی به اعتصاب پیوسته ایم، اینرا نوشتم که جواب کسانی را داده باشم از قبل که بدانند خون‌کسی رنگین تر از کسی دیگر نیست، تو هموطن من نیستی تو ایرانی نیستی اگر این حداقل را نتوانی انجام دهی تو بی غیرتی و بی ریشه. من خودم نانوایی دارم، خواهرو آرایشگاه، پدر پیرم هنوز کار میکند و دینام پیچ، پس بدان هر کدام از ماها در خانواده خودمان قسمتی از این زنجیر اعتصاب را داریم. تو هم داشته باش، این تنها راه رهایی از شر این بی کس و کاران بچه کش مفعول اختلاسگر ایرانی ستیز هست و بس، تمام
    4
    4
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    کالای داخلی هموطنان آسیب می بینن. باید کالای خارجی باشه. مثلا این ماشینای چینی، واردات دست سپاه و بسیجه است . اینا رو ثبت نام نکنین. .۹۰۰ هزار نفر برای لاتری ماشین ثبت نام کردن، نفری ۱۰۰میلیون تومن، ضرب در نهصدهزارکن میشه خداتومن، پول ادمکشا رو تامین میکنین
    2
    1
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.