جنجال سلام به سبک نازی‌ها از سوی شرکت‌کنندگان در جشن آبجوخوری آلمان

یورونیوز: تصاویری که از یک جشن آبجوخوری در شرق آلمان منتشر شده است شماری از شرکت‌کنندگان را در حالی نشان می‌دهد که دست‌های خود را نشانه سلام نازی‌ها بالا برده‌اند.

این در حالی است که صدای یک ترانه معروف دوران حکومت نازی‌ها نیز در پیش‌زمینه شنیده می‌شود. انتشار این تصاویر ویدئویی در حالی صورت می‌گیرد که بالا بردن دست‌ها به نشانه سلام نازی‌ها در آلمان و اتریش ممنوع است.

در قوانینی که پس از پایان جنگ جهانی دوم در آلمان وضع شده برای کسانی که دست خود را به نشانه سلام نازی بالا می‌برند بین سه ماه تا پنج سال زندان در نظر گرفته شده است.

پلیس آلمان تحقیق درباره این تصاویر ویدئویی را که در باوتسن در شرق این کشور ثبت شده آغاز کرده است.
انتشار این تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های کاربران را به دنبال داشته است.

این تصاویر ویدئویی در حالی منتشر شده که حزب «آلترناتیو برای آلمان» طی سال‌های اخیر موفقیت‌های انتخاباتی بی‌سابقه‌ای را برای یک حزب راست افراطی کسب کرده است. نامزد این حزب سه ماه پیش توانست در دور دوم انتخابات زونه‌برگ در شرق آلمان پیروز شود.

مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی آلمان هشدار داده‌اند که اقبال به راست افراطی بزرگترین تهدید برای دموکراسی در این کشور محسوب می‌شود.

مراسم آبجوخوری در شهر باوتسن در ایالت زاکسن آلمان در چهارچوب جشن سنتی «اکتبرفست» در این کشور برگزار می‌شود.
+29
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اینها ادعای دموکراسی و آزادی و کوفت و خوره شون عالمگیره ! آتش زدن قرآن ( که منهم بهش بی اعتنام ) جُرم محسوب نمیشه و عین آزادی عقیده بحساب میاد ، ولی سلام نازی و انکار هولوکاست جرم بحساب میاد زندانی داره !!!!!! این نشاندهنده نفوذ گسترده و عمیق کارتل های یهودی در اقتصاد دنیاست که دموکراسی رو باد هوا میکنه !مسخره های عوضی .
    70
    45
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    به به؛ "تقینکه بیتتا دویچس بیق - داس ایست زر زوس" ؛) / --- از گرامی‌یان مقیم آلمان پوزش می‌خوام، چون سواد آلمانی‌م نم کشیده، اشتباهات گراماتیکی رو به بزرگی‌ خودتون ببخشید ؛)
    43
    3
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    دقیقاً دنیا همین را کم داشت
    4
    19
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    من که دستم همیشه بالاست، مجوز دکتر هم دارم.
    70
    71
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    شرق آلمان که بعد از جنگ جهانی در کنترل روسیه بود فضا و فرهنگ کاملا بسته و متفاوتی نسبت به غرب آلمان داشت ،تحت کنترل کمونیسم روسیه ،مسافرت خارج ،آموزش زبان انگلیسی محدود بود و فضا کاملا فقیرانه و استبدادی بود و حتی هنوز هم بعد از چندین دهه،بیشتر مناطق شرقی آلمان فضای پوپولیست ،کارگری و خارجی ستیزی دارد و نسبت به بقیه مناطق آلمان محرومتر و بدتر است.در غرب آلمان اما فرهنگ و طرز فکر کاملا متفاوتی رایج هست.البته مهاجرت بیرویه از کشورهای اسلامی ،عربی و افغان هم در شکل گیری این احساسات موثر هست.افراد زیادی با چادر و حجاب و ریش و عبا در شهرها تردد میکنند و هیچ احترام و علاقه ای برای فرهنگ آلمان قائل نیستند.
    21
    53
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Momijii - توکیو، ژاپن
    اول که آتش زدن قرآن در دانمارک بود چه ربطی به آلمان دارد؟ در آلمان بخاطر تجربه نازیسم و مقصر بودن کسور در جنگ های جهانی ،حساسیت و محدودیت قانونی شدیدی روی چیزهای که سمبل آن زمان هست وجود دارد،و البته این مورد در شرق آلمان بوده که بخاطر اینکه سالها بعد از جنگ تحت کنترل روسیه و کمونیسم‌بود هنوز هم نسبت به غرب آلمان عقب افتادگی دارد و افکار پوپولیسم در آن رواج دارد.بعد هم چیزی به اسم کارتل! یهودی نداریم.و اگر کمی از اوضاع آلمان اطلاع داشتی اراجیف جمهوری اسلامی را تکرار نمیکردی.
    34
    50
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    مسلمه دست تو و امثال تو باید همیشه بالا است.برای نگه داشتن بعضی اعضای صاحبانون در حین لیس زدن . زانو زدن مقابل صاحباتون این مشکل را ایجاد میکنه
    35
    48
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک

    Munchen - مونیخ، آلمان
    با فرمایشات شما کاملا موافقم. آلمان شرقی ها به غیر از چند سال محدود بین جنگ جهانی اول و دوم هیچگاه فرهنگ آزاد بودن و دموکراسی را تجربه نکرده اند, و همیشه در حکومت دیکتاتوری زندگی کرده اند. این کاملا در رفتار و تفکرشان (در مقایسه باآلمان غربی ها) مشخص است.
    18
    45
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    Munchen - مونیخ، آلمان
    اون چیزی که من در این خصوص گفتم منظور کُلاً اتحادیه اروپاست که دانمارک هم شاملش میشه ! لهستان هم در اینخصوص قوانین سختگیرانه ای داره ، ولی اینجا تنها صحبت از آلمان و اتریش بود ! اون محدودیتها و حساسیت‌هایی که ازش اسم بردی ، ادعای دموکراسی و آزادی‌های فردی شناخته شده در دنیای آزاد امروز رو زیر سئوال میبره و در واقع میشه یک بام و دو هوا !! متاسفانه تو وسعت و قدرت تفکرت بسیار محدوده و ظاهراً بدجور در جامعه آلمان و طرز تفکر و قوانین و سختگیریها و محدودیتهای تزریقی اونجا غرق شدی و مزخرفات احمقانه اونهارو قرقره میکنی و کاملاً یک آلمانی هستی ! اگر کمی فکرت بازتر و کمی هم مطالعه داشتی میفهمیدی که اقتصاد غرب در دست غولهای تجاری یا همون کارتلهائیست که صاحبانش یهودیها هستند و اکثراً هم مقرشون در آمریکاست ، جائیکه اقتصاد و سیاستش با اروپا گره خورده و در حقیقت سیاستهای کُلی رو به اروپا دیکته میکنند !!
    50
    19
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Momijii - توکیو، ژاپن
    اول که مودب باش و بی ادبی نکن ،وقتی چیزی را نمیدانی یا واقعیت بر خلاف نظرت هست دلیل نمیشه با پرخاش و بی ادبی احساساتت رو تسکین بدی و خودت رو خالی کنی.چیزهایی که من نوشتم عین واقعیت هست حالا چه تو خوشت بیاید یا نه. میتونی از هر کس در اینجا زندگی میکند سوال کنی تا ببینیم آیا حرفهای من "مزخرفات احمقانه" هست یا ارجیف ضد غرب/ضد یهود که رژیم با پروپاگاندا و شستشوهای مغزی میگوید تو هم دانسته یا ندانسته تحت تاثیرش هستی.من نمیدانم کجای دنیا هستی،احتمالا داخل ایران،چون واضح هست هیچ تجربه و اطلاعی از محیط غرب نداری.
    14
    30
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    Munchen - مونیخ، آلمان
    اولاً نمیدونستی بدون که اتفاقاً من خیلی هم مودب هستم ، اینکه می‌گی اراجیف جمهوری اسلامی رو تکرار نکن ، یعنی که من هم دارم اراجیف میگم !؟ اراجیف و مزخرفات دو واژه مترادفه ، یعنی معنیش یکیه ! پس اول تو شروع کردی و نه من ! دوماً اگر سابقه کامنتهای کاربران این سایت در نظر میداشتی ، میدونستی که منهم یکی از مخالفان سرسخت رژیم ج ا هستم و اونطور طرز فکر منو تکرار اراجیف ج ا نمیگفتی ! اینجا هم دوباره تکرار کردی ، که من تحت تأثیر پروپاگاند رژیم هستم که اینطور نیست ، اگر من از صهیونیسم منزجرم و نه از یهودیت و برعکس تو عاشق صهیونیسم ، دلیل نداره که منو با ج ا مقایسه بکنی ! جنگ نداریم که ، بقولی عیسی به دین خود ، موسی به دین خود .
    29
    11
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    اتفاقا برعکس، آبجو و مشروب و این چیزا توی ارتش هیتلر جا نداشت، اون دیسیپلینی خاص می خواست وگرنه چه جوری با ۲۰۰هزارکیلومتر مربع مساحت، تمام اروپا باستثنای انگلیس رو فتح می‌کرد. مستی و همجنس گرایی و حتی دخانیات رو برای جوانان آلمان هیتلر کسر شان می دونست. مسلمانانی فلسطین بخاطر اسرائیل آمدن سمت هیتلر، اما بخاطر گشاد با ک نظم ناپذیری هیتلر نتونست از آنها استفاده کنه ، فرستادگان کمپ اب خنک بخورن. طرفدار هیتلر نیستم ،اینا انگلیسی بودترجمه کردم خدمتتون
    1
    0
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.