ترامپ غایب از مناظره‌های جمهوری‌خواهان همچنان پیشتاز است

العربیه: رسانه‌های ایالات متحده از برگزاری مناظره 7 نامزد حزب جمهوری‌خواه در غیبت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق که در نظرسنجی‌ها پیشتاز هم حزبی‌های خود است، خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، هفت نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری چهارشنبه شب، 5 مهر، در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان، در کالیفرنیا مناظره‌ای برگزار می‌کنند. این دومین مناظره‌ای است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در آن غایب خواهد بود.

«واشینگتن پست» و موسسه نظرسنجی «ایپسوس»، به تازگی گزارشی از آخرین نظرسنجی شامل نظرات جمهوری‌خواهان در مورد دیدگاه‌های آنها در مورد نامزدهای این حزب، قبل و بعد از مناظره منتشر کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، همچنان در این گروه پیشتاز است، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان گفته‌اند که گزینه‌های خود را برای آینده باز نگه می‌دارند.

نظرسنجی انجام شده پس از اولین مناظره، نشان داد که جمهوری‌خواهان بیشتری نسبت به ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی، مدیر اجرایی سابق یک شرکت داروسازی، و نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر آمریکا در سازمان ملل، واکنش‌های مثبتی نشان دادند.

ناظران بر مناظره گفتند دسانتیس و راماسوامی عملکرد بهتری داشتند، در حالی که هیلی بلافاصله پس از مناظره، آرای بیشتری را برای خود جلب کرده است.

در حالی‌که ترامپ بار دیگر در اقدامی که بسیاری آن را جاه‌طلبانه می‌دانند، از حضور در مناظره دوم هم خودداری کرده، ناظران می‌گویند که مناظره دوم ممکن است فرصتی برای یکی از نامزدهای رقیب او باشد، هرچند که هنوز فاصله زیادی بین محبوبیت این افراد و ترامپ باقی است.

میانگین نظرسنجی‌های ملی انجام شده در ماه سپتامبر نشان داده که 58 درصد از رای دهندگان جمهوری‌خواه از ترامپ حمایت می‌کنند و این به‌معنای حمایتی 4 برابر بیشتر از حمایت 14 درصدی دیسانتیس است. نظرسنجی‌ها حاکی از این هستند که نامزدهای دیگر، کمتر از 9 درصد اقبال نزد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه دارند.

این همه در حالی است که دونالد ترامپ و کسب و کارهای خانوادگی وی در ایالت نیویورک، روز سه‌شنبه 4 مهر متهم شدند که به منظور «کلاهبرداری» و استفاده از تسهیلات مالی به طور غیرقانونی، ارزش دارایی‌های خود را بیش از میزان واقعی جلوه داده‌اند.

رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا که در چند پرونده مدنی و جنایی دیگر در دادگاه‌های ایالت‌های مختلف ایالات متحده نیز تحت محاکمه است، در آخرین مورد از سلسله محکومیت‌های خود به پرداخت غرامت به یک روزنامه‌نگار محکوم شد.

ترامپ اخیرا در شکایت دوم ای. جین کارول، روزنامه‌نگار پیشین مجله «اِل» نیویورک، بابت افترای مجدد رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا علیه وی مقصر شناخته شد، و بر اساس حکم دادگاه فدرال باید دو مرتبه به کارول غرامت بپردازد.
+19
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    بدبخت میترسه تو مناظره شرکت کنه. جز یه مشت چرتو پرت تکراری چیزی برا گفتن نداره
    13
    1
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.