شاهزاده رضا پهلوی خواهان تشدید تحریم‌های اقتصادی هدفمند علیه جمهوری اسلامی شد

ایندیپندنت فارسی: شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌‌‌وگویی اختصاصی با نشریه فوربس بار دیگر خواهان فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی و حمایت گسترده‌تر از مخالفان نظام شد.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، زمان سقوط جمهوری اسلامی به این عوامل بستگی دارد و تحریم‌های «هدفمند» و «هوشمند» علیه نهادهای حکومت ایران باید گسترش یابد و تقویت شود.

شاهزاده رضا پهلوی گفت هرچند اعمال تحریم‌های اقتصادی کار را برای ادامه حیات جمهوری اسلامی سخت‌تر کرده است، اما در برخی از موارد دشواری‌هایی نیز برای مخالفان نظام ایجاد کرده است.

او مسائل موجود برای ایجاد یا کمک به صندوق‌های حمایت از اعتصاب‌های کارگری در ایران را نمونه‌ای از مشکلاتی دانست که تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی پیش پای مخالفان نظام گذاشته است.

شاهزاده رضا پهلوی خواهان تشدید تحریم‌های هدفمند علیه بخش‌های مشخص حکومت جمهوری اسلامی شد.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی رژیم قانونی تحریم‌های اقتصادی باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که تسهیلاتی برای مخالفان نظام در خارج از کشور ایجاد کند تا بتوانند به نیروهای داخلی در ایران کمک کنند. با این حال، او به‌طور تلویحی تایید کرد که اعمال تحریم‌های «هدفمند» و «هوشمند» برای کشورهای غربی دشوار است و با پیچیدگی‌های سیاسی همراه است.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، در حال حاضر در حدود ۶۰درصد مردم ایران زیر خط فقر قرار گرفته‌اند و حاکمان جمهوری اسلامی به‌مانند یک گروه مافیایی عمل می‌کنند.

با این حال، او ضمن اشاره به توانایی نیروی انسانی در ایران و منابع طبیعی موجود، ابراز امیدواری کرد که پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی، ایران بتواند از یک «اقتصاد بسیار خوب» بهرمند شود.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از گفت‌وگو خود با نشریه فوربس از سیاست دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در قبال جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت توافق با حکومت ایران بر سر تبادل زندانیان، در ازای دریافت شش میلیارد دلار، در نهایت موجب می‌شود که جمهوری اسلامی دست به گروگان‌گیری‌ بیشتر و تکرار این عمل بزند.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه گفت انتقاد اصلی از کشورهای غربی این است که چه طور حاضرند با حکومتی که مردم ایران را می‌کشد توافق‌های اقتصادی داشته باشند؟

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، هرچند دولت بایدن مدعی است که جمهوری اسلامی از منابع ارزی آزاد‌شده تنها می‌تواند به‌منظور تامین نیازهای بشردوستانه استفاده کند اما حکومت جمهوری اسلامی «قابل اعتماد» نیست.

شاهزاده رضا پهلوی در نخستین سالگرد شروع خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی با شبکه خبری فرانس۲۴ نیز از سیاست دولت بایدن برای توافق با جمهوری اسلامی انتقاد کرده و گفته بود تردید دارد که دولت آمریکا در نهایت کنترلی روی منابع ارزی که در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد داشته باشد.

شاهزاده رضا پهلوی بارها از کشورهای دموکراتیک جهان خواسته است تا به طور واقعی در کنار مردم ایران بایستند و به «حمایت کلامی» صرف از جنبش اعتراضی  ایران پایان دهند و سیاست «حمایت حداکثری از مردم ایران» را پیش گیرند.
+371
رأی دهید
-148

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    باز این « متوهم السلطنه» دهانش رو باز کرد. به جون شاه الهی های فحاش بزرگوار قسم این بابا خیلی بانمکه. من واقعا نمیدونم این عزیز تحریم ها را از چه کسی خواهان است؟ چه کسی به حرفش گوش می کند؟ چه کسی به خواسته این بابا توجه میکند؟ چه کسی به خواسته اش عمل میکند؟برای چه زبانش را باز میکند؟ اخوندها خیلی شانس دارند که به اصطلاح براندازانش این بابا و شاه الهی های فحاشش هستند.
    199
    80
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    ضدبشر - گراتس، اتریش
    ما ایرانیان اصیل سابقا فقط به دشنام دادن اکتفا میکردیم اما امروز مترصد آنیم که مسببین بدبختی های ایران را پیدا کنیم و به سزای اعمالشان برسانیم. در مرحله اول برای شخص شما پمادی تهیه خواهیم کرد که به هنگام دیدن نام پهلوی تاثیر نوشادور بر شما را خننثی کند!
    33
    78
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    ضدبشر - گراتس، اتریش
    تنها کسی که اینجا فحاشی میکنه و جلز ولز میکنه تو و چند تا تا چپی مجاهد و سایبری های رژیم هستید.از چی میسوزید؟ محبوبیت پهلوی بین مردم داخل ایران بسیار بالاست و شماها هرگز نمیتونید این رو انکار کنید.هر وقت کسی تو ایران رفت برای رجوی یا هر کی دیگه شعار داد بعد بیا نظر بده.
    37
    81
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    تا الان هیچکدوم از تحریمها به بیضه آخوندها و پاسدارها و عمالشون و فرزندان حرومیشون نبوده. هر وقت توله های اینها رو دستگیر کنن و اموالشون رو بلوکه کنن. هر وقت هر کدومشون رو در هر کشوری دیدن دستگیر کنن میشه نتحریم. آمریکا نقش بابا لنگ دراز حکومت جمهوری اسلامیه. تو هم اگر به امریکا اعتراض داری اون کشور و سایر کشورهای همسو با جمهوری اسلامی رو ترک کن. دوزار خرج کن و فقط زر مفت نزن.
    102
    51
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    ضدبشر - گراتس، اتریش
    هه هه!! عین .... خشک سر هر خبری چسبیدی 😀😀
    22
    43
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش

    همین الان که به مجموع منفی مثبت های سخنان جناب خدایگان نگاه میکنم هست 73 . مجموع منفی مثبت های کامنت بالایی من هست 79 . این بدین معناست که کامنت بنده حقیر بیشتر از فرمایشات اعلیحضرت خدایگان مورد توجه دوستان قرار گرفته و تحت تاثیر قرار داده . خواستم بدین وسیله از دوستان و همکامنتیها, مخصوصا شاه الهی های فحاش عزیز که کامنت بنده را مورد توجه قرار دادند صمیمانه تشکر کنم .
    51
    28
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا
    با درود بر خاندان پهلوی ! باز این اومد 🫤! اون موقع که اون بابای دیکتاتورت سر مار بود دانشجو ها رو مینداخت زندان ، تروریست به دنیا صادر می‌کرد و همه ایرانی ها میخواستن مهاجرت کنن خارج پس کجا بودی؟ اون موقع که پول ایران با وجود این همه منابع طبیعی در کشور و داشتن مقام پنجم دنیا از لحاظ داشتن این منابع ، تبدیل به بی ارزش ترین پولهای دنیا شده بود چرا اعتراض نمیکردی؟ چرا وقتی پاسپورت ایران از بی اعتبار ترین پاسپورت ها بود و در تمام دنیا به عنوان تروریست شناخته می‌شد چرا حرف نزدی؟ حالا “عمام “ برای ما عزت و افتخار و اعتبار پاسپورت و خودکفایی و آب و برق مجانی و اقتصاد با قدرت و آنگوزمان و پورپکان آورده میخای همه چیو خراب کنی نامرد ؟!😅،،، ای محمد رضا ، آه و دلشکستکی تو را دید و دشمنت را بی آبرو کرد ! آمین !
    40
    23
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    گاومیش! بار تحریمهای اقتصادی رو دوش مردم می افته!
    52
    40
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    محترم یکبار بهت گفتم صبح به صبح دو قاشق روغن کرچک میل کن که اینقدر به خودت فشار میآری و زور میزنی یکدفعه .....!!
    30
    45
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    آقای پهلوی با تمام احترام باید گفت شما فقط به فکر این هستین که شاه بشید به فکر مردم نیستید از یک طرف فرمان میدید مردم بریزید بیرون خوب میزنن خوب زندان می‌کنن میگید آتش بزنید مال کی رو آتش بزنیم مال خودمون رو الان هم که دستور میدهید تحریم اقتصادی سخت من رو می‌خواهید تحریم کنید همسایه بدبخت من رو می‌خواهید تحریم کنید که در ماه یک بر گوشت میخوره ؟ آقازاده وقتی ببینه اوضاع بعد میاد به کشوری که شما هستید یا کشورهای دوست شما که با احترام ازشون استقبال میکنند یک کم واقع بین باش آقای پهلوی
    53
    31
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    بعضی ها چقدر الاغند!!! با اینکه شاهزاده گفته که تحریم‌های «هدفمند» و «هوشمند» علیه نهادهای حکومت ایران باید گسترش یابد و تقویت شود. باز هم این گاگول ها مینویسند تحریمهای اقتصادی رو دوش مردم می افته!! یا یک چیزی شبیه به این مثلاً در مورد همسایه !! خنگهای عقب افتاده ۵۷ی چشم کورتون رو باز کنید تا درست ببینید که چی نوشته شده در این متن بعد زر زیادی بزنید
    25
    29
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    تحریم های افراد ارزش ندارد ، باید سازمان‌هایی و تشکیلاتی را تحریم کرد که نتوانند با خارج داد و ستد کنند ، بطور کلی ارتباط ج.ا و زالوزادگانشان را با آمریکا و اروپا قطع کنند . ضمنا این زالوزادگان را شناسایی کرده و اموالشان را بنفع مردم و دولت اینده ایران ضبط نمایید . افرادی که را تحریم میکنید باعث درآمد بیشتر آن فرد میشوید ، ودیگران باو تبریک می‌گویند.
    21
    11
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    آنقدر دموکرات هستندکه آماررا هم دستکاری میکنند.باحساب سرانگشتی که کردم دیدم حدودبیست تا25نفر کامنتگذارتقریبا ثابت و حدودده تا پانزده کامنتگذار که گذری ونظری نظرمینویسند داریم.البته من ازقدیمیترها اطلاعی ندارم.حالاچطوردرآمار صدتااضافه میشود؟؟خوشبختانه تمامی خوبی های دنیا در وجودشان است:1-دروغگویی2-بددهنی3-تهمت زنی4-تقلب.
    13
    14
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    خشایار1980 - شیراز، ایران
    چقدر این بشر نادان ه،آخه چند ده ساله ایران تحریم ه و قربانی این تحریم ها فقط مردم هستند. حکومت از تحریم ها سود می بره. قسم می خورم این مردک و زنش حتی یک لحظه نخواستند حال ما را تصور کنند.بی سواد،بی خرد...
    23
    15
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    PERTAPANI - بن، آلمان
    باهوش! مردم ایران چهل و چند ساله که دارن زیر فشار تحریمها خرد میشن. هر موج تحریمی جدید نرخ ارز رو دستکم دو برابر و ارزش دارای های مردم رو نصف میکنه. چرا غربیها از اول به عقلشون نرسیده که تحریمهای "هدفمند" و "هوشمند" اعمال کنن؟ یعنی چهل سال منتظر بودن این الدنگ بی غیرت بهشون بگه؟ شاخزاده و پالان طلبهایی مثل تو با موافقت با تحریمهای اقتصادی فقط "ضدملی" بودن خودتون رو ثابت میکنین.
    17
    16
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    چه پپسی برای خودت باز میکنی انیشتین!! . دکتر! هر کسی که خبر رو میخونه لزوما مثبت و منفی نمیده. ولی هر کی کامنت تو رو میخونه یه حالی بهت میده.
    11
    11
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    به این خوبی های وجودشان باید فتح ما. ت هنرمندان کشور هم اضافه کرد. موفق باشید
    14
    13
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    ببند در گاله رو بی سواد عقب افتاده ۵۷ی 😁
    17
    12
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    PERTAPANI - بن، آلمان
    خفه میشی یا به عمو ارنست کنگویی بگم بیاد ببردت؟!
    15
    16
    جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تحریم های اقتصادی امریکا موثر نیست چون از روز اول این حقه بازی حزب دموکرات بوده تا ایران نفت را بار کشتی کرده و به اقیانوس هند و یا اب های بین المللی برساند و بیلیونرهای امریکائی خیلی زیر قیمت این محموله ها را بخرند
    0
    9
    شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    eskandar_ir - وین، اتریش
    چقدر بوی گند مجاهد و ۵۷ تی زیر مطالب مربوط به رضاشاه دوم میاد
    2
    5
    یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.