بهبودی معجزه‌آسای یک زن از عفونتی مرگبار پزشکان را شگفت‌زده کرد

العربیه: یک زن استرالیایی با بهبود معجزه‌آسا از یک بیماری عفونتی کشنده که پس از بازی با گربه خود به آن مبتلا شده بود، پزشکان را شگفت‌زده کرد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» یک زن 48 ساله سیدنی پس از آلوده شدن به بیماری عفونی کشنده «ساق سیاه» که توسط باکتری کلستریدیوم چائووئی ایجاد می‌شود، به طور معجزه‌آسایی بهبود یافت.

این نوع بیماری عفونی کشنده به ندرت انسان را مبتلا می‌کند اما تحقیقات نشان داده که در صورت مبتلا شدن انسان به این نوع بیماری امعاء دچار آنتروکولیت نکروژان می‌شود و انسان را با مرگ مواجه می‌کند.

این نوع بیماری حاد التهابی با درجات متفاوتی از آسیب، شامل آسیب مخاطی، نکروز تمام ضخامت و پارگی روده می‌شود.
مرگ روده‌ای
علائم این نوع بیماری کشنده انسان با عفونت، التهاب بافت و مرگ روده است که اغلب منجر به بروز علائمی مانند نفخ شکم و خارج شدن مدفوع خونی می‌شود.
چنگال گربه و خاک
پزشکان معتقدند که این زن استرالیایی پس از بازی با گربه خود در حین باغبانی بدون استفاده از دستکش به این باکتری مبتلا شده که احتمالا بازی با گربه به ایجاد خراش یا زخم‌ در جایی از بدن او شده و سپس در معرض گرد و غبار قرار گرفته و باکتری «ساق سیاه» وارد بدن او شده است.

این زن پس از عفونت بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد و به دلیل آسیب به روده‌اش تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفت و ده روز را در درمان گذراند.

محققان دانشگاه «نیو ساوت ولز» توانستند تنها دو مورد دیگر عفونت کلستریدیوم چائووئی را در انسان پیدا کنند که در هر دو مورد، بیماران پس از ابتلا به انتروکولیت نکروژان، که یک بیماری روده‌ای است، جان خود را از دست می‌دهند.
روایت شگفت‌انگیز
به گفته مجله پزشکی استرالیا، این زن که نامش فاش نشده است، زنده بهبود یافت و داستان باورنکردنی او اکنون این امید را ایجاد می‌کند که دیگران نیز بتوانند از بیماری که "قبلاً کشنده تلقی می‌شد" جان سالم به در ببرند.

بیماری عفونی «انتروکولیت نکروزان» معمولا کودکان، به ویژه نوزادان نارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا سیستم گوارش آنها توسعه نیافته و آنها را مستعد ابتلا به التهاب و آسیب بافتی در روده می‌کند.
آنتی بیوتیک‌های اولیه
اکنون محققان بر این باورند که آنتی بیوتیک‌های اولیه، جراحی و اکسیژن درمانی هایپرباریک نشان می‌دهد که پاتوژن کلستریدیوم چائووئی را می‌توان ریشه کن کرد.
صدمات حیوانات
در گوسفند ابتلا به این بیماری اغلب کشنده، بر اثر زخم ناشی از بریدن، بند دُم، اخته شدن، عفونت میش در هنگام بره‌زایی یا عفونت ناف در مدت کوتاهی پس از تولد اتفاق می‌افتد.
+8
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    وبه تو ایران این اتفاق نیفتاده والا با بهانه معجزه ائمه اطهار بیمارستان رو امامزاده میکردند و تمام پانسمان ها و باندهای چرکی بیمار رو بعنوان تبرک غارت میکردند و چند هفته ای خوراک تبلیغاتی آخوندها رو فراهم میشاخت. و بعنوان بهانه هم میگفتند بیمار نا امید از پزشکان در حین درمان قلبش شکسته و بطور معجزه آسا « یا ابوالفضل' گفته است
    1
    9
    ‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.