رسانه‌های اسرائیل: صدای مهیب خرم‌آباد در اثر «حمله موساد به تاسیسات موشکی زیرزمینی امام علی» بود

یورونیوز: در حالی که رسانه‌های رسمی در ایران با انتشار نقل قول‌هایی از مقام‌های آگاه امنیتی و نظامی فرضیه‌های اولیه مبنی بر وقوع انفجار و زمین‌لرزه در خرم آباد را رد کرده‌اند، دو رسانه اسرائیلی روز سه‌شنبه مدعی شدند که صدای مهیب و لرزش زمینی که دوشنبه شب در خرم‌آباد شنیده و احساس شده ناشی از وقوع انفجار بود.

شبکه تلویزیونی ای۲۴نیوز (i24News) که در تل‌آویو مستقر است و به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و عربی پخش می‌شود، بر اساس «برخی گزارش‌ها» اعلام کرد که «موساد پایگاه امام علی را با استفاده از پهپادهای بمب‌گذاری شده هدف قرار داده است.»

پیش‌تر خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران ایران گزارش داده بود که پادگان امام علی که در ۱۵ کیلومتری غرب خرم‌آباد واقع شده، دارای یک تاسیسات زیرزمینی موشکی و پهپادی است.

در اکتبر سال ۲۰۱۰/مهر ۱۳۸۹ نیز وقوع انفجار در پادگان امام علی خرم‌آباد گزارش شده بود؛ انفجاری که دلیل آن هیچ‌گاه روشن نشد ولی مطابق گزارش رسمی سپاه پاسداران ۱۸ کشته و ۱۴ مجروح بر جای گذاشت.

روزنامه اسرائیلی تایمز آو اسرائیل (The Times of Israel) هم روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: «موشک‌های شهاب۳ که در پایگاه زیرزمینی امام علی مستقرند، می‌توانند خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.»

این روزنامه به نقل از عرفان فرد، محقق امور امنیتی خاورمیانه که مقیم ایالات متحده است، نوشت: «این حادثه می‌تواند یک عملیات موفقیت‌آمیز که توسط آژانس جاسوسی اسرائیل، موساد انجام شده، باشد.»
این روزنامه همچنین با اشاره به گزارش‌های غیررسمی و تایید نشده، فرضیه استفاده از پهپادهای تهاجمی را در حمله احتمالی موساد به پایگاه امام علی مطرح کرد.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران دوشنبه شب خبر داد که حوالی ساعت ۱۰ شب تکان‌های شدید همراه با صدایی مهیب موجب ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن آرامش شبانه مردم در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد شد. پس از رد فرضیه وقوع زمین‌لرزه، احتمال رخداد انفجار مطرح شد ولی «مقام‌های آگاه امنیتی و نظامی» در گفتگو با رسانه‌های ایران، این احتمال را نیز رد کردند. هنوز نتایج تحقیقات ایران در مورد منشاء شنیده شدن صدای مهیب در خرم‌آباد اعلام نشده است.
+197
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی

    این ح...زاده ها قلدریشون فقط برای مردم دست خالیه.وگرنه اسراییل شبونه میاد میره تو بیت یه کار بدی با رهبر بدتر از حـ... انقلاب می‌کنه و برمیگرده می‌ره.حالا هم که یه انگشت به امام علی و پادگانش رسوندن.اسلحه رو دست بچه هم بدی می‌تونه یه آدم دست خالی رو بکشه.اگه رهبر ولدالزنای انقلاب زور داره به اسرائیل نشون بده نه به بچه های ۱۰ ساله
    19
    223
    ‌سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    موساد جان، کار مهمی هنوز نکردی، هر وقت تونستی مفعولخانه رهبری را با موشک‌، پهپاد، یا هر چیز دیگه، فقط بزنیش، (کاری نداریم تا چه شعاعی، یه دایره بزرگ که قم و مشهد هم وسطش باشند) بعد یه کادو‌ پیش ما ایرانیان دارید. فقط بزن، دمت گرم
    14
    86
    ‌سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    یک‌ مشت آخوند لواط باز و راهزنهای سپاهی شپشو و عجوزه های منعفن چادری بسیجی مگه‌ میتونند برای اسرائیل خط و‌نشان بکشند؟ این تبه کارها فقط زورشان به جوانان و دختران و کودکان ایرانی میرسه.این همه زر زر کردند ،اسرائیل یک شبه کل پایگاه امام علی!! را ترکاند فرستاد هوا! خیلی لذت بخش بود.
    9
    94
    ‌سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اقتدار نظامی ابرقدرت منطقه فس کرد و بادش خالی شد!!
    10
    80
    ‌سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    اینا نیم قرنه می خوان اسراییل را نابود کنند و اسراییل هر هفته می آد تو خاک خود ایران و تو خاک سوریه چند تا چک افسری تو گوش عاغای اینا می خوابونه و اینا حتی جرات نمی کنند بگن آخ دندونای عاغا از تو دهنش پرید بیرون. مگر جنگ نمی خواستید؟ اسراییل هر هفته براتون دعوت نامه آتشین می فرسته لطفا بیایید جنگ. پس چرا جنگ نمی کنید بی شرف های بزدل و نامرد؟ تمام عرضه جنگی شما اینه که زن و بچه مردم را با تفنگ تو خیابونا بکشید؟ برای پستی و زبونی شماها هنوز کلمه ای ساخته نشده.پس کو شجاعت سربازان بد نام امام تون؟ با تفنگ به جنگ دختر بچه ها رفتن تمام شجاعت جنگجوهای شماست؟ شماها هیچی نیستید؟ شماها مشتی آفتابه دزد لواط گرید که از آفتابه دزدی به دکل نفت دزدی رسیده اید. ننگ وجود منحوس شماها برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
    5
    85
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    الانه که ماستمالیاشون شروع بشه ! ۱- این صدا در نتیجه آزمایش موتور یک جت جنگنده بود ! ۲- این صدا بر اثر افتادن یک شیء مجهول ، احتمالا یک ماهواره بود که فعلاً در دست بررسیست و بزودی نتیجه آزمایشات بر روی این شیء به استماع ملت همیشه در صحنه خواهد رسید ! البته ملت همیشه در صحنه ولی فعلاً خواب ، هم باور و قبول میکنند !!
    6
    78
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    (کرک و پشمشان را میریزم)(ما خیلی خطرناکیم)(اسرائیل بزودی از بین میرود) .. خاک بر سر جمهوری نکبت اسلامی ، فقط می‌تواند مردم عادی ایران را بکشد و یا هواپیمای مسافربری با عنوان انتقام سخت با دو موشک بزند ،و یا چشمان جوانان را کور کند . خوب است که اسرائیل یکبار خانه یکی از این آشغال های ج.ا را بزند
    4
    67
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    هه هه!! دیروز گفتم موشک اسراییل مرد جای اسراییل زن درست کنین، ظاهرا اسراییل براشون باجناق شده. میاد میزنه زیرشون میره
    6
    66
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    اتفاقا دوست عزیز قدرت دارند خوبش رو هم دارند متاسفانه کار ما شده فقط جک کردن و تو سر هم زدن طرفداری اینو اونو کردن. این کارهای اسرائیل فقط برای تحریک ایران و خیز برداشتن اون برای بمب اتمه. در این صورت دو کار برای همیشه تمامه یک فاتحه دموکراسی در ایران چون ایران باید میزان ذخایر زرداخانه اش رو بالا ببره و دوم اسرائیل برای همیشه سیاستهاش توجیه میشه. قصد من نا امید کردن کسی نیست باید حقایق رو با دید حقیقت دید. ج ا الان یک چیزی مثل سالهای انتهای شورویه یا چین پسا مائوست. اگر فشار درونی نباشد این سیستم از حالت خود راضی است و احساس امنیت میکند سال قبل و ماجرای مهسا قدرت سهمگین مردم خود را نشان داد. یکی از چیزهایی که باعث تغییر چین مائوییست به اقتصاد باز بود ماجرای میدان تیان آن من بود. شک نکنید اسرائیل بین ایران آزاد و ایران متخاصم ایران متخاصم را انتخاب میکند و ایران بین اسرائیل نرم و متخاصم اسرائیل متخاصم. هر مهندس یا مشاوری میداند شما نمیتوانید برنامه سیستماتیک یک قدرت موشکی را با چند بمب گذاری از بین ببرید اگر اینگونه بود الان اوکراین باید تمام زیر ساخت روسیه را نابود میکرد.
    66
    13
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    007 Azadi - گوتنبرگ، سوئد

    وزیره دفا، چی شد؟ زدن موشکارا؟
    4
    59
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مسئولان پست نظام اخوند و فرماندهان بی خود سپاه پاسداران پس کو موشک اسرائیلی بزنتان ؟ پس چرا همه در لاک خود فرو رفتید و هیچ غلطی نمیکنید و تقصیر ان انفجاری که در خرم اباد رخ داد را به گردن خدا میاندازید و میگوید زلزله بود. شرم بر شما باد رهبر و مسئولان و فرماندهان سپاه پاسداران نظام پست اخوندی !
    4
    60
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    ابر قدرت خاورمیانه زرت زرت زرت🤣🤣🤣. آخوند مفتخور ح.زاده بیسروپا فقط تو گ.خوری و دزدی و فساد اول دنیاست.
    5
    76
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    romano - تهران، ایران
    دقیقا همون عقاید توهم آمیز ضد اسرائیل و ضد یهود تئوریسین های رژیم.چقدر جالب.بعد هم توانایی ماموریتی کشور عقب مانده ای مثل اوکراین که هنوز از سلاحهای زمان شوروی استفاده میکنه در مواجهه با روسیه که از هر نظر دهها برابر قدرتمند تره رو با توانایی اسراییل که پیشگام تکنولوژی تسلیحاتی در جهان هست مقابل پدافند ابتدایی و کاملا ناکارآمد سپاه مقایسه میکنی؟.
    3
    34
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    romano - تهران، ایران
    خیالت راحت رژیم اسلامی هرگز چنین توانایی نداره،دلیلش : ۱-تمام دنیا طرفدار اسرائیل هست و در درگیری احتمالی همه از جمله چین و روس هم پشت اسرائیل خوهند بود همینطور که همین الان هم با وجود نوکری و باجدهی رژیم حتی ضدهوایی پیشرفته اس ۴۰۰ یا جنگنده متعارف سوخو به اینها نمیفروشه ولی به امارات و ترکیه فروخت.۲-اسرائیل برتری کامل نظامی تکنولوژیکی تسلیحاتی اطلاعاتی داره و از حمایت کامل نظامی اطلاعاتی آمریکا هم برخورداره رژیم آخوندی با یک مشت موشک متعارف چه غلطی میتونه کنه؟ ۳-اسرائیل مجهز به تسلیحات هسته ای هست و در صورت خطر جدی نابودی کشورش از این تسلیحات استفاده میکنه. این حملات اسرائیل،جنبه دفاعی و پیشگیرانه داره.جنگ و حمله و تقابل تمام عیار نیست.در تقابل تمام عیار همین راحتی که پایگاههای موشکی رژیم رو در قلب ایران منهدم میکند و یا افرادی که روی تسلیحات اتمی کار میکردند رو حذف کرد،سران رژیم و تصمیمگیرانش رو هم نابود میکرد. رژیم هم اینها را میداند،برای همین سعی داره با استفاده از گروهکهای تروریست عرب فلسطین و لبنان به اسرائیل فشار بیاره نه رویارویی مستقیم که در آن بازندست.
    3
    17
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    مثل همیشه کارشون عالیه
    2
    12
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.