ترامپ: در صورت پیروزی، رسانه‌ها را به‌‌دلیل «خیانت به مملکت» تحت پیگرد قرار می‌دهم

العربیه: دونالد ترامپ می‌گوید اگر دوباره به ریاست‌جمهوری ایالات متحده انتخاب شود، رسانه‌های جریان اصلی را بابت «خیانت به مملکت» تحت پیگرد قرار خواهد داد.

به گزارش «گاردین»، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و جریان‌های لیبرال، سخنان رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، که اکنون نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است، را تحت عنوان «فاشیسم کامل»، «حمله به دموکراسی» و «حمله به حاکمیت قانون» به شدت محکوم کردند.

ترامپ روز یکشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی «سوشال تروث» خود نوشت: «رسانه‌های آمریکایی تقریباً همه دروغگو و فاسد بودند، اما کام‌کست به خاطر پوشش یک‌طرفه و شرورانه [اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری 2020] توسط ان‌بی‌سی و ام‌اس‌ان‌بی‌سی باید به جرم خیانت به مملکت تحت پیگرد قرار بگیرد.»

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، با استفاده از ناسزاهای مشهور خود برای رسانه‌ها همچون «دشمن مردم» و «رسانه‌های خبری جعلی»، افزود: «روشن و آشکار و با افتخار می‌گویم، که وقتی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بشوم، این رسانه‌ها را به دلیل پوشش خودآگاهانه دروغین و فاسدانه اخبار افراد، مسائل و وقایع تحت پیگرد قرار خواهم داد.»

به گفته گاردین، رسانه‌ها و مقامات دولت آمریکا نسبت به تهدید ترامپ علیه کام‌کست، ان‌بی‌سی، ام‌اس‌ان‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های جریان اصلی ایالات متحده به شدت واکنش نشان دادند.

اندرو بیتس، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن سوگند یاد کرده است تا از قانون اساسی ما دفاع و از دموکراسی آمریکا حفاظت کند. آزادی مطبوعات یکی از حقوق اساسی مطروحه در قانون اساسی آمریکا است.»

او افزود: «سوءاستفاده از قدرت ریاست جمهوری و نقض حقوق مندرج در قانون اساسی برای خبرنگاران، حمله‌ای ظالمانه به دموکراسی ما و حاکمیت قانون خواهد بود. روسای جمهوری همیشه باید از آزادی‌های آمریکایی‌ها دفاع کنند، و به هیچ وجه آنها را به خاطر اهداف سیاسی خودخواهانه، کوچک و خطرناک خود زیر پا نگذارند.»
+21
رأی دهید
-23

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.