«ایران اینترنشنال» پخش برنامه‌های خود را از لندن از سر گرفت

رادیو فردا: شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» روز دوشنبه سوم مهر اعلام کرد پخش برنامه‌های خود را از استودیوهای تازه در لندن از سرگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عنایت، مدیر این شبکه، گفت: «خیلی خوب است که برنامه‌های لندن باز می‌گردند».

او افزود: «بریتانیا خانه آزادی بیان است» و از سرگیری پخش برنامه‌ها از این کشور گواه آن است که «ما از خبررسانی مستقل و بدون سانسور به مردم ایران چشم‌پوشی نخواهیم کرد».

این شبکه ۲۹ بهمن پارسال در تصمیمی که ظاهرا برای مخاطبانش غافلگیرکننده بود، پخش برنامه‌هایش را پس از حدود پنج سال از لندن، به‌دلیل افزایش «تهدیدات تروریستی» متوقف و ارائه برنامه را به مقر واشینگتن محدود کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شبکه «ایران اینترنشنال» در دوره جدید از یک ساختمان امن در شمال لندن برخوردار شده که زیر نظر و با رهنمود امنیتی پلیس متروپولیتن کار خواهد کرد.

پلیس ضدتروریسم بریتانیا حدود یک سال پیش برای جلوگیری از احتمال هدف قرار گرفتن کارکنان و یا ساختمان پیشین محل پخش برنامه ایران اینترنشنال، در پی «تهدیدات تروریستی متعدد»، حفاظت از کارکنان و ساختمان را افزایش داد و تدابیر امنیتی گسترده‌ای برقرار کرد و از جمله موانع امنیتی در برابر ساختمان قرار داد.

بریتانیا یک شهروند اتریش به نام ماگومد حسین (محمدحسین) دوتایف، یک مسلمان ۳۱ ساله اهل قفقاز، را به ظن تلاش تروریستی و گرفتن عکس و فیلم از نمای بیرونی استودیوی پیشین این شبکه بازداشت کرده بود. او که ۲۲ بهمن پارسال دستگیر شد، چهار هفته پیش در دادگاه جنایی لندن محاکمه شد.

تام توگنهات، معاون امنیتی وزیرکشور، و جمیز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، بر حمایت لندن از کارکنان شبکه و ادامه جریان خبررسانی آزاد تأکید کرده و حکومت ایران را از عملی کردن تهدیدات نسبت به کارکنان این رسانه برحذر داشته بودند.

شبکه ایران اینترنشنال ادعاهای دولت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه همراهی با گروه‌های مخالف حکومت و حمایت از «تجزیه‌طلبی» قویا رد کرده است.

با این حال، جمهوری اسلامی ایران شبکه ایران اینترنشنال را رسما در سیاهه تروریستی خود قرار داده و کارکنان آن را از حقوق خود به عنوان شهروندان ایران محروم کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در تبلیغات گسترده رسانه‌ای خود و در فضای مجازی، شبکه ایران اینترنشنال را که کار خود را در دوران قطع رابطه تهران و ریاض آغاز کرده بود، وابسته به عربستان سعودی معرفی می‌کرد.

اما پس از آشتی دو کشور در اسفند پارسال، شبکه ایران اینترنشنال برنامه‌های خود را از واشینگتن ادامه داد و اکنون، یک ماه پس از مبادله سفیران تهران و ریاض، این شبکه کار خود را از لندن ازسرگرفته است.

در روزهای گذشته که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، و هیئت ارشد سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بودند، درگیری‌های لفظی میان خبرنگاران این شبکه با چند تن از کارکنان و محافظان تیم ایران و نیز با خبرنگاران نهادهای رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به مرز درگیری فیزیکی نزدیک شد.

دولت آمریکا این رویکرد تهران در قبال خبرنگاران را محکوم کرد.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، هفته گذشته گفت دولت ایران «هر کجا و هر زمان که تشخیص دهد» علیه این شبکه اقدام خواهد کرد و حمایت کشورهای مختلف تهران را از اقداماتی که ضروری بداند، «باز نخواهد داشت».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شبکه ایران اینترنشنال حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار در لندن و شمار مشابهی نیز کادر خبری در مقر خود در واشینگتن دارد.
+63
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    ماینر - اسن، آلمان

    آخوندکها فرزندان ناخلف انگلیس و آمریکا هستند،اینا هم فقط و فقط شو هستند وبس
    46
    22
    دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    ماینر - اسن، آلمان
    سندی مدرکی جیزی برای این ادعا دارید؟ یا فقط از روی هوا؟ تا کی میخواهید دنبال این بدبینیهای عامیانه و کاسه های زیر نیم کاسه فرضی باشید؟ مملکت داره نابود میشه،شما نشستید منفی بافی و همین چند رسانه که اینقدر فعال هستند و پوزه رژیم رو بخاک مالیدند رو متهم میکنید؟ همین هست که ۵۰ ساله آخوند دوزاری داره سواری میگیره.
    3
    13
    ‌سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    ماینر - اسن، آلمان
    Munchen - مونیخ، آلمان
    سند و مدرک همین بس که تا رژیم پایه‌اش سست میشه دلار بهش تزریق میکننن،همین بس نیست وقتی جوانان رو کشتند تو کف خیابان در همین اعتراضات بجای حمایت مستقیم فقط چهارتا بیانیه منتشر کردند،همین بس نیست تا اسم تروریستی خواندن سپاه پاسداران میشه خودشان رو به خواب خرگوشی میزنند کانادا شده مأواو معبود اختلاسگران رژیم که پول این ملت بدبخت رو به یغما میبرند و حـ... هاشون عشق و حال میکنن،جدا از تمام این مسائل از زیر لحاف کرسی بیا بیرون اسنادی که دال بر حمایت غرب از خمینی و اعوان و انصارش برای پیروزی عن قلاب اسلامی کردند کم نیست برو یکمی وقت بزار و اکتفا نکن برای چهار خط کامنت گذاشتن،اینا توطئه‌های دایی جان ناپلئونی نیست،ارتجاع سرخ و سیاه واقعیتش روشن شده برای انسان‌ها ی آگاه.التماس تفکر.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.