مقارنه مریخ، عطارد و مشتری؛ هشدار دانشمند هلندی درباره احتمال وقوع زمین‌لرزه ویرانگر

العربیه: فرانک هوگربیتس، دانشمند خبرساز هلندی با این بیان که «تکانه‌های بسیار قوی که شدت زلزله‌ای آن می‌تواند به 7.5 ریشتر یا بالاتر برسد»، به جهانیان در خصوص احتمال بروز زلزله بسیار شدید در یکشنبه دوم مهر، هشدار داد.
مناطق احتمالی وقوع زلزله
هوگربیتس شامگاه شنبه بار دیگر هشداری در پلتفرم «ایکس»از سوی سازمان زمین‌شناسی «اس.اس.جی.ایی.او.اس» به ضمیمه نقشه‌ای از کشورهایی را که شاهد فعالیت‌های لرزه‌ای خواهند بود، نشر کرد.
این نقشه نشان می‌دهد که وقوع زمین‌لرزه قوی در مناطقی از فیلیپین، اندونزی و مناطق اطراف آن در آسیای جنوب شرقی، غرب اقیانوس آرام و دیگر مناطق جنوب استرالیا و نیوزلند، امری محتمل است.
مقارنه مریخ، عطارد و مشتری
این اظهارنظر پس از آن منتشر شد که هوگربیتس توضیح داد، این زمین‌لرزه، در پی مقارنه مریخ، عطارد و مشتری در 22 سپتامبر که می‌تواند منجر به زلزله شدید در 23 یا 24 سپتامبر شود، رخ خواهد داد.

او افزود: «یک رشته از زمین‌لرزه‌های شدید احتمالا بین روزهای 26 تا 28 سپتامبر رخ خواهند داد که شدت آنها ممکن است به 6 ریشتر برسد.»

این هشدار همچنین احتمالات مربوط به قدرت زمین‌لرزه شدید پیش‌بینی‌شده را شامل شد که احتمال وقوع زلزله 7 تا 8.5 ریشتری را بین 50 تا 70 درصد، ارزیابی کرده است.
پیش‌بینی‌های درست هوگربیتس
این زلزله‌شناس هلندی اخیرا با طرح پیش‌بینی‌های خود، جار وجنجال زیادی را به راه انداخت، به ویژه که پیش‌بینی او مبنی بر وقوع زلزله‌‌ای بزرگ، چند روز قبل از زلزله مراکش در سحرگاه 9 سپتامبر که باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر شد، تحقق یافت.

هوگربیتس پیشتر نسبت به احتمال وقوع زمین‌لرزه‌های ویرانگر، به‌ویژه زلزله 6 فوریه ترکیه، 3 روز قبل از وقوع آن، هشدار داده بود که بیش از 50 هزار کشته و ده‌ها هزار زخمی برجای گذاشت.
+47
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۶
    elnazpishu - لندن، انگلستان

    اگر بصورت علمی به این نتیجه رسیده که نیروی گرانش سه سیاره بر پوسته زمین تاثیر داره پس باید به حرفش توجه کنند.
    2
    55
    یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.