قتل فجیع دختر ۱۶ ساله توسط پدرش در سردشت بخاطر دیر بازگشتن به منزل

سایت حقوق بشری هه‌نگاو روز شنبه یکم مهر گزارش داد که یک دختر ۱۶ ساله اهل سردشت توسط پدرش به شکل بسیار فجیعی کشته شده است.

بر اساس این گزارش، جسد این دختر چهار ماه پس از مرگ در حالی ۲۷ شهریور پشت سد شهر سردشت پیدا شد که «یک بلوک سیمانی به پاهایش متصل بوده و دست، چشم و دهانش با چسب بسته شده بود».

خانواده او پیشتر و پس از ناپدید شدن او مدعی شده بودند که او از ایران رفته است. پدر این دختر مسئولیت قتل او را بر عهده گرفته است.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع آگاه دلیل قتل این نوجوان را «تاخیر در برگشتن به خانه» و «انگیزه ناموسی» عنوان کرده است.

هنوز مراجع رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و رادیو فردا نیز به طور مستقل قادر به تایید یا ارائه جزئیات درباره آن نیست.
 
هایده حسن‌زاده، نوجوان ۱۶ ساله اهل شهر ربط توسط خانواده خود به بهانه آنچه ناموس خوانده می‌شود به شکل فجیعی به قتل رسید.
 
بر اساس گزارش هه‌نگاو، روز دوشنبه بیست‌وهفتم شهریور ماه ،جسد هایده حسن‌زاده که چهار ماه از کشته شدن او می‌گذرد، حین تخلیه آب در  داخل سد شهر سردشت توسط شهروندان در حالی پیدا شد که یک بلوک سیمانی به پاهایش متصل و دست، چشم و دهانش با چسب بسته شده بود.
 
هایده حسن‌زاده از خرداد ماه سال جاری، یعنی حدود چهار ماه پیش به یکباره ناپدید شده بود. خانواده او پیش از این برای پنهانکاری درباره قتل، مدعی خروج دخترشان از ایران شده بودند.
 
به گفته منابع مطلع، امید حسن‌زاده، پدر این دختر ١۶ ساله قربانی و دو فرزند دختر دیگر، در حال حاضر بازداشت شده و گفته می‌شود او قتل دخترش را پذیرفته است.
 
یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده این دختر قربانی اعلام کرد که دلیل قتل هایده تاخیر در برگشتن به خانه و آنچه انگیزه ناموسی عنوان شده، صورت گرفته است.
 
جمهوری اسلامی با قوانین سهل‌گیرانه درباره مجازات آنچه که قتل ناموسی خوانده می‌شود، نقش اصلی در گسترش و بازتولید این نوع قتل‌ها در جامعه دارد.
 
+10
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    اگر ناموسی بودن از یکی قاتل میسازه شرم و ننگ بر این غیرت که بچه شانزده ساله رو میکشه.
    1
    100
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    باید ر… به طرز فکر قرون وسطایی این کثافت که گند زد به اسم و منزلت پدر !! اینها همه نشأت گرفته از روح پلید و نفرت انگیز مذهب تحجر و جنون و جنایت ، اسلام و بنیانگذار ناپاک و شیطان صفتش محمد !!
    7
    91
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    ما یه چیزی داذریم به نام نگرانی از ضرر مالی یا جانی عضو خانواده که ممکنه به خاطرش محدودیت یا موانع بزاریم. اما چیزی به نام ناموس اصولا یک خودخواهی یا حسادته. حسادت مردهای خانواده به اینکه دختر خانواده شریک جنسی پیدا کنه! یا اینکه چرا دختری که مناسب رابطه جنسی هست مفتی تحت اختیار کسی بشه و باید بیاد امکانات و مادیاتی به مردهای خانواده بده بعد ببره از اون جنس زن لذت ببره. گاهی در بدترین حالتش اینه که اون پدر یا برادر به دختر یا خواهر خودش چشم داره و نمیتونه بپذیره به دست مرد دیگه بیوفته. و در درون ناخودآگاهش به محرم خودش تمایل جنسی داره. میبینید که ناموس و قتل ناموسی اساسا یعنی چی! والا کسی صرف دلواپسی نمیاد عضوی از خانواده خودش رو که خودش بزرگ کرده یا همراهش بزرگ شده رو بکشه.
    3
    23
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    این یکی از اون و جزو ١٠ درصد اول اون ١٥ میلیون نفر اضافه در اون نقشه گربه مانند هست. اخه مرتیکه، این چه بهانه ایه؟ البته میدونین که با توجه به قوانین اسلام کثافت، ایشون یه یک سال حبس میکشه بعد با گردن برافراخته که ناموسپرست هست به اغوش گرم خانواده الاغ اشون برمیگرده
    2
    27
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    یادم می اید سال 1359 در سفری که به منطقه ربط و سردشت داشتم در رودخانه ای که در بین سردشت و ربط است و حالا سد از ان رودخانه درست کردن ان هنگام هم دختری 17 الی 18 سال را به خاطر اینکه از یکی از عموهایش حامله شده بود را کشته بودن و او هم سنگی را به کمرش بسته بودن و داخل همین رودخانه انداخته بودن که جسد این دختر هم بعداز چندماه توسط یک راهگذر پیدا شده بود! کردهای منطقه سردشت خودشان را به دمکرات ترین و طرفدار دمکراسی به همه معرفی میکنن ولی در کمال ناباوری بارها شنیدیم که دختری جوان یا نوجوان توسط پدر یا اعضای خانواده اش کشته شده اند.
    2
    35
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    1-- احزاب و گروه های کرد بسیار ادعای پیشگام و مترقی بودن میکنند و در هر جمله چند بار دموکراسی و دموکراتیک دموکراتیک میکنند و عجیب اینکه همه گروه های چپ زده نیز این احزاب را کارآمد و موثر و پیشگام می نامند این چگونه اندیشه ای وچگونه ادعای داشتن مردم کرد به همراه خود اند که توان اجرای دموکراسی را در بین خودشان ندارند و کودکی را تنها به جرم دیر آمدن به خانه که میتواند دلایل بسیار و قابل قبول داشته باشد با فجیع ترین وضع ممکن به قتل میرسانند و بزدلانه ادعا میکنتد به خارج رفته است. مشخص است ادعاهای احزاب کرد دروغی بیش نیست درست مانند سخن آن بچه آخوند حسن شریعتمداری است که در جایی ادعا میکرد شصت و هفت در صد مردم ایران جمهوری خواهند. ایشان وآن احزاب تنها دنبال قدرتند آگاهی رسانی فرهنگ احتماعی و سیاسی سازی ربطی به آنان ندارد تنها مردم را میخواهند برای قدرت. واقعا دل انسان به درد میاید که پدری چنین لجن باشد اگر خامنه ای در لجنزار. غرق است وجان دخترکانی همسن همین دختر مظلوم و پسران رعنا را میگیرد مزدور بیگانگان است و رابطه عاطفی و انسانی با جان باختگان و دیگران در میهن ندارد ولی تو پدر چرا ؟؟؟
    5
    30
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    2 - راه های زیادی بود برای گوش به فرمان کردن جگر گوشه ات. قهرمان نیستی بزدلی که اتهام کشتنش را پذیرفتی چون هر بچه ده ساله ای هم میداند که این نظام ستمگر و لجن تو را با آن قوانین عهد پارینه سنگی رها که خواهند کرد هبچ ملاها بر سر منبر بر غیرتت آفرین خواهند گفت و به دیگران راه غیر انسانی یاد بگیرید بکشید را فریاد خواهند زد. تف بر وحدان نداشته ات و نداشته شان ..
    1
    29
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    هر چه جامعه مذهبی تر ، ناموس پرستی هم شدیدتر میشه ، از این دین اهریمنی هیچ چیز زیبایی تولید نمیشه ، ضد فرهنگ ، موسیقی ، رقص ، زن ستیز ، کودک آزار ، ناموس پرست ، خرافات و جهل و فساد جنسی
    0
    19
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.