گاف عظیم ابراهیم رئیسی در تشکر وی از «سفارت ایران در نیویورک»!!

ابراهیم رئیسی در نیویورکصدای آمریکا: استفاده رئیسی از عبارت «سفارت ایران در نیویورک» همزمان با انتشار خبر استرداد الواح هخامنشی مصادره شده آمریکا به ایران، با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی روبه‌رو شده است.

جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از تلاش‌های قانونی طولانی‌مدت برای بازگرداندن آثار باستانی‌اش، هزاران لوح گلی مربوط به دوران هخامنشی با هواپیمای حامل رئیسی از ایالات متحده به ایران بازگردانده شده است.

اما سخنانی که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی، پس از بازگشت به ایران بیان کرد با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی همراه شد.

رئیسی پنجشنبه شب پس از بازگشت از آمریکا از تلاش‌های «سفارت ایران در نیویورک» برای بازگرداندن این الواح تشکر کرد.
تشکر ابراهیم رئیسی از پیگیریهای «سفارت ایران در نیویورک»بسیاری از کاربران بر این موضوع تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در آمریکا سفارتخانه یا کنسولگری ندارد و گذشته از آن، سفارتخانه‌های کشورها در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، و نه شهر نیویورک واقع شده‌اند.

احسان کرمی،‌ بازیگر ایرانی ساکن آمریکا، با اشاره به این اظهارات رئیسی نوشت: «شوت بود به جت لگ نیز آراسته شد! و بدین سان سفارت جمهوری اسلامی در نیویورک (واشینگتن هم نه!) موجودیت یافت!»
آزاده مختاری، روزنامه‌نگار، در این باره نوشته است: «ما در نیویورک سفارت داریم؟!! نکند آمریکا هم در تهران سفارت دارد!»
هادی مهرانی، روزنامه‌نگار، هم در نوشته‌ای طنزآلود احتمال خریدن پنهانی سفارتی در نیویورک و اعطای سمت سفیر به یکی از «آقازاده‌ها» را مطرح کرد.
کاربر دیگری نیز با کنایه بزرگترین دستاورد سفر رئیسی به آمریکا را «رونمایی از سفارت ما در نیویورک» خواند.
الواح بازگردانده‌شده
الواح بازگردانده شده در ویرانه‌های باستانی تخت جمشید، پایتخت شاهنشاهی هخامنشی ایران که از قرن ششم تا چهارم پیش از میلاد مسیح در جنوب ایران فرمانروایی می‌کردند، نشان‌ می‌دهد که چطور جامعه باستان و اقتصاد آن مدیریت و سازماندهی می‌شد.

این الواح توسط مؤسسه مطالعات فرهنگ‌های باستانی، غرب آسیا و شمال آفریقای دانشگاه شیکاگو که قبلاً به نام «مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو» شناخته می‌شد، به ایران بازگردانده شد.

رسانه‌های ایران پیشتر گزارش داده بودند که در دهه سال‌های ۱۹۳۰ میلادی (حدود دهه ۱۳۱۰ هجری شمسی)، دانشگاه شیکاگو حدود ۳۰ هزار لوح یا قطعات لوح را در سایت تخت جمشید پیدا شده بود، برای انجام تحقیقات از ایران قرض گرفته بود.

بخش بزرگی از این الواح در سه دسته بین سال‌های ۱۳۲۷ و ۱۳۸۳ به ایران بازگردانده شدند.

بقیه این آثار پس از اقدام قانونی بازماندگان آمریکایی حمله گروه فلسطینی حماس به اسرائیل در سال ۱۳۷۶ مسدود شدند.

شاکیان که تهران را به خاطر حمایت از این گروه مسلح مقصر می‌دانستند، خواستار توقیف این الواح و فروش آنها برای پرداخت مبلغ ۷۱.۵ میلیون دلاری که ایران در این دادخواست باید به آنها می‌پرداخت، شدند.

این دادرسی در زمستان ۱۳۹۷ به پایان رسید و بنا بر تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده توقیف آثار ممنوع شد.

اما اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ بازگشت آثار باستانی به ایران را پیچیده کرد.

موزه ملی ایران در پاییز ۱۳۹۸ حدود ۳۰۰ لوح مشابه از ۱۷۸۳ لوحی که در اوایل همان سال در مرحله چهارم از ایالات متحده به ایران بازگردانده شد را به نمایش گذاشت.
+12
رأی دهید
-79

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    این دقیقآ یک نکته علمی ست.کودکی که باهوش باشد از روزهای اول زندگی به سرعت همه چیز می آموزد مثلا یک خانواده مهاجر و کودک ۵ ساله شان که کودک در سال بعد به زبان آن کشور مثل یک شهروند سخن می‌گوید و پدرش ۱۰ سال بعد زورکی یه چیزایی میفهمد.و انسان در ۶۰ ۶۵ سالگی تمام آنی را که در کودکی هم آموخته به ندرت فراموش میکند.حالا رئیسی را با ۷۰ سال حساب کن که در کودکی هم فقط درس لواط خوانده.توقع بیشتر از این هم داشتی؟؟؟
    5
    108
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    دوستانی یکه انقدر سعی میکنید تفکر سیاسی داشته باشید چرا هنوز انقدر ساده اید. چرا گاف؟ احتمال همچین گافی نزدیک به صفره. و احتمال نزدیک به یقین اینه که ایران در آمریکا سفارت یا دفتر مخفی داره که امور روابط اینها و همینطور فرزندان و وابستگانشون رو انجام میده. گاف این مردک اینه که از دهنش پریده و از این دفتر یا سفارت مخفی نامبرده. میگید نه مدتی صبر کنید صداش در میاد.
    18
    87
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Langdon - نیس، فرانسه
    در اینکه این ادمخوار بیسواده که شکی نیست اما مخالفت هم نباید ابلهانه باشه. گزاره »سفارت ایران در نیو یورک« درسته به خاطر اینکه واقعا وجود داره. همه کشورهای عضو سازمان ملل در نیویورک که مقر ان است سفیر دارند بنابر این محل کارش سفارته.مثل اینکه بگوییم رییس جمهور یا ریاست جمهوری.بنا بر این ایران در واشنگتن سفیر و سفارت نداره چون با امریکا رابطه نداره ولی در نیو یورک سفیر داره و سفارت داره که تو اونجا از هیات اعزامی پذیرایی میشه
    23
    12
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    antifascism - تهران، ایران
    منهم با شما موافقم ، مطمعنا جمهوری نکبت اسلامی تشکیلاتی مخفی در نیویورک دارد و سران نظام و انگل زادگاهشان از این مسیر با آمریکا بخصوص دمکرات‌ها لابی گری میکنند و رئیسی با خریت کامل این مسیر را لو داد .
    7
    34
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اولین بارش نبوده و آخرین بارش هم نخواهد بود ! اینم یه کودن و خرفتیه مثل بایدن !! دیگه تا الان همه باید به این گافها عادت کرده باشند!! عجیب نیست .
    4
    28
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    در آغاز تاسیس جمهوری اسلامی ، تعدادی آدم باسواد و تحصیل‌کرده ( هر چند قشری و واپسگرا ) در این نظام اهریمنی وجود داشت ، بهشتی ، بازرگان ، سروش ، بنی صدر ، و حتی هاشمی رفسنجانی کمی معلومات داشتند ، اما بتدریج و با حذف فیزیکی ، اجتمایی رهبران اولیه ، کل سیستم در جهالت ، بی سوادی ، کودنی ، فساد و فرومایه گی یک دست شده ، دیگه حتی پیش روی همدیگر هم‌خجالت‌نمیکشند
    2
    25
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    antifascism - تهران، ایران
    ایران در واشنگتن دفتر حفاظت منافع دارد و حتی چند تا ایرانی هم کار میکنند
    2
    12
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    آخوند در فیضیه دوره کارآموزی لواط می بینند تا پر رو و بی حیا شوند برای منبر و مسند راحت باشند
    2
    23
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    خداروشکر گذار باشید نگفت سفارت ایران تو مریخ ، ایرانی ها خیلی پررو شدن 🤦🏻
    0
    12
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    رییسی کم گاف نداده،. ولی این یکی گاف راوی است! ایران در نیویورک سفیر در سازمان ملل متحد دارد و استثنائا رییسی در این مورد مرتکب گاف نشده!
    3
    7
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    حق باشماست.فکر میکنید این «احسان کرمی» که از روی بیفکری این نکته مهم را گاف پنداشته سواددرست وحسابی داردیا داشت؟اگر داشت در برنامه خندوانه به لودگی نمی پرداخت.متاسفانه برخی هم چیزی را که نوشته لایک(پسند) کرده اند!برخی ازاین سلبریتی-نماها فقط لودگی و مسخره کردن این وآن بلدند!درحالیکه خودشان پر ازعیب و ایرادند!
    2
    3
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    حتی خیلی ها هم که پای این مطلب کامنت نوشته اند متوجه ماجرا نشده اند!واقعادردمان را به که بگوییم؟؟
    6
    0
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    منطورش «سفالت ایران در نیویورک» بود.
    0
    2
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    جمهوری اسلامی در آمریکا هر طویله ای داره فقط برای سرویس وابستگانشون در آمریکا و البته ارتباط با آمریکاست. والا اینا چه منافعی با آمریکا برای ملت ایران داشتن؟ آمریکا توی این سالها چه نفعی به ما داشته؟ فقط دوران کوتاهی از الطاف ترامپ بهرمند شدیم و انگلی به نام قاسم کتلت رو فرستاد به درک. به جایی که حوریان بادمجون کلفت منتظرشن تا باجناقش بشن.
    4
    4
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    این گاو خوبه نپرسید در آخر از این حاضران آیا به شما نهار یا شام دادن بما که هنوز غذا ندادند من به سازمان ملل شکایت میکنم این آقای دلقک دربار ضحاکعلی با میزبانش بایدن یک تیم دلقکهای سیاسی را بر عهده دارند که هرزگاهی سوتی میدهند راستی آخوند جماعت که پادشاهان را ظالم ودیکتاتور میدانند حال چه شده واسطه شدند تا این الواح را به ایران بیارند حتما این حیوانان موذی یک نقشه زیر سر دارند وآن هم ادعای وطن پرستیست آخه سید الاغ پیامبر ال. شما اولاد حـ... عرب بچه چه به این گ. خوریها شما همان بچسبد به اجداد تان همانها که به دختران ایرانی در صدر اسلام تجاوز کردند ونتیجه اش شده شمای حـ... بی پدر که اصل ونسبتان به همان حـ... اولیه میرسد.
    1
    1
    شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    گفتم راس اعراب مسلمان که محمد باشد خود ....بود پدرش نامش عبدالله بود یعنی یک بنده ای از خدای آن روز حالا شما فکرش بکنید چند تا از این بنده خدا مادر محمد را نوازش کردن یعنی یک بنده ای که معلوم نبود که بود وچه شد بعد آن خلاصه اینکه هر کی به هر کی بود همانطور که از شجره نامه خود محمد هم پیداست ایشان همان روال گذشته حیوانی اعراب را ادامه میداد واز دختر خوانده اش زینب و دختر بچه یعنی عایشه ودیکر زنهایی که داشت وبعد کنیزکانی که داشت هم نگذشت وهر سوراخی را که میدید میخواست پر کند برای همین تا توانست لذت برد از این شهوترانیها حالا شما کلاه خود را قاضی کنید وببینید که مسیحیانی که در اروپا در جنگ با مسلمین شکست خوردند چطورمسلمان شدند با اون پیغمبر مظلوم وپاک به نام عیسی مسیح که آزارش به مورچه نمیرسید وقداست مخصوصی داشت حالا این دو را با هم مقایسه کنید وببینید کدامشان شیطان صفت وپاک است.
    0
    0
    یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    loganiran - پاریس، فرانسه
    این گاف ها دیگه عادی شده .پایه تحصیلات صفر
    0
    1
    دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.