بازداشت و آزادی زندانیان دو ملیتی در ازای پول؛ مصاحبه با مسعود مصاحب و کامران قادری، دو زندانی با تابعیت دوگانه

بی بی سی: بازداشت و آزادی زندانیان دو ملیتی توسط ایران در ازای پول سابقه‌ای طولانی دارد. از جمله خرداد ۱۴۰۲ مسعود مصاحب و کامران قادری، دو زندانی با تابعیت دوگانه ایرانی-اتریشی، در پی مبادله اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی با اولیویه وندکاستیل، امدادگر بلژیکی، آزاد شده بودند. اسدی به جرم طراحی و تلاش برای اجرای نقشه بمب‌گذاری در خاک اروپا به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود.

مسعود مصاحب، بازرگان و مهندس مکانیک است و در سال ۱۳۹۷ در ایران بازداشت شده بود. او رئیس نهادی به نام «انجمن دوستی ایران و اتریش» بود و در مقام مشاور یک شرکت پرتودرمانی همراه هیاتی در زمینه درمان سرطان به ایران رفته بود که بازداشت شد.

آقای مصاحب به تازگی در یک مصاحبه اختصاصی برای بی‌بی‌سی فارسی با فرزاد صیفی‌کاران از روند بازداشت و آنچه در زندان بر او گذشته صحبت کرده است. بخش‌های کوتاهی از این مصاحبه‌ی مفصل را در ارتباط با بازداشت دو ملیتی‌ها و مبادله آنها ببینید. آقای مصاحب به طرح و پیشنهاد موضوع مبادله با اسدالله اسدی بعد از تعیین حکم دادگاه خود اشاره می‌کند.
+26
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    نمی دانم این احمق ها چرا به ایران سفر می کنند و نهاد های دوستی ایران و اتریش یا هر کشوری دیگر ار بنیان می نهند. عجب احمق هایی هستند
    0
    6
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.