انتقاد شدید ترامپ از توافق تبادل زندانیان با ایران

 ترامپ: وقتی پرداخت کردید، همیشه پرداخت می‌کنید و گروگان‌های زیادی گرفته می‌شود العربیه: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در واکنشی تند، دوشنبه، 27 شهریور، توافق مبادله زندانیان با ایران را «معامله‌ای مضحک» و «سابقه‌ای هولناک» توصیف کرد و گفت: «بایدن در ازای آزادی 5 نفر، 6 میلیارد دلار تقدیم کرد در حالی که من 58 گروگان را حتی از کره شمالی، در ازای هیچ چیزی آزاد کردم.»

او افزود: «آماده شوید، خواهید دید که اتفاقات وحشتناکی در حال رخ دادن است، ایالات متحده آمریکا در سه سال گذشته به مایه خنده در سراسر جهان تبدیل شده است.»

ترامپ تاکید کرد: «وقتی پرداخت کردید، همیشه پرداخت می‌کنید و گروگان‌های زیادی گرفته می‌شود.»

رسانه‌ها روز دوشنبه از ورود هواپیمای حامل پنج آمریکایی آزاد شده از بند ایران به دوحه خبر دادند و «رویترز» نیز گزارش داد که سفیر سوئیس در ایران پنج آمریکایی آزاد شده را در هواپیما به دوحه همراهی کرده است.

متعاقباً «رویترز» خبر داد که مقامات آمریکایی پس از فرود هواپیمای قطری حامل آنها در فرودگاه دوحه، پنج آمریکایی آزاد شده را تحویل گرفتند.

بر اساس آنچه رسانه‌های ایران روز دوشنبه گزارش دادند، پیش از این، دو ایرانی از پنج ایرانی آزاد شده توسط ایالات متحده، برای آماده سازی جهت بازگشت به ایران وارد دوحه شدند.

خبرگزاری «تسنیم» با اشاره به اینکه «دو زندانی ایرانی به نام‌های مهرداد معین انصاری و رضا سرهنگ‌پور که در جریان مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شده بودند، وارد دوحه شده و قصد عزیمت به ایران را دارند»، خاطرنشان کرد که‌ سه زندانی دیگر نیز آزاد شده‌اند، اما نمی‌خواهند به ایران برگردند.

این خبرگزاری رسمی همچنین اعلام کرد که دو ایرانی از پنج ایرانی بازداشت شده توسط واشینگتن به عنوان بخشی از معامله مبادله زندانیان وارد دوحه، پایتخت قطر شدند.
+45
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    هر زمان که حکومت‌ آخوندی احتیاج به پول داشته و دمکرات ها در قدرت بوده اند به یک عنوانی به آنها کمک کرده اند که همچنان حکومت آنها ادامه داشته باشد.
    1
    14
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.