وزیر نفت ایران: از سهم خود در میدان «آرش» نمی‌گذریم

العربیه: جواد اوجی، وزیر نفت ایران با اشاره به مذاکرات وزارت خارجه کشورش درباره موضوع «میدان نفتی آرش» گفت که ایران از سهمش در میدان آرش نمی‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری «شانا»، اوجی، یکشنبه 26 شهریور در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران گفت: «مباحث مربوط به این میدان را از طریق مذاکره با طرف کویتی حل‌وفصل می‌کنیم.»

این میدان توسط سعودی و کویت «الدره» نامیده می‌شود.

پیش از این، وزارت خارجه سعودی، 12 مرداد در بیانیه‌ای بر مالکیت مشترک، کامل و انحصاری سعودی و کویت بر منابع طبیعی در منطقه فلات قاره تقسیم‌شده میان دو کشور از جمله میدان «الدره» تاکید کرد.

این بیانیه، بهره‌برداری از منابع طبیعی را حق انحصاری و مشترک سعودی و کویت اعلام کرد.

سعودی و کویت همچنین دعوت سابق و مکرر خود از جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکره درباره تعیین مرز شرقی منطقه زیرآب تقسیم‌شده میان این دو کشور را تجدید کردند.

بنا بر بیانیه مذکور، کویت و سعودی بر مبنای قوانین بین‌المللی و اصول حسن همجواری خود را یک طرف واحد مذاکره و ایران را طرف دیگر، معرفی کردند.
+3
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مثل همیشه حرف و حرف و حرف ! این وزیر احمق یادش رفته که حکومت مفعول علیل وقیح ، ایران به باد ده و ایران نابود کُنه !! سهم ایران از خزر رو برای خوشرقصی به روسیه و همسایگان شمالی بخشید ، قسمتهایی از خاک ایران در تصرف طالبان پیزوریست و حاکمیت بیضه نمیکنه که به طالبان بگه بالای چشمت اَبروست ! منابع دریایی در خلیج فارس و دریای عمان رو چینی ها جارو می‌کنند و معادن با ارزش کشور رو به کشورهای خارجی اجاره داده اند ، میدانهای نفتی و گازی مشترک با قطر رو بدون برداشت حتی یک متر مکعب گاز یا یک قطره نفت ، قطریها به سرعت در حال برداشتند و این یکی هم عرعرستان و کویت مال خود کرده اند و جمهوری شیطانی هم فعلا سماق بمیکه و مردم بستوه آمده از ظلم رو سرکوب کُنه !!
    0
    5
    یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آقای باصطلاح وزیر نفت ، چه فایده برای ملت ایران ؟ بفرض هم بتوانی و نفت آرش را بگیری ، پولش توسط شما مسئولان انگل ، اختلاس خواهد شد
    0
    6
    دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.