گزارش تصویری؛ تفریح و سرگرمی‌های عجیب کیم جونگ اون رهبر کره شمالى

کیم جونگ اون رهبر کره شمالىالعربیه: سرگرمی‌های رهبر کره شمالی به سوار شدن بر قطارهای زرهی ضد گلوله بین پیونگ یانگ و مسکو محدود نمی‌شود.

«کیم جونگ اون» در اوقات فراغت به پرتاب موشک و زیردریایی‌های هسته‌ای بسنده نمی کند بلکه این رهبر خودکامه و بحث برانگیز سرگرمی‌های پر هزینه زیادی دارد و به موازات فهرست طولانی سرگرمی‌ها، فهرست طولانی‌تری از توانایی‌های «ماوراء طبیعی» وجود دارد که رسانه‌های کره شمالی ادعا می‌کنند کیم از آنها برخوردار است.
علاقه به بسکتبال
کیم جونگ اون از زمانی که در مدارس سوئیس تحصیل می کرد، علاقه زیادی به بسکتبال داشت. علاقه‌اش به این ورزش به وسواس تبدیل شد، زیرا او یک کودک اجتماعی نبود که دوستان نزدیک داشته باشد. او با وجود وزن زیاد و قد کوتاه مناسب بازی بسکتبال نبود. برغم این، بر دیوارهای اتاق او عکس‌های «مایکل جردن» بازیکن آمریکایی نصب شده بود و در بین همکلاسی‌هایش به خاطر کلکسیون عظیم کفش‌های ورزشی‌اش شهرت داشت.
کودکی کیم به روایت عکس‌های منتشرشده تویط تلویزیون دولتی کره شمالیهمکلاسی‌هایی که قبلا با رسانه‌های انگلیسی صحبت کرده بودند، می‌گویند، کیم بازیکنی عصبی و از باخت متنفر بود. از آنجایی که قهرمان دوران کودکی‌ کیم، مایکل جردن بود، در سال 2011 پس از اینکه قدرت را از پدرش به ارث برد، جردن را برای دیدار از پیونگ یانگ دعوت کرد اما جردن نپذیرفت. کیم در عوض «دنیس رادمن» یکی از هم‌تیمی‌های جردن در تیم شیکاگو بولز را دعوت رد.
کیم و دنیس رادمنجهان هنوز فراموش نکرده که چگونه «دنیس رادمن» در سال 2013 به پیونگ یانگ رفت و رهبر کره شمالی به گرمی از او استقبال کرد. رادمن در آن دیدار تاریخی به کیم گفت: «شما یک دوست مادام العمر دارید». عبارتی که سازمان‌های حقوق بشری به خاطر آن به شدت دنیس رادمن را مورد نکوهش و انتقاد قرار دادند اما رادمن به این موضوع اهمیتی نداد و دوباره به کره شمالی رفت. او تولد رهبر کره شمالی را جشن گرفت و آهنگ «تولدت مبارک، مارشال عزیز» را برای کیم خواند.
عاشق اسب‌
کیم که بازی تبلیغات رسانه‌ای و پروپاگاندای سیاسی را خوب یاد گرفته است، در همین راستا اغلب سوار بر اسب سفید گران قیمت ظاهر می شود.

رسانه‌های حکومتی در سال 2019 خبر دادند که کیم جونگ اون سوار بر اسب سفید از بلندترین قله کره شمالی صعود کرده است. در سال 2021 هم مستندی از تلویزیون کره شمالی پخش شد که در آن کیم با اسب سفید در حالی که دوباره از بلندترین قله کره شمالی صعود می‎ کرد را نشان دادند.
کیم سوار بر اسب سفید
اسب‌ سفید نمادی مهم برای کره شمالی به شمار می رود زیرا یادآور دوران تاسیس این کشور است. گفته می‌شود کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم و بنیانگذار کره شمالی همیشه سوار بر اسب سفید بود حتی زمانی که علیه استعمار ژاپن نبرد می کرد. به همین دلیل کیم اغلب در کمپین‌های تبلیغاتی سوار بر اسب سفید ظاهر می‌شود.
ناوگانی از خودروهای لوکس
رهبر کره شمالی علاوه بر ده‌ها اسب گران قیمت سفید رنگ روسی، قطار زرهی ضد گلوله و هواپیمای شخصی، ناوگانی بزرگ از خودروهای گران قیمت نیز در اختیار دارد.
ماشین های لوکس کیمبر اساس اطلاعات منتشر شده، کیم خودروی «می باخ»، ناوگانی از انواع «مرسدس بنز»، تعدادی «رولزرویس» و «لندرور» نیز دارد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، کیم همچنین یک قایق تفریحی به ارزش 6 میلیون دلار دارد که به احتمال زیاد از این قایق تفریحی به عنوان وسیله حمل و نقل شخصی جهت سفر به جزیره شخصی خود برای تفریح و گذراندن تعطیلات استفاده می‌کند.

«دنیس رادمن» دوست کیم که به همراه او از آن جزیره دیدن کرده است، فاش کرد که در آنجا یک زمین فوتبال، یک زمین بسکتبال، استخرهای شنا و یک مکان ویژه ورزش‌های آبی وجود دارد. علاوه بر این، قایق‌هایی بزرگ در ساحل آن جزیره لنگر انداختند که مهمانی‌های خصوصی کیم در آنها برگزار می‌شود.
بودجه‌های چند میلیون دلاری
کیم از هیچ اقدامی برای انجام تفریح‌های شخصی پر هزینه دریغ نمی‌کند. عادت به تفریح‌های پر هزینه که از دوران کودکی و نوجوانی به آنها عادت کرده است، در مرحله پس از رسیدن به قدرت و حتی در دورانی که مردم کشور در فقر و فلاکت و گرسنگی زندگی می کردند، ادامه یافت.

طبق گزارش سال 2014 سازمان ملل، رژیم پیونگ یانگ مقادیر زیادی کالاهای گران قیمت خریداری کرد. طبق این گزارش، کیم یک پیست اسکی و یک مرکز سوارکاری ساخت و نخبگان حاکم در کره شمالی شمار زیادی اتومبیل‌های گران قیمت، بیش از 35 پیانو و شماری از دستگاه‌های صوتی و تصویری پیشرفته وارد کرده‌اند.

بر اساس ارقام این گزارش، رژیم کره شمالی در سال 2012، یعنی در سال اول حکومت «کیم سوم»، حدود 645 میلیون دلار برای کالاهای لوکس هزینه کرد. کیم تجمل گرایی را از پدرش به ارث برد، اما در هزینه‌ها از او پیشی گرفته است. اگر کسی را دوست داشته باشد و از او راضی باشد به او ساعت های قیمتی، الکل کمیاب، کت خز و جواهرات هدیه می دهد.
هواپیمای خصوصی کیمغذا، فیلم، موسیقی
سیگار ممکن است تنها کالایی باشد که کیم وارد نمی کند. او تنباکوی محلی مصرف می کند. با این حال، مواد غذایی و نوشیدنی فراوانی برای او از خارج از کشور وارد می شود.

بر اساس اطلاعاتی که در مورد رهبر کره شمالی منتشر شده است، او طرفدار نوشیدنی‌های الکلی گران قسمت نیز هست. او تنها در سال 2016، یک میلیون دلار نوشیدنی‌های الکلی وارد کرده است.

پنیرهای سوئیسی یکی از غذاهای اصلی او به شمار می‌رود. کیم از زمان دانشجویی در سوئیس، این نوع پنیر را دوست داشت. در مورد ناهار، خرچنگ و خاویار دو غذایی هستند که تقریبا همیشه بر روی میز او وجود دارند.
کیم در حال بررسی غذاهای محلیسرگرمی‌ها بخش بزرگی از زندگی کیم را تشکیل می‌دهد به طوری که در کاخ او، سالن سینما با هزار صندلی بسیار راحت وجود دارد که از آن برای مهمانی استفاده می کند. او عاشق تماشای فیلم‌هایی چون «گودزیلا» و آثاری از «جکی چان» است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، رهبر کره شمالی به بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی نیز علاقه زیادی دارد. او از دوران کودکی به این بازی ها علاقه داشته است.
موسیقیگروه موسیقی مخصوص رهبر کره شمالی موسیقی نیز بخش مهمی از زندگی او را تشکیل می دهد. او یک گروه موسیقی زنانه تاسیس کرده و خوانندگان آن را خودش انتخاب می‌کند و نام این گروه را هم «مورانبونگ» گذاشته است.
تعدادی از دختران گروه موسیقی مخصوص رهبر کره شمالیاستعداد فوق العاده
طبق رسانه‌های پیونگ یانگ و اعتقادات مردم کره شمالی، کیم دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های ماوراء طبیعی است. مثلاً گفته شده در سه سالگی برای اولین بار ماشین سواری کرد و در 9 سالگی در مسابقات قایق بادبانی شرکت کرد.

روایتی از کیم نقل شده که او و تیمی از باستان شناسان مخفیگاه کرگدن افسانه‌ای را کشف کردند.

همچنین گفته شده است که او و گروهی از دانشمندان کره شمالی یک داروی «معجزه آسا» اختراع کردند که تنها یک دوز آن ایدز، انواع خاصی از سرطان، سرماخوردگی، عوارض پیری و بسیاری از بیماری‌های دیگر را درمان می کند.
کیم جونگ اون در قله پاکتو، بلندترین کوه کره شمالیتلویزیون دولتی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد: «کیم در یکی از روزهای سخت زمستان هوس صعود از قله‌ برفی می‌کند اما ناگهان شرایط طوفانی می‌شود ولی به محض صعود رهبر، طوفان فروکش کرد و خورشید ناگهان درخشید».

طبق ادعای رسانه‌های کره شمالی، این نقطه اوج قدرت‎ ماوراء طبیعی رهبر کره شمالی بوده که قادر است طبیعت را کنترل کند.
+3
رأی دهید
-13

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.