دبیرکل ناتو: باید برای جنگ طولانی‌مدت در اوکراین آماده بود

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو.صدای آمریکا: ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، گفت باید برای یک جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده بود. به گفته او، بیشتر جنگها بیش از آنچه که در آغاز انتظار میرود طول میکشند.

استولتنبرگ افزود: «همه ما آرزومند یک صلح سریع هستیم ولی در همانحال، باید این را درک کنیم که اگر پرزیدنت زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) و اوکرائینی ها دست از مبارزه بردارند کشورشان دیگر موجودیت نخواهد داشت.»

گفته های دبیر کل ناتو در حالی عنوان میشود که روسیه اوایل وقت یکشنبه با ترکیبی از حملات پهپادی و موشکی منطقه «اودسا» در اوکراین را هدف قرار داد. ستاد نیروهای هوایی اوکراین گزارش داد که تأسیسات کشاورزی هدف واقع شده اند.

یکشنبه همچنین اوکراین یک حمله پهپادی علیه کریمه و شهر مسکو انجام داد. به گفته یک مقام در کریمه، یک پهپاد به یک مخزن سوخت اصابت کرد و آنرا به آتش کشید. در ضمن پرواز پهپادهای اوکراین بر فراز مسکو در رفت و آمدهای هوایی اختلال ایجاد کرد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع بریتانیا یکشنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در حال تقویت قدرت دفاعی خود در اطراف شهر اشغالی «توکماک» در جنوب اوکراین است. این شهر در فاصله ۱۶ کیلومتری جبهه مقدم نبرد روسیه در اوکراین واقع است.
+0
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.